Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Anonimiteit op forums

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Dit is wellicht echt een onnodige vraag, maar aangezien ik er al een geruime tijd mee zit.. heb ik maar besloten om hier maar om raad te vragen;

Op verschillende fora heb ik een account, maar terugblikkend heb ik dus spijt dat ik een account heb, dat ik verschillende topics heb geopend en dat ik gepost heb en ben ik dus bang dat ooit mijn identiteit gekoppeld wordt aan mijn forumaccount, terwijl ik aan privacy en dat soort dingen behoorlijk waarde hecht.

Hierdoor heerst er bij mij de angst om een belangrijke functie te krijgen omdat ik mij schaam als dan mijn fok! account of bekeken YouTube prank video’s naar boven komt drijven.

Niet dat mijn forum activiteit enorm boeiend is, maar het is toch een schaamte die je hebt, evenals de YouTube prank video’s die ik bekijk.

En nee ik heb geen adresgegevens of naam gedeeld, maar ik waargenomen dat mensen of een (toekomstige) werkgever erachter kan komen d.m.v. ip-adres en ja dan zou ik mij toch schamen voor allerlei posts op een forum, bekeken youtube prank video’s of/en het feit dat ik online games speel.

Alvast bedankt. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 18:52 ]

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Maar goed dat je die onnodige vraag dan ook niet stelt.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Daarom gebruik ik een schuilnaam, maar één ieder die goed zoekt zal die toch wel vinden. En op forums waar je je toch wat meer wilt uitlaten zoals FoK!, Geen Stijl, Dumpert heb ik een totale verborgen schuilnaam die niemand aan mijn identiteit kan koppelen.

Je kan websites vaak je naam wijzigen of vragen of ze je naam kunnen aanpassen. Meeste forumadmins geven hier gewoon gehoor aan.

Maar wat is je vraag precies :)?

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 28-04-2015 18:56 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het zou idd helpen als je een vraag stelt of stelling neemt oid.

De truc is gewoon niets doen wat je niet gedeeld wilt zien worden. Als het over 20 jaar fout is dan is het het vandaag ook. En over 20 jaar is het helemaal niet erg als er een foto van je bestaat met biertje in de hand. *kuch* Prins Pils. Of http://edition.cnn.com/20...wbiz/prince-harry-photos/ zijn beide echt niet genoeg om niet alsnog koning te kunnen worden.

Waarom denk je trouwens dat we je IP-adres zouden delen met een werkgever? Of als je over 20 jaar op het pluche zit met een journalist? Dat kan en mag natuurlijk niet. Al is een IP-adres tegen die tijd toch vast zinloos, immers heb je dan al lang en breed een andere. Hooguit als je over 20 jaar wereldberoemd bent als terrorist ;)

Maar het helpt niet als je de huisregels negeert en een clone account maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 28-04-2015 19:09 . Reden: "Dat kan en mag natuurlijk niet." naar voren gehaald. ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
AW_Bos schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:55:
Daarom gebruik ik een schuilnaam, maar één ieder die goed zoekt zal die toch wel vinden. En op forums waar je je toch wat meer wilt uitlaten zoals FoK!, Geen Stijl, Dumpert heb ik een totale verborgen schuilnaam die niemand aan mijn identiteit kan koppelen.

Maar wat is je vraag precies :)?
Bedankt voor het reageren. Ik heb dus inderdaad ook van die schuilnamen, maar waar ik dus voor vrees is dat door mijn werkgever of door anderen naar boven komt drijven dat ik op fora zit en onder welke account. Dat terwijl ik een hoop aan het trollen ben of van die nonsense topics aanmaak op fora zoals FoK!

Het is toch iets waarvoor ik mij schaam en ik vind het dan ook zeker niet leuk als ik dan ooit een goede functie bekleed in de publieke sector of bedrijfssector met enigzins publiciteit dat mijn account op bijv. FoK! met topics tevoorschijn komen.. Daarvoor zou ik dan vrezen.. gewoon door de schaamte.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

No offence.
Maar waarom ga je dan trollen en nonsense topics aanmaken als je je er voor schaamt?
Je kan het beter dan niet doen. Heb je ook niets om voor te schamen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 12:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:59:
[...]

Bedankt voor het reageren. Ik heb dus inderdaad ook van die schuilnamen, maar waar ik dus voor vrees is dat door mijn werkgever of door anderen naar boven komt drijven dat ik op fora zit en onder welke account. Dat terwijl ik een hoop aan het trollen ben of van die nonsense topics aanmaak op fora zoals FoK!

