trubbels a7v133 en windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik krijg het maar niet voor elkaar om windows 2000 (nl of uk) te installeren op me 40GB harddisk. steeds krijg ik een bluescreen met version.dll blabla na de eerste reboot. het installeren van win98 en windows XP gaat perfect. maar windows 2000 wil gewoonweg niet installeren. moet ik perse de promise driver installeren ?. ik gebruik de raid controller namelijk helemaal niet. :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 12:30
nee, maar wel de controller an sich wel, al is dat niet in RAID mode. Op de CD staan de goede drivers (U100).

No production networks were harmed during this posting

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Moet je in IDE mode installeren, daarna even nieuwste drivers downloaden, installeren, ATA100 drivers terugzetten en klaar!

Localhost is where the heart is

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 00:33
Heb ik iets over gelezen, had problemen met een A7V en w2k, maar dat lag aan een oude bios van ASUS. Er zit bij de Maxtor een jumper aan de achterzijde om cilinders in te stellen dat schijnt te werken deze jumper verzetten heeft bij sommigen gewerkt, maar je kunt ook meteen de nieuwste Promise drivers installeren en dan pas rebooten. Anders effe zoeken in Google.

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 20:33
Ik heb het zelfde probleem.. op mijn hd 3 primaire partities :
1e moest w2000 worden
2e 98SE for gaming only
3e 98SE NL voor de vrouw
met bootmagic2 no problemo op mijn 'oude' config. asusp3b-f+P3-550E. Overgezet naar onderstaande config. Aan de raid-controller is W200 niet te installen (en ja heb de floppy met promise drivers geladen, verschillende versies geprobeert, bios upgraded naar 1005A enz.)
Hang ik de schijf dan maar aan IDE-poort van het moederbord zelf.. selecteer ik C:\ om w2000 op te installen, C:\ unformatted or damaged.. (my ass..) Ok, laat dan maar zoals gevraagd w2000 zelf c:\ formateren.. w2000 was unable to format this partition.. what the f*ck !!!
Al 3 dagen zitten te klootzakken en nog geen w2000.. Uit ellende maar win Me draaien :(
Wie heeft er nog tips, en nee,ik ben niet van plan om mijn 30GB schijf ff opnieuw te partitioneren omdat deze schijf vol staat met data die ik graag wil behouden...

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik wil alleen even zeggen dat 't bij mij wel perfect werkt zonder enig probleem. Ik heb 2 maxtor 30 GB schijven en een plex 16x10x40.

Alleen de maxtors hangen op de promise en ik gebruik de drivers van de CD.

Verwijderd

Bij mij ook geen probs. 3 Maxtor schijven op de promise en een plex 12x10x32 en 52 speed cdrom op de IDE.

Probeer je IDE kabel voor de gein eens te vervangen.

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Je moet sowieso de drivers installeren aan het begin van de installatie van win2k.

Gebruik gewoon de drivers van de cd-rom, of download ze van de asus website.

Heb je al de nieuwste versie van het BIOS? In de Biosversie < 1.002A zat een opstartbug geloof ik.

Suc6!

Mijn Firewizzie

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 09:11
Bij mij ook geen probleem met de a7v133 met
4 hd's .
Ik heb alleen bij de installattie van win2kpro de 1e hd die op de standaart ata 66 zit los moeten halen omdat win2k alleen op de 1e hd en 1e partitie wil geinstalleerd worden.

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
naja ik heb me schijf geformat via een win98 bootdisk en de i386 dir overgekopieerd vanaf een andere disk. nu installeert hij wel. :?
misschien dat me cd-rom lag te kloten (corrupte bestanden)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1