Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Theme gekocht wat nu!:D

Pagina: 1
Acties:
  • 1.707 views

• mierenmepper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 30-09 13:57
Hallo Tweakers,

Ik wil gewoon leuk voor mezelf een beetje gaan hobbyen, hiervoor heb ik een theme gekocht op envato waarbij ik denk dat het voldoet aan hetgene wat ik wil gaan doen.

Nu ben ik geen schrijf wonder en daardoor al helemaal niet in de Engelse taal. Het theme wat ik gekocht heb is in het Engels en aangezien ik een Nederlandse website zou willen maken moet dit vertaald worden. Hartstikke leuk maar ik ben misschien wel de grootste leek met website coding/designing in de hele wereld.
Uiterraard koppig als ik ben wil ik het zelf doen dus een aantal vragen over hoe het precies moet :D

1. ik moet de site ergens kunnen hosten lijkt mij, dit wil ik liever eerst gewoon op mijn eigen computer doen ipv een ding te huren.

2. hoe vertaal ik de engelse website naar het nederlands, ik las wel iets over poedit?

3. misschien nog wel het belangrijkste hoe installeer ik het op een gegeven moment op een domijn/hosting en moet je ook installeren op je computer voor zelf hosting?

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
En dan bedoel je waarschijnlijk een template voor Wordpress? ;)

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:57

thunder8

Het gedonder begint weer.

Waar is het theme voor? Wordpress? Joomla? Ander CMS?

Normaal gesproken is een theme alleen een grafische schil voor je site, waardoor de inhoud door je zelf moet worden ingevoerd. En zolang je dat in Nederlands doet is dat geen probleem. De instellingen die je via de achterzijde eventueel kan doen is dan misschien wel in Engels, maar daar zien je bezoekers niets van. ;)

1) Om lokaal je website eerst te draaien, kan je gebruik maken van bijvoorbeeld XAMPP. In deze omgeving kan je dan je site draaien wanneer je wil.

2) zoals gezegd, je theme is niet inclusief inhoud. Als het goed is is het theme alleen een grafische schil en geen inhoudelijke content.

3) Zodra je site online gehost wordt, hoef je lokaal niets meer te draaien. Dan kan je via een adminconsole inloggen en zaken aanpassen.

PSN-ID: Thunder76nl

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:14
Was het niet slim om je een beetje te verdiepen alvorens je een theme kocht ;)

1. Je kan het zelf hosten, maar dit zou ik niet doen. Gezien je post denk ik dat het voor jou makkelijker is om een kant en klare hosting te gebruiken die standaard pakketten zoals Wordpress aanbiedt. Daar kan je dan zeer makkelijk je theme op installeren. Bijvoorbeeld Antagonist doet dit. Goedkope pakketten zijn goed te doen.

2. Ik zou gewoon Chrome gebruiken met de on-the-fly vertaaloptie als je engels echt zo beroerd is. Wordpress kan in het NL geinstalleerd worden, je thema is eenmalig even uitvogen wat waar zit en dan is het wel te doen toch? Of die vertaaloptie gebruiken zoals beschreven.

3. Zie punt 1. With a click of a button.

• martin_v_z
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10:56
Waarom start je niet gewoon met een account bij Wordpress. Dat is volgens mij voor een kleine blog gratis en dan kan je lekker beginnen met bloggen zonder je nu te hoeven verdiepen in hoe je een site moet hosten, plus je hebt niet de kosten die daar bij komen kijken.

• Audiowaste
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:45
Naar mijn weten is Envato een theme voor Wordpress. Wellicht handig om eerst de documentatie van Wordpress zelf eens door te lezen?

Stadia ID: Gannicus

• u34186
  • Niet online
Inderdaad, zie de handleiding of 1 van de 2000 tutorial-video's op Youtube & co.