Het is toch iets waarvoor ik mij schaam en ik vind het dan ook zeker niet leuk als ik dan ooit een goede functie bekleed in de publieke sector of bedrijfssector met enigzins publiciteit dat mijn account op bijv. FoK! met topics tevoorschijn komen..
Als je dat soort topics dan niet aan maakt, hoef je je ook niet te schamen 8)7. Maar wat is uberhaupt je vraag?

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:57:

De truc is gewoon niets doen wat je niet gedeeld wilt zien worden. Als het over 20 jaar fout is dan is het het vandaag ook. En over 20 jaar is het helemaal niet erg als er een foto van je bestaat met biertje in de hand. *kuch* Prins Pils. Of http://edition.cnn.com/20...wbiz/prince-harry-photos/ zijn beide echt niet genoeg om niet alsnog koning te kunnen worden.

Waarom denk je trouwens dat we je IP-adres zouden delen met een werkgever? Of als je over 20 jaar op het pluche zit met een journalist? Al is een IP-adres tegen die tijd toch vast zinloos, immers heb je dan al lang en breed een andere. Dat kan en mag natuurlijk niet. Hooguit als je over 20 jaar wereldberoemd bent als terrorist ;)

Zie mijn voorgaande post. Het is gewoon uit verveling en ik denk dat de personen die een beetje bekend zijn met FoK! en het troll gebeuren (en hun subfora als ONZ, KLB) wel begrijpen wat ik bedoel.

Ik heb geen idee. Maar wat bedoel je met 'dat kan en mag natuurlijk niet''?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Tja, dat merk je wel als je voor een bepaalde functie solliciteer. Toevallig vandaag een artikel in NRC over "Speuren naar fouten van medewerkers". Het is aan de werkgever of jij wordt aangenomen na een screening door detective bureau of simpele Verklaring Omtrent Gedrag.

[ Voor 7% gewijzigd door plizz op 28-04-2015 19:04 ]

• AzzKickah
  • Laatst online: 29-11 21:55

AzzKickah

06-CENSORED

Als je je schaamt, gedraag je dan normaal op internet?? :?

Ik schaam me ook kapot als ik posts van 15 jaar geleden teruglees. Maar hell, toen was ik 15.
Doe gewoon een beetje normaal op internet, net als in real life.

• AW_Bos

AW_Bos

Verder zullen websites niet zomaar IP-adressen vrijgeven aan werkgevers, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Verder zijn IP-adres geen sluitend bewijs voor hen dat jij het bent geweest. Alleen je provider houdt een database bij welke IP-adressen jij gebruikt hebt.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik gebruik eigenlijk overal dezelfde naam, en ga meestal geen rare dingen op internet zetten. Problem solved.

Verwijderd

Topicstarter
AW_Bos schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:09:
Verder zullen websites niet zomaar IP-adressen vrijgeven aan werkgevers, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Verder zijn IP-adres geen sluitend bewijs voor hen dat jij het bent geweest. Alleen je provider houdt een database bij welke IP-adressen jij gebruikt hebt.
En hoe zit het met posts en topics op sites als FoK! ?

Voorbeeld; ik zou als ik een bepaalde functie bekleed (of het nou in de bedrijfssector is of de publieke sector) waarbij enigszins publiciteit bij komt kijken waarbij ik evt een figuur ben met publiciteits om zich heen dat er dan opeens ooit FoK! posts of topics boven komen drijven... en gekoppeld worden aan mij.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:13:
[...]

Voorbeeld; ik zou als ik een bepaalde functie bekleed (of het nou in de bedrijfssector is of de publieke sector) waarbij enigszins publiciteit bij komt kijken waarbij ik evt een figuur ben met publiciteits om zich heen dat er dan opeens ooit FoK! posts of topics boven komen drijven... en gekoppeld worden aan mij.
En.. wat is nu je voorbeeld?
De enige manier om dat te voorkomen is om niet zo dom te lopen kutten op internet.

Ik krijg een beetje het gevoel dat dit ook gewoon een troll-topic is. Waar ik dus nog in trap ook.

Verwijderd

Topicstarter
AzzKickah schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:22:
[...]

En.. wat is nu je voorbeeld?
De enige manier om dat te voorkomen is om niet zo dom te lopen kutten op internet.

Ik krijg een beetje het gevoel dat dit ook gewoon een troll-topic is. Waar ik dus nog in trap ook.
Stel dat ik een bepaalde functie bekleed (of het nou in de bedrijfssector is of de publieke sector) waarbij enigszins publiciteit bij komt kijken waarbij ik evt een figuur ben met publiciteit om zich heen, is het mogelijk dat er dan opeens ooit FoK! posts of topics boven komen drijven... en gekoppeld worden aan mij?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:24:
[...]

