Toon posts:

Netwerk in WinXP build 2474??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren Windows XP Professional build 2474 geinstalleerd, maar ik krijg het niet voor elkaar een netwerkverbinding te maken met 2 andere computers (met Win98 SE), waaronder 'internet server'...

herkenbaar probleem? Ik krijg in Workgroup alleen maar m'n eigen pc (met WinXP dus) te zien...

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Kan je wel pingen?
Welke IP adressen?
FAQ Gelezen?
Kabels ?
Full DUpp / Half Dup

En toen was m'n signature weg :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik voor de i-net server IP 192.168.0.1, de pc met WinXP heeft als IP 192.168.0.2, de derde pc 192.168.0.3.

Subnet overal 255.255.255.0

Ik heb in de Help & support gekeken, maar kom er nog niet uit.

Half dup kabel, loopt via hub, maar dat maakt volgens mij niet uit.

Ik gebruik een 3Com netwerk-kaart, weet niet welk type, maar Windows herkent hem als een "op Realtek RTL8029(AS) gebaseerde PCI Ethernet-adapter".

Verder op de i-net pc WinRoute Pro

In Windows Millennium op dezelfde pc als WinXP werkt het allemaal wel. Maar in WinXP zie ik in de Workgroup alleen de eigen pc.

Heb je hier wat aan?

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Als je de andere pc's wel kan pingen
-> ping 192.168.0.1 Bijv.
Dan kan moet je in windows millenium wel wat delen (file and printer sharing installleren, en dan rechtermuisknop op een folder die je wil delen, ->share folder)

Dan zou ie op moeten duiken in je netwerkomgeving. Dit kan enige tijd duren (opbouwen van de browselist) probeer bij wijze van test start->find->computer <computernaam>

Suc6

En toen was m'n signature weg :(