Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Monitor aangesloten op laptop geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• essentials9002
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 25-06 10:20
Ik had de Iiyama Prolite X2483hsu aangesloten op mijn laptop, maar elke dag gaat het scherm plotseling aan of uit, als ik de stroomkabel een stukje beweeg gebeurt het ook. Zelfs toen ik het licht aan/uit deed ging de monitor uit en daarna weer aan. Ik ga wel een nieuwe desktop kopen, maar ik gebruik alvast deze monitor en het werkt zo niet goed.

Zou dit kunnen liggen aan de voeding van mijn laptop? Is die niet goed genoeg om een losse monitor te kunnen gebruiken of is er een andere oorzaak? Kan ik dit probleem oplossen of moet ik stoppen met het gebruik van deze monitor tot ik een nieuwe desktop heb?

Ik wil hem niet kapot maken en ik ben bang dat dat kan gebeuren als ik zo door ga. Mijn laptop wordt heet als ik er een losse monitor op aangesloten heb. Hij is zelfs een aantal keer oververhit geraakt tijdens het afspelen van 1080p video's, om dit probleem te op te lossen ben ik een externe usb ventilator gaan gebruiken die het probleem heeft opgelost. Hij raakt dus niet meer oververhit maar de monitor gaat wel vaak uit en daarna weer aan.

[Voor 4% gewijzigd door essentials9002 op 28-04-2015 15:46]

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Welke laptop? Heb je al andere kabels geprobeerd? En naast het testen met kabels, andere monitors lenen en proberen.

Dat het (te) heet wordt is logisch, hij moet nu meer beeld genereren, en is het een oudere laptop met outdated specs, dan is het helemaal een aanslag op het systeem. Als het een hitteprobleem is, schakelen sommige laptops zichzelf uit ter bescherming.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• essentials9002
RonaldDesigns schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:56:
Welke laptop? Heb je al andere kabels geprobeerd? En naast het testen met kabels, andere monitors lenen en proberen.

Dat het (te) heet wordt is logisch, hij moet nu meer beeld genereren, en is het een oudere laptop met outdated specs, dan is het helemaal een aanslag op het systeem. Als het een hitteprobleem is, schakelen sommige laptops zichzelf uit ter bescherming.
Compaq Presario CQ62 met een Intel Pentium Dual Core T4500 en 3 GB RAM, Windows 7 Home Premium 64 bit en Ubuntu 14.04 64 bit. Hij heeft een ingebouwde videokaart en een harde schijf van 500 GB.

Het is volgensmij deze
pricewatch: Compaq Presario CQ62-210SD

[Voor 10% gewijzigd door essentials9002 op 28-04-2015 16:03]

• essentials9002
Laat maar het is al opgelost

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:24

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

• essentials9002
Heel simpel. De stroomkabel zat te los in de monitor dus heb ik alle kabels en stekkers er uitgehaald en er opnieuw ingestopt en toen was het al opgelost. Zo simpel was het.

• essentials9002
Mijn monitor valt elke dag toch weer een paar keer (of meer) uit en gaat kort daarna weer aan. Ik denk dat het door de stroomkabel komt dat er daar iets mis mee is, zou dat kunnen? Of heeft het een andere oorzaak?

Ik vroeg me ook af of dit slecht is voor mijn monitor en of hij daardoor minder lang meegaat of dat het daarvoor niet zo veel uitmaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• essentials9002
Mensen het is toch niet opgelost. Zie bovenstaande post.

Wat kan ik doen? Moet ik gewoon een andere stroomkabel kopen of kan er een andere oorzaak zijn? Ik hoor een geluid van de stroom als dit gebeurt en dan wordt mijn scherm tijdelijk zwart en gaat daarna weer aan.

[Voor 27% gewijzigd door essentials9002 op 17-05-2015 18:15]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True