Stel dat ik een bepaalde functie bekleed (of het nou in de bedrijfssector is of de publieke sector) waarbij enigszins publiciteit bij komt kijken waarbij ik evt een figuur ben met publiciteit om zich heen, is het mogelijk dat er dan opeens ooit FoK! posts of topics boven komen drijven... en gekoppeld worden aan mij?
Ja.

Natuurlijk.

Ik gebruik hier toch ook een schuilnaam maar via de Googles en social media sites is er op een bepaald punt vast wel een koppeling te maken naar mijn echte naam. En hoewel ik alles zoveel mogelijk afscherm is er vast wel iets te vinden.

* AzzKickah kapt nu in dit topic. Succes d'r mee.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarom zou je jezelf online anders moeten gedragen? Doe dat gewoon niet, dan heb je ook niks om je voor te schamen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-11 23:02
Ik heb 11 mensen met dezelfde naam op facebook geteld. (En ik heb mijnnaam.com :D )
Dus om mij ergens aan te koppelen is natuurlijk al lastig.
Bij tweakers heb ik het maar opgegeven om anoniem te zijn omdat ik regelmatig foto's post waar ook mijn naam onder staat.
Ik kan het trouwens wel begrijpen. Op tweakers is er ook een topic over je salaris, daarnaast als met een werk gever problemen heb dan zou je advies willen vragen.
Ook wil je soms gewoon ranzige shit of lekkere wijven delen...

[ Voor 35% gewijzigd door Haas_nl op 28-04-2015 19:32 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:24:
[...]

Simpelweg ja... En als dat niet zo is, gewoon uit gaan van ja, en je 3x achter de oren krabt om iets te posten...

Of je gaat door met dom lullen, en je zoekt een baantje achter een lopend band, dan ben je een oninteressant persoon, en dan zoekt niemand dat van je op..

Ey!! Macarena \o/

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:13:
[...]

Dan had je maar in het begin beter moeten nadenken. Daarom zijn nicknames bedacht ;)

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb hetzelfde gedacht. Een kleine jaar of 17 geleden begonnen op internet als naïef 12 jarig jochie en onder mijn eigen naam allerlei onzin gepost, omdat het kon. Daar had ik later ook spijt van, want: what happens on the internet, stays on the internet. Heb toen een tijdje wat energie gestoken in het mailen naar sitebeheerders (en ja, ook Tweakers) en daarmee heb ik de meest vervelende reacties gelukkig kunnen laten verwijderen.

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:54
Haas_nl schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:30:
Ik heb 11 mensen met dezelfde naam op facebook geteld. (En ik heb mijnnaam.com :D )
...
Dus als ik nu een telling maak van alle facebook gebruikers en die koppel aan alle repelsteeltjes.com extensies, dan is er een kans dat ik weet hoe je heet?

Maar ontopic, snap dat iemand het niet zo nodig vindt om alles op straat te gooien.

Eerste optie die me lijkt is dat er via een of andere hack poging ergens gebruiker gegevens op straat komen.

Wat geavanceerder zou zijn, maar dan moet een iemand dat echt willen, om het hele wereldwijde web te doorzoeken op schrijfstijlen die typisch aan een persoon te linken zijn.

Verwijderd

Hangt er natuurlijk allemaal beetje van af hoe oud je was op het moment dat je die zaken hebt gepost. Niemand gaat je scheef bekijken omdat je eens een schuine lol op internet hebt geplaatst als je 20 was. Andere dingen worden dan weer niet zomaar geapprecieerd (antisemitisme, racisme, ...)

Dus, hangt er beetje van af hoe ernstig je posts waren en hoe oud je was op dat moment.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:25
Gewoon net als ik zóveel posten dat niemand nog zin heeft om al je posts terug te lezen :D

• Haas_nl
The_Vice schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:50:
[...]

Dus als ik nu een telling maak van alle facebook gebruikers en die koppel aan alle repelsteeltjes.com extensies, dan is er een kans dat ik weet hoe je heet?

Maar ontopic, snap dat iemand het niet zo nodig vindt om alles op straat te gooien.

Eerste optie die me lijkt is dat er via een of andere hack poging ergens gebruiker gegevens op straat komen.

Wat geavanceerder zou zijn, maar dan moet een iemand dat echt willen, om het hele wereldwijde web te doorzoeken op schrijfstijlen die typisch aan een persoon te linken zijn.
Nee, dat ik 11 mensen voor was om het .com domain te claimen 8)
Als tweakers nu eens een post anoniem functie maakt, die voor iedereen behalve admins anoniem is dan kan het forum een stuk actiever worden. En de admins houden het dan nog netjes binnen de perken.

