Overclocken MSI Twin Frozr HD 7950 3GB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 20:25
Dag allemaal,

Ik heb zelf deze videokaart pricewatch: MSI R7950 Twin Frozr 3GD5/OC en zou hem graag willen overclocken, zonder dat ik het voltage ervan hoef te verhogen.

Tweakers heeft zelf de GPU clock op 1000 mhz gezet maar heeft de geheugensnelheid ongemoeid gelaten.

Ik heb veel op internet gezocht naar eventuele overclock setups van mensen, maar vrijwel iedereen heeft het voltage verhoogd. Bovendien kost overclocken ook redelijk veel tijd...

Ik ben benieuwd of er zogenaamde "standaard overclockwaarden" zijn die ik zelf ook kan gebruiken zonder allerlei testen uit te voeren.

Heeft iemand deze videokaart en wat heb jij er mee bereikt? Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje richting Overclocking & Tweaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steineken
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-03 19:35
Het is zeker mogelijk te overclocken zonder het voltage te verhogen, echter loop je dan sneller tegen een limiet aan dan wanneer je deze ook mee laat stijgen.

Verder zijn er wel indicaties van bepaalde overclock waarden maar deze wijken altijd af. Je kan wel met een beetje google werk een indicatie krijgen van wat andere mensen uit de kaart halen op stock voltage.

Veel tijd en voltage verhoging zijn eigenlijk twee factoren die je nodig hebt bij een goede overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 20:25
Dat las ik inderdaad ook op het internet..

Via MSI Afterburner kun je de power limit aanpassen. Dit is niet hetzelfde als het voltage verhogen als ik het goed heb gelezen?

Tijd heb ik niet helaas... en ik moet mij dan gaan afvragen of de tijd die ik in het overclocken stop dan wel afweegt tegen de extra performance in bijvoorbeeld GTA V. Het spel draait nu op zich wel prima. Maar ik heb Advanced Graphics en MSAA uit staan.

Bijvoorbeeld deze mensen: http://www.techpowerup.co...50_Twin_Frozr_III/29.html hebben best een interessante overclock.. het kriebelt wel hoor, maar ik wil er niet voor zorgen dat ik straks met een defecte videokaart zit.

[ Voor 21% gewijzigd door turkeyhakan op 29-04-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:58
Waarom wil je je voltage niet verhogen? Wat zijn je temperaturen op stock snelheid? Zoals je zelf aangeeft kan je met MSI afterburner heel makkelijk de kloksnelheden van zowel je GPU als het memory verhogen.

Overklokken hoeft niet veel tijd te kosten. Als een OC stabiel draait tijdens het gamen, kan je steeds wat hoger proberen. Crasht je game of zie je artifacts, zet je je settings weer lager.

[ Voor 49% gewijzigd door Dekar op 30-04-2015 23:16 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's