Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kan HDD niet formatteren

Pagina: 1
Acties:

• dn072
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 07-09 15:33
Goedenavond.

Ik wil de overstap naar Windows 8 gaan uitvoeren.
Maar dan wil ik gelijk met een schone lei beginnen, dus alle harddisks ook even leeg gooien.

C schijf is 1 TB (staat nog een oude windows op)
D schijf is 128 GB ssd. (staat de huidige windows 7 op)

Dus ik wilde mijn C schijf gaan formatteren en daar de windows 8 op zetten, dan vanaf de windows 8 de nieuwe windows 8 op de SSD schijf zetten. (weet iemand hier een snellere manier voor?)
Maar ik kan dus mijn C schijf niet formatteren. zie de volgende fout:

Rara, wie kan mij hier mee helpen.

• -ION-
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:10
Waarom start je niet vanaf het installatiemedium op en verwijder je daar alle partities?

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:21

DarkSide

theres no place like ::1

idd gewoon opstarten van CD/USB en dan kan je partities weggooien/formatteren etc.
En gewoon meteen installeren op de HDD van je keuze.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• dn072
Klinkt een beetje noob achtig, maar op dat gebied ben ik niet bekend.
Moet ik mijn externe harde schijf dan nog omtoveren in een opstartmedium?
Of gewoon in de bios de boot op USB zetten?
En het installatiebestand is verpakt in een ISO, levert dat nog problemen op?

• Reepje
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
Tikkie ingewikkeld omdat je opstart d is, en je ook een c hebt die ook nog eens je hdd is.

Wat ik zou doen:
goede backup maken,
hdd ontkoppelen,
windows instaleren op de ssd (die dan automatisch c is, na aankoppelen van je hdd zal die d heten, gegevens op de niewe d gaan niet verloren)

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06:51

Damic

Afwezig soms

Je c schijf is nog steeds actief als systeem partitie, je had windows moeten installeren met alleen de schijf waar je je windows wou opzetten met sata/power in zijn gat.

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• dn072
Ik ga het proberen met USB flashdrive als opstart.
Maar ik zie dat een externe harddisk niet als flashdrive kan gebruikt worden.
En heb momenteel even geen usb stick liggen groter dan 4GB.

Ik zie dat bij het bijgeleverde 8.1 pakketje een Windows 7 USB download tool zit.
Ik neem aan dat dit programmatje de usb helemaal klaar pept voor de installatie.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True