• AW_Bos

AW_Bos

Je kan ook bij Google een aanvraag doen vergeten te worden:
http://www.pepermunt.net/...rwijderen-van-google.html

Kost wel wat tijd, omdat ze alles goed moeten controleren en ze ook niet duizenden mensen hiervoor hebben.
Maar voor de ergste zaken zou je dit in ieder geval kunnen gebruiken.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Let wel op dat ze, detective bureau, meer dan forums screenen. Online en offline.
Online: facebook foto's, twitter, etc. Wat schrijf jij online en wat voor foto's staan daar op. Dus geen naakt foto's en foto met jou en Holleerder.
Offline: bezoek je coffeeshop, ooit iets gestolen, affaire, etc.

Verwijderd

Topicstarter
AzzKickah schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:26:
[...]

Ja.

Natuurlijk.

Ik gebruik hier toch ook een schuilnaam maar via de Googles en social media sites is er op een bepaald punt vast wel een koppeling te maken naar mijn echte naam. En hoewel ik alles zoveel mogelijk afscherm is er vast wel iets te vinden.

* AzzKickah kapt nu in dit topic. Succes d'r mee.
Haas_nl schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:30:
Dus om mij ergens aan te koppelen is natuurlijk al lastig.
Bij tweakers heb ik het maar opgegeven om anoniem te zijn omdat ik regelmatig foto's post waar ook mijn naam onder staat.
Ik kan het trouwens wel begrijpen. Op tweakers is er ook een topic over je salaris, daarnaast als met een werk gever problemen heb dan zou je advies willen vragen.
Ook wil je soms gewoon ranzige shit of lekkere wijven delen...
Gumball schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:48:
Heb hetzelfde gedacht. Een kleine jaar of 17 geleden begonnen op internet als naïef 12 jarig jochie en onder mijn eigen naam allerlei onzin gepost, omdat het kon. Daar had ik later ook spijt van, want: what happens on the internet, stays on the internet. Heb toen een tijdje wat energie gestoken in het mailen naar sitebeheerders (en ja, ook Tweakers) en daarmee heb ik de meest vervelende reacties gelukkig kunnen laten verwijderen.
[...]

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:53:
Hangt er natuurlijk allemaal beetje van af hoe oud je was op het moment dat je die zaken hebt gepost. Niemand gaat je scheef bekijken omdat je eens een schuine lol op internet hebt geplaatst als je 20 was. Andere dingen worden dan weer niet zomaar geapprecieerd (antisemitisme, racisme, ...)

Dus, hangt er beetje van af hoe ernstig je posts waren en hoe oud je was op dat moment.
AW_Bos schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:00:
Je kan ook bij Google een aanvraag doen vergeten te worden:
http://www.pepermunt.net/...rwijderen-van-google.html

Kost wel wat tijd, omdat ze alles goed moeten controleren en ze ook niet duizenden mensen hiervoor hebben.
Maar voor de ergste zaken zou je dit in ieder geval kunnen gebruiken.
Ik heb geen gegevens gepost zoals mijn echte naam, geboortedatum, adres of iets dergelijks. Het is meer dat het boven water komt drijven d.m.v. ip/mac adres en dat soort dingen.

Verwijderd

Topicstarter
plizz schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:09:
Let wel op dat ze, detective bureau, meer dan forums screenen. Online en offline.
Online: facebook foto's, twitter, etc. Wat schrijf jij online en wat voor foto's staan daar op. Dus geen naakt foto's en foto met jou en Holleerder.
Offline: bezoek je coffeeshop, ooit iets gestolen, affaire, etc.
Ik heb nooit rare dingen gedaan, dus daar kijk niet eens naar. Want dat is voor mij vanzelfsprekend dat gescreend wordt en aangezien ik enorm braaf ben, maak ik mij daar geen zorgen om.

Het is gewoon puur dat forum gedoe.

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:10:
[...]
Ik heb geen gegevens gepost zoals mijn echte naam, geboortedatum, adres of iets dergelijks. Het is meer dat het boven water komt drijven d.m.v. ip/mac adres en dat soort dingen.
Doemscenario....
Denk eens na wie er nou IP's wil vergelijken die vaak niet eens openbaar zijn. Of ben je nou serieus bang dat je werkgever Tweakers, Fok! Geenstijl etc gaat mailen om uit te zoeken of jouw IPadres bij hun voorkomt en wat jouw username daar is?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het reageren.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 22:44 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:16
Dan kan je werkgever maar beter een dwangbevel van justitie meenemen... Om dan vervolgens niet de gevraagde gegevens te kunnen krijgen, want die gaan rechtstreeks naar justitie. Zo makkelijk gaat het allemaal niet hoor,

Verwijderd

Topicstarter
AW_Bos schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:13:
[...]

