Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 670374

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik heb even een vraagje.
Ben van plan een auto radio aan te schaffen maar ik weet niet welke ik precies zal nemen.
Zat te denken aan de volgende radio's:

Pioneer DEH-X5700BT
Pioneer DEH-4700BT
JVC KD-R851BT

Welke autoradio raden jullie me aan?
Of weten jullie nog betere?
Ik zoek er tenminste 1 met Bluetooth en een goed geluidskwaliteit.

Mag tussen de 80 en 150 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:52

thijsco19

KTM 990 SMT

Imo voldoet een willekeurige autoradio van de bekende merken prima.
Ik zou zeggen zoek een mooie uit welke bluetooth heeft en eventueel de andere opties die jij graag zou willen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Luister je ook naar radiozenders of vooral via usb-sticks/sd-cards, want dan zou je ook eens moeten kijken naar radio's met DAB+. Digitale radio, dus geen ruis of stoorzenders zoals bij FM/AM-signalen.

http://tweakers.net/categ...SVbSSuYGlkZIOiDJUiq2trQUA

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:48
Ik zou eentje zoeken die USB kan en daarnaast liefst ook nog een AUX mogelijkheid (3.5mm). Heb een dure Alpine in de auto, maar die kan ongelofelijk zeuren over USB-sticks, krijg vaak melding over dat bestandssysteem niet goed is e.d. (getest met meerdere sticks). Nu op eBay maar een AUX-snoertje besteld ($4 ofzo), kan ik iig m'n telefoon aansluiten en op vakantie zonder gezeur muziek afspelen.

Verder is DAB+ een goede, heeft wel de toekomst, ondanks dat je er nog niet veel over hoort/leest.

En verlichting is ook belangrijk, je wilt geen radio met blauwe verlichting in een volledig oranje verlicht dashboard :+ Al laten veel radio's je vaak al standaard een 4-tal kleuren kiezen.

Echt heel onderscheidend zijn ze tegenwoordig niet meer, ze kunnen bijna allemaal hetzelfde tegenwoordig.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 28-04-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

DAB+ is inderdaad een goede, wist eigenlijk niet dat er al radio's waren met DAB+ die niet te duur zijn.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 16:07
Let wel dat je voor DAB+ een aparte antenne nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat DAB+ hoef ik niet perse, zoek er 1 met goede ontvangst en USB en Bluetooth.
Welke zouden jullie kiezen uit deze 3?
Pioneer DEH-X5700BT
Pioneer DEH-4700BT
JVC KD-R851BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 15:14
Die 4700BT heb ik zelf enkele weken in bezit gehad; beviel me prima.
Bluetooth koppelen met de telefoon ging ook goed met zowel Android als IOS.
Zit ook prima wat kracht in. Kon de boxen goed aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ik zou persoonlijk kiezen voor de pioneer 4700BT.
Simpel en niks bijzonders en volgens mij de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja zit nu te denken of JVC KD-R851BT of Pioneer DEH-4700BT.
Zijn allebei wel goed denk, en zo te lezen van jullie zal de Pioneer de beste keuze zijn.

Lees wel op internet goede dingen over JVC KD-R851BT

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 670374 op 28-04-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zou dan voor de PIONEER DEH-4700BT gaan, ik heb zelf de Pioneer DEH-1600UB, vrijwel dezelfde zonder bluetooth, zou zonder nadenken nu graag 35€ bij willen leggen om 'm in te ruilen voor dezelfde met bluetooth, aux kabeltje wordt voor mij altijd weer beetje onhandig en usb werkt overigens ook prima maar ik mis dan een carkit optie.

Ik raad je Pioneer absoluut aan!

ps. mocht je een subwoofer willen aansluiten zit daar ook nog apart een aansluiting voor!

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:48
Move naar CEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien een domme vraag, maar als ik me radio wil demonteren en er een nieuwe in wil zetten noet ik dan de accu loskoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 18:54

Snow_King

Konijn is stoer!

