Ik was deze week op zoek naar een nieuwe ultra wide monitor ter vervanging van mijn dual monitor setup. Na het selecteren van de beste optie ontstond vervolgens de vraag waar ik deze moest bestellen. Er waren diverse winkels met ongeveer dezelfde prijs (exact 319 euro). Waar ga je dan bestellen? Bij de winkel met de beste service natuurlijk... Helaas waren er meerdere winkels met exact dezelfde sterren rating! Daar kon ik dus niks mee.
Vervolgens ben ik toen maar de gedetailleerde pagina gaan bezoeken. In dit geval:
http://tweakers.net/shopreview/9046/megekko/shopreviews/
http://tweakers.net/shopreview/7274/afuture/shopreviews/
Direct valt mij op dat bij Megekko er, ondanks dezelfde sterren score, er tientallen 1 ster berichten te vinden zijn. Bij Afuture zijn de problemen die te vinden zijn allemaal opgelost. Dat is vreemd want beiden beschikken over 4.5 ster als totaal rating. Maar hoe kan Megekko dan toch zo positief uit de bus komen?
Het lijkt erop dat de pricewatch alleen naar de algemeen score kijkt. Verder heb ik niks tegen Megokko, ik heb er nog nooit wat besteld, maar lijkt het ook wel alsof er een webcare team actief is. Zie bijvoorbeeld de volgende 5 sterren review
Nee, het gaat mij erom dat ik in de huidige situatie niet kan vertrouwen op de pricewatch terwijl dit met een paar simpele aanpassingen wel zou kunnen. Nu moet ik zelf op onderzoek uit en een inschatting maken over de validiteit van users.
Resultaat: One day accounts kunnen nog steeds beoordelingen op de pricewatch plaatsen en iedereen kan deze positieve of negatieve resultaten lezen. Het vereist echter veel tijd en moeite om deze beoordeling daadwerkelijk te laten meetellen in het gemiddelde. Dit is te veel moeite voor een webcare team dus dat risico wordt vrijwel volledig afgedekt... Het mooie is dat hoe meer mensen dit toch zouden proberen des te hoger het gemiddelde wordt, des te moeilijker het weer wordt.
Resultaat: Megekko heeft momenteel 4.5, 4 en 3.5=4 en Afuture heeft 4.5, 4.5 en 4.5=4.5. Met deze implementatie had ik dus direct kunnen zien dat Afuture het iets beter doet dan Megekko.
Beide suggesties zijn eigenlijk heel simpel te implementeren met wat kleine aanpassingen aan de huidige php scripts.
Vervolgens ben ik toen maar de gedetailleerde pagina gaan bezoeken. In dit geval:
http://tweakers.net/shopreview/9046/megekko/shopreviews/
http://tweakers.net/shopreview/7274/afuture/shopreviews/
Direct valt mij op dat bij Megekko er, ondanks dezelfde sterren score, er tientallen 1 ster berichten te vinden zijn. Bij Afuture zijn de problemen die te vinden zijn allemaal opgelost. Dat is vreemd want beiden beschikken over 4.5 ster als totaal rating. Maar hoe kan Megekko dan toch zo positief uit de bus komen?
Het lijkt erop dat de pricewatch alleen naar de algemeen score kijkt. Verder heb ik niks tegen Megokko, ik heb er nog nooit wat besteld, maar lijkt het ook wel alsof er een webcare team actief is. Zie bijvoorbeeld de volgende 5 sterren review
Geregistreerd speciaal voor die review, 0 berichten en 4 profiel views. Verder totaal geen tweakers activiteit. Of dit dan frauduleus is of niet daar wil ik het eigenlijk helemaal niet over hebben. Misschien was er gewoon een actie zoals Mycom waarbij je 5 euro korting krijgt indien men een review achter laat.Fantastische winkel, laagste prijzen en vandaag besteld morgen in huis !
Daarnaast is de klanten service ook snel
Ik blijf hier zeker klant !
Groet, Connor
Nee, het gaat mij erom dat ik in de huidige situatie niet kan vertrouwen op de pricewatch terwijl dit met een paar simpele aanpassingen wel zou kunnen. Nu moet ik zelf op onderzoek uit en een inschatting maken over de validiteit van users.
Suggestie 1:Minimum karma
Uitleg: Neem tweakers onder een minimum karma NIET in beschouwing bij het berekenen van de gemiddelde rating. Men kiest dus een minimum karma om 0 day accounts uit te sluiten. Dit hoeft niet willekeurig hier bestaat statistiek voor. Je pakt bijvoorbeeld gewoon 2x de standaard deviatie van het gemiddelde en het getal. Hiermee sluit je de laagste 2.3% uit.Resultaat: One day accounts kunnen nog steeds beoordelingen op de pricewatch plaatsen en iedereen kan deze positieve of negatieve resultaten lezen. Het vereist echter veel tijd en moeite om deze beoordeling daadwerkelijk te laten meetellen in het gemiddelde. Dit is te veel moeite voor een webcare team dus dat risico wordt vrijwel volledig afgedekt... Het mooie is dat hoe meer mensen dit toch zouden proberen des te hoger het gemiddelde wordt, des te moeilijker het weer wordt.
Suggestie 2: Van algemeen naar gemiddelde
Pak voor de pricewatch sterrenrating een gemiddelde van algemeen, verzending en klantenservice. Op die manier zullen er grotere verschillen onstaan.Resultaat: Megekko heeft momenteel 4.5, 4 en 3.5=4 en Afuture heeft 4.5, 4.5 en 4.5=4.5. Met deze implementatie had ik dus direct kunnen zien dat Afuture het iets beter doet dan Megekko.
Beide suggesties zijn eigenlijk heel simpel te implementeren met wat kleine aanpassingen aan de huidige php scripts.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.