Doemscenario....
Denk eens na wie er nou IP's wil vergelijken die vaak niet eens openbaar zijn. Of ben je nou serieus bang dat je werkgever Tweakers, Fok! Geenstijl etc gaat mailen om uit te zoeken of jouw IPadres bij hun voorkomt en wat jouw username daar is?
Hoezo doemscenario trouwens?

Ik doel trouwens op werkgevers als een zorgverzekering, de overheid e.d.

Het gaat dus mij op mijn activiteit op Tweakers en fok!

Verwijderd

Topicstarter
ShitHappens schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:17:
Dan kan je werkgever maar beter een dwangbevel van justitie meenemen... Om dan vervolgens niet de gevraagde gegevens te kunnen krijgen, want die gaan rechtstreeks naar justitie. Zo makkelijk gaat het allemaal niet hoor,
Ik doel trouwens op werkgevers als een zorgverzekering, de overheid e.d.

Het gaat dus mij op mijn activiteit op Tweakers en fok!

Jij gaat er dus van uit dat de kans zeer klein is dat mijn forumactiviteit van Tweakers en fok! boven water komt drijven?

Verwijderd

Het lijkt me uitgesloten dat fok! of Tweakers ook maar 1 mededeling doen over een bepaalde user als een bedrijf daar om vraagt.

• HallonRubus
  • Laatst online: 15:28
Tja, als je er van uit gaat dat je IP per post bekend wordt dan moet je wel heel ver gaan, VPN abo nemen, TOR, weet ik het. Maar dat scenario lijkt me zeer onwaarschijnlijk, en dan nog, kun je zeggen dat een familielid iets had gepost.

Wat realistischer tips:
  • Gebruik zoveel mogelijk verschillende aliases, bij voorkeur gewoon een bestaand woord.
  • Houd je informatie zo generiek mogelijk (niet je woonplaats posten, leeftijd (gewoon zeggen, 'ik ben nu 21' als je 22 bent)
  • Indien mogelijk, verwijder gewoon je account als je het niet meer gebruikt, of maak een nieuwe. Ga na op welke forums je vroeger postte.
  • Specifiek voor YouTube: standaard zijn je gelikete/favoriete videos openbaar. Uiteraard dat dus even op privé zetten, en eventueel je youtube geschiedenis en zoekgescheidenis wissen.
  • Cookies, advertising IDs wissen, en bij voorkeur geen wenslijsten of zelfs geen account maken bij webwinkels. Uit de reclames die iemand voorgeschoteld krijgt kun je veel halen.
Specifiek voor op Tweakers:
  • Hier kun je tenminste nog een aanvraag doen om je username te wijzigen
  • Vraag mensen die je V&A feedback geven om niet je echte naam te noemen
  • Gebruik
    code:
    1

[membersonly][/membersonly]
    waar nodig
  • Post in de HK ipv hier

[ Voor 15% gewijzigd door HallonRubus op 28-04-2015 20:29 ]

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ik heb er meer last van dat ik met een zeldzame voornaam achternaam combinatie toch precies 1 naamgenoot heb die minder privacy minded is en soms domme dingen achterlaat. Al een paar keer mee geconfronteerd bij een sollicitatie en zo'n googlelaar je dan ook niet geloven als je zegt dat ie de verkeerde te pakken heeft. Kan het simpel aantonen, maar fouten toegeven blijft lastig en je zit dan toch gelijk onnodig in de verdediging.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:24:
Het lijkt me uitgesloten dat fok! of Tweakers ook maar 1 mededeling doen over een bepaalde user als een bedrijf daar om vraagt.
Hetzelfde geldt voor functies bij de overheid of politieke functies?

• HallonRubus
  • Laatst online: 15:28
sambalbaj schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:31:
ik heb er meer last van dat ik met een zeldzame voornaam achternaam combinatie toch precies 1 naamgenoot heb die minder privacy minded is en soms domme dingen achterlaat. Al een paar keer mee geconfronteerd bij een sollicitatie en zo'n googlelaar je dan ook niet geloven als je zegt dat ie de verkeerde te pakken heeft. Kan het simpel aantonen, maar fouten toegeven blijft lastig en je zit dan toch gelijk onnodig in de verdediging.
Haha, ik ook, in mijn geval een jongen van 14 die vmbo doet, gelukkig heeft hij een profielfoto op z'n Twitter.

Trouwens, een eigen website met goede SEO ranking lijkt misschien juist slecht voor je privacy, maar het dringt irrelevante en ongewenste resultaten wel naar onder.

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:33:
[...]
Hetzelfde geldt voor functies bij de overheid of politieke functies?
Tuurlijk! Maar in dat geval zullen ze eerder naar andere digitale dossiers van je kijken om een beeld van je te krijgen. Denk aan e.v.t strafbladen enzo.

Om IP's van een ander te bemachtigen is vaak gewoon een gerechtelijk bevel voor nodig die door een oerwoud aan administratie gaat en niet zomaar even misbruikt zal worden om te kijken of Pietje zich wel gedraagt. IP opvragen bij de site, IP bij provider neerleggen ter onderzoek, gerechtelijk bevel meeleveren...
Etc......

Spreekt voor zich nu, lijkt me.

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 28-04-2015 20:41 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Dat of je kijkt naar zijn signature ;)

/▌

• Haas_nl
Ik hoop niet dat TS iemand is die iets kwaadaardigs van plan is....

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:40
Haas_nl schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:05:
Ik hoop niet dat TS iemand is die iets kwaadaardigs van plan is....
Door zo veel en zo vaak te vragen, moet het wel haast zo zijn dat TS ongeoorloofde dingen via internet deelt. Anders zijn de vragen - zeker met de reeds gegeven antwoorden - niet relevant.
Wordt een interessante voor AIVD en/of justitie denk ik 8) .

www.steamloco.info

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Veel bedrijven hebben ook internetteams/sociale mediateams die het internet afstruinen om het merk te beschermen op internet of deel te nemen aan discussies. Daar zou ik me meer zorgen om maken als je een belangrijke functie hebt in het bedrijfsleven of bij de overheid. En als je belangrijk genoeg bent vind Geenstijl het ook al snel interessant.

Je moet op internet gewoon niet anders doen als wat je normaal doet, dan heb je ook niks te verbergen.

Hier post hij met een kloonaccount, de enigen die zijn IPadres zien dat zijn de mods. Zij zien ook meteen het echte account. Op andere fora wordt je ipadres soms meegepost dat iedereen het kan zien. Ook zal hij misschien vaker gebruik maken van dezelfde username, dat is ook vrij simpel te koppelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 28-04-2015 21:26 ]

/▌

• Haas_nl
Misschien wilt ie wel een piloten opleiding gaan doen maar heeft ondertussen in sharia voor nederland forum wat lopen posten ;)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:32
Haas_nl schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:37:
Misschien wilt ie wel een piloten opleiding gaan doen maar heeft ondertussen in sharia voor nederland forum wat lopen posten ;)
Dan kan die dat alvast vergeten. :P

Na dit topic zal de AIVD hem ook wel vast flaggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb absoluut geen rare dingen gepost en heb niks te verbergen. Het is meer een soort van tikkeltje schaamte van het feit dat ik online games speel en wat op fora als geenstijl en fok! zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 22:04 ]

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 12:28

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:00:
Ik heb absoluut geen rare dingen gepost en heb niks te verbergen. Het is meer een soort van tikkeltje schaamte van het feit dat ik online games speel en wat op fora als geenstijl en fok! zit.
Waarom schaam je je voor het feit dat jij doet wat je leuk vind? Het hele topic is gewoon maar vaag. Je hebt iets gevraagd, krijgt hier antwoord op maar je blijft er op voortborduren.

[ Voor 16% gewijzigd door Lawwie op 28-04-2015 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lawwie schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:19:
[...]

Waarom schaam je je voor het feit dat jij doet wat je leuk vind? Het hele topic is gewoon maar vaag. Je hebt iets gevraagd, krijgt hier antwoord op maar je blijft er op voortborduren.
Zoals ik al in mijn openingspost zei, is het allemaal niet eens zo boeiend. Maar toch schaam ik mij een tikkeltje. Omdat er al gauw raar wordt aangekeken als je zegt dat je lid bent van het geenstijl forum, tweakers forum of het fok forum. Het heeft toch iets 'nerdachtig' en 'autistisch' in de ogen van niet-forumers. Vandaar haha :P

Voor de rest reageer ik vaak per post dus dan lijkt het alsof ik er op voortborduur, wat niet het geval is. :P

Bedankt voor het reageren allemaal. Topic mag verwijderd/gesloten worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 22:35 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja en bij de overheid of andere politieke functies nemen ze geen nerdachtige en autistische mensen aan :?

serieus dit topic valt geen touw aan vast te knopen |:(

[ Voor 22% gewijzigd door sapphire op 28-04-2015 22:40 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:39:
Ja en bij de overheid of andere politieke functies nemen ze geen nerdachtige en autistische mensen aan :?

serieus dit topic valt geen touw aan vast te knopen |:(
Er valt wel een touw aan vast te knopen hoor haha. In de openingspost had ik het toch wel duidelijk vermeld. :P

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:26
[...]

(...)
Of je kijkt naar zijn handtekening, Sherlock...

iRacing Profiel

• Haas_nl
Ik heb gaming zelfs op mijn cv staan om o pte vallen, en als ik geluk heb zijn er collega's die het ook doen en dan heb ik gelijk een connectie.
Als dit niet zal zijn zullen ze het ook geen zak uit maken.