Anoniem: 670374 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:08:
Nee dat DAB+ hoef ik niet perse, zoek er 1 met goede ontvangst en USB en Bluetooth.
Welke zouden jullie kiezen uit deze 3?
Pioneer DEH-X5700BT
Pioneer DEH-4700BT
JVC KD-R851BT
DAB+ wil je juist wel, want ooit gaat FM uit en dan heb je alleen nog maar DAB. Dus nu nog een niet DAB radio kopen is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:27

Daniel36

vernieuwde formule

Anoniem: 670374 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:53:
Misschien een domme vraag, maar als ik me radio wil demonteren en er een nieuwe in wil zetten noet ik dan de accu loskoppelen?
Ja, prima vraag hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Anoniem: 670374 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:53:
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat is het nou haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-07 10:38
Natuurlijk moet je de accu loskoppelen van de huidige radio. Hoe wil je anders de huidige radio vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:21
Loskoppelen hoeft niet persee, maar is aan te raden als je aan de bekabeling moet gaan lopen knutselen in het dashboard, en je zou maar een losse ader tegen het metaal aan drukken per ongeluk.. Over het algemeen niet al te moeilijk, de DIN stekkers omwisselen en gaan. Misschien dat je de rode en de gele draad voor de voeding moet omsteken, dat is in iedere auto anders. Bij je nieuwe autoradio zal misschien een verloopstekker zitten voor die aansluitingen, omdat er op de radio geen plek meer voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik ga hem zonder lost te koppelen demonteren en plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Het is heel simpel.
  • Auto van contact af halen en radio uitschakelen(als die aan kan zonder dat je de sleutel in 't contact kan hebben - dit is overigens verkeerd in meeste gevallen).
  • Radio demonteren met die prikkers/stekers/hoe je het wil noemen, meestal frame en radio voorkantje verwijderen en dan kun je er bij, radio in z'n geheel rustig naar voren trekken, beetje geduld en soms klein beetje geweld zal nodig zijn.
  • Voorzichtig radio vast pakken en met je handen verder trekken, stoppen als er iets weerstand biedt!
  • Als je 'm er helemaal uit kan halen zie je kabels, één voor de antenne, één(of meerdere) voor voeding en voor geluid en extra's -dit is meestal in ISO formaat, zo niet ga googlen :'(-, eventueel extra kabels voor subwoofer of andere extra's.
  • Kabels rustig los trekken, sommige hebben van die clipjes waar je wat kracht op moet zetten en dan los moet wrikken van links naar rechts.
  • Je hebt meestal een ISO pre-fix van je auto en dan een stukje verloopstekkers wat je bij elke radio krijgt die je aanschaft dus die nu in je auto aangesloten zit moet je dan ook loshalen.
  • Oude stalen frame loshalen en nieuwe monteren, dit is anti diefstal dus zullen er van die pennen door gestoken zijn in je dashboard en die moet je met een platte schroevendraaier rustig(!) loshalen.
  • Nieuwe stalen frame monteren, je kan je nieuwe radio hier straks inschuiven!
  • Nieuwe ISO kabels aansluiten van je nieuwe radio.
  • Nieuwe radio aansluiten op de ISO kabels en op de antenne en dergelijk.
  • (a)Houd dat onding voor nu nog even vast! en nog niet monteren, zet het voorkantje er even tijdelijk op en kijk of die aan kan, als je geen mogelijkheid heb in je auto om accessoires aan te laten staan zonder dat je auto op contact wil moet die nu natuurlijk ook niet aan mogen!(belangrijk!) als die niet aan wilt, probeer het dan met de auto op contact, lukt het nu wel kun je verder anders (b). Stel de radio even kort in en controleer werking geluid/antenne ontvangst, schakel de radio en auto helemaal weer uit, en daarna weer aan, als het goed is, zijn de instellingen nog behouden gebleven, zo niet check (b). Je kan de instellingen weer even resetten als je wil door de ISO stekkers even los te halen.
  • Zet de auto helemaal af en van het contact af(!) Haal het frontje weer los(tegen beschadigingen), en monteer de radio in het stalen frame, voor zover mogelijk begeleidt de kabels achter de radio zodat ze niet ergens knel komen te zitten.
  • Geniet van je prutswerk en vloek om al die rot sneetjes in je handen, zo heb ik het immers ook al tien tallen keren gedaan :+ .
  • (b)Wissel de geschakelde 12V om met de 12V check dit plaatje: link die plastic opzet stukjes kun je wisselen, staat ook in je handleiding, het gaat hier om dat je radio uitgaat als de auto uitstaat, maar wel het geheugen onthoudt, en niet andersom anders sta je na een weekend met een lege accu. Herhaal (a).
Succes!

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Pagina: 1