• The_Vice
Wild Chocolate schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:56:[...]Of je kijkt naar zijn handtekening, Sherlock...
Daar las ik overheen :) zoals jij over deze heen las: "dinsdag 28 april 2015 21:00"

.

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 12:42
Even kort maar krachtig: Mensen leren door fouten te maken en je bent nooit te oud om te leren.

Elke dag doe je wel iets van ervaring op wat je denken en doen beïnvloed. Over hoeveel uitgebreide onderwerpen heb jij dezelfde mening als 5 jaar terug? Het kunnen er niet veel zijn. Geeneen mens komt uit een zwarte tube, volmaakt met "correcte" opvattingen en ideeën.

Mensen die als paparazzi je confronteren met dingen die pakweg 2 a 5 jaar geleden zijn gebeurd, zijn sowieso zielig bezig omdat ze de denkfout maken dat je doen en laten statisch is. Van de andere kant, waar bemoeien ze zich mee?

Om even in te haken op de tweakers die blij reageren dat de 10+ naamgenoten hebben: het kan in je nadeel werken als een of meerdere van die naamgenoten in aanraking is gekomen met justitie. Daarom is naming and shaming schadelijker dan het lijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door RoestVrijStaal op 28-04-2015 23:34 ]

• The_Vice
Dat zou je wel willen hè >:) .

maar on topic;
[..]Hierdoor heerst er bij mij de angst om een belangrijke functie te krijgen omdat ik mij schaam als dan mijn fok! account of bekeken YouTube prank video’s naar boven komt drijven"[..]
De vraag blijft, hoe erg kan het zijn? Is het a la Samsons' Greenpeace activiteiten of Zoreguita's vermoedde Junta verleden?
Iedereen heeft wel wat om minder trots op te zijn. Daarnaast kan je met een beetje management kan je vast voorkomen dat er al te makkelijk naar je terug gelinkt wordt. En de rest moet je maar gooien op naieve jeugdigheid.

Verwijderd

Topicstarter
The_Vice schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 23:48:
[...]

Dat zou je wel willen hè >:) .

maar on topic;

[...]

De vraag blijft, hoe erg kan het zijn? Is het a la Samsons' Greenpeace activiteiten of Zoreguita's vermoedde Junta verleden?
Iedereen heeft wel wat om minder trots op te zijn. Daarnaast kan je met een beetje management kan je vast voorkomen dat er al te makkelijk naar je terug gelinkt wordt. En de rest moet je maar gooien op naieve jeugdigheid.
Haha helemaal niet natuurlijk. Het is zoals ik zei gewoon een tikkeltje verlegenheid vanuit mijn kant om lid te zijn van fok! Forum net als dat iemand van 30 zich zou schamen om te verkondigen dat die minecraft speelt.

of beter gezegd je zou lachen als de CEO van Facebook verkondigt dat die in zijn vrije tijd Minecraft speelt. Tis beetje de schaam/verlegenheidsfactor haha :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 00:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed het is allemaal duidelijk en helder. Bedankt voor het reageren allemaal. :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 10:57
F_J_K schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:57:

Waarom denk je trouwens dat we je IP-adres zouden delen met een werkgever? Of als je over 20 jaar op het pluche zit met een journalist? Dat kan en mag natuurlijk niet. Al is een IP-adres tegen die tijd toch vast zinloos, immers heb je dan al lang en breed een andere. Hooguit als je over 20 jaar wereldberoemd bent als terrorist ;)

Was het er maar één...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:33:
[...]

Zoals ik al in mijn openingspost zei, is het allemaal niet eens zo boeiend. Maar toch schaam ik mij een tikkeltje. Omdat er al gauw raar wordt aangekeken als je zegt dat je lid bent van het geenstijl forum, tweakers forum of het fok forum. Het heeft toch iets 'nerdachtig' en 'autistisch' in de ogen van niet-forumers. Vandaar haha :P
Hoeveel niet-forumers zijn er anno 2015 nog? Nee, niet iedereen zit op Tweakers, maar zelfs huisvrouwen en gepensioneerden achter de gerania zitten tegenwoordig op alles van viva.nl tot nu.nl (waarmee vergeleken de reaguurders op geenstijl nog meevallen :X ). Bovenstaande krampachtige houding zou voor een werkgever eerder een rode vlag zijn dan de fora zelf :o
Zoals al geroepen, veel P&O afdelingen googlen op sollicitanten en niets kunnen vinden is net zo goed een rode vlag als foute shit. Als er niets te beoordelen is, betekent dat ook niets positiefs...

Mijn werkgever weet iig van m'n forumgedrag, m'n leidinggevende en collega's kennen m'n nick. Nu sta ik op het werk inderdaad bekend als redelijke nerd, maar dat hoort bij de functie. Ik hou iig bij posten in het achterhoofd dat collega's (zowel bij huidig bedrijf als bij mogelijke toekomstige werkgever) mee kan lezen. Enige echt effectieve manier om foute shit te verbergen voor de buitenwacht is geen foute shit online zetten. Maar je online persona moet kloppen met hoe je IRL bent. Ik hou van een drankje, ik doe soms wat opmerkelijke of licht riskante activiteiten en ik ben een onverbeterlijke ransaap. Misschien niet 'squeaky clean', maar IRL en online komen goed overeen: lees mijn posts op GoT (of elders) en je hebt een goed beeld van wat voor vlees je in de kuip hebt. Als dat niet acceptabel is voor een werkgever of partner of wie dan ook, dan gaat het toch niets worden - als ik me online anders zou voordoen zou ik toch keihard door de mand vallen IRL.

Maar als je denkt dat onderzoek naar online-activiteiten alleen maar over foute shit gaat, begrijp je niet waar ze naar kijken. Frappant voorbeeld is dat iemand die ik ken gesolliciteerd heeft naar een vrij gevoelige overheidsfunctie. Daarbij ging de controle een stuk verder dan alleen een verklaring omtrent gedrag. Degene moest zelf vertellen waar hij uithing en wat hij deed, eerste controleslag was of hij daarin eerlijk was. In dit geval ging het tot op niveau van best erg ranzige XXX-sites, flink nare acties als tiener en hier en daar wat opzienbarende politieke uitingen. Was allemaal geen probleem, want het ging puur om integriteit. Deze persoon was een foute ransaap, maar een betrouwbaar foute ransaap - die eerlijk was over de ransaperij als puntje bij paaltje kwam. Dat was goed genoeg om door deze controle heen te komen.

Kijk bijv naar nieuws van vorige week van een toezichthouder van De Nederlandse Bank. Ze werd op staande voet ontslagen. Krantenkoppen gingen vooral in over het feit dat ze in d'r vrije tijd betaalde dominatrix was, maar dat was an sich niet de reden waarom ze ontslagen werd. Ze werd ontslagen omdat ze neveninkomsten verborg voor d'r werkgever (in strijd met arbeidsovereenkomst) en omdat ze doordat ze het verborgen hield chantabel was. Kortom, ze was niet integer, en dat in een functie met de hoogste integriteitseisen. Dat het toevallig met zweepjes en betaalde sex met vreemden te maken had was een sappige detail, maar niet de hoofdzaak. Dat bleek ook toen flink wat woon- en belastingsfraude ontdekt werd bij verder onderzoek. Die dame was gewoon totaal ongeschikt voor haar functie. Dat geldt net zo goed voor jou: het maakt buitengewoon weinig uit *wat* je doet (nouja, kiddiepr0n ga je nooit goedpraten, maar het lijstje dingen in die categorie is echt niet lang), het gaat erom hoe je ermee omgaat en bovenal hoe transparant je bent naar je werkgever toe.

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 29-04-2015 08:06 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:39

Standeman

Prutser 1e klasse

AW_Bos schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:13:
[...]

Doemscenario....
Ach.. het gebeurt wel eens en dan moeten we er hier allemaal even hartelijk om lachen en gaan we weer verder met de waan van de dag :P
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 00:00:
[...]

Haha helemaal niet natuurlijk. Het is zoals ik zei gewoon een tikkeltje verlegenheid vanuit mijn kant om lid te zijn van fok! Forum net als dat iemand van 30 zich zou schamen om te verkondigen dat die minecraft speelt.

of beter gezegd je zou lachen als de CEO van Facebook verkondigt dat die in zijn vrije tijd Minecraft speelt. Tis beetje de schaam/verlegenheidsfactor haha :P
Ik ben 39, lead deverloper / architect en speel nog steeds met heel veel plezier minecraft. Toevallig! }:|

[ Voor 37% gewijzigd door Standeman op 29-04-2015 14:41 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:59:
[...]

Het is toch iets waarvoor ik mij schaam en ik vind het dan ook zeker niet leuk als ik dan ooit een goede functie bekleed in de publieke sector of bedrijfssector met enigzins publiciteit dat mijn account op bijv. FoK! met topics tevoorschijn komen.. Daarvoor zou ik dan vrezen.. gewoon door de schaamte.
Ach we zijn allemaal ooit 12 jaar oud geweest :+

Zal ik er een schepje bovenop doen? Anustoeter. Zo, als google zn werk doet dan kan iedereen over een tijdje jouw schuilnaam hier vinden zodra hij zoekt op 'anustoeter' 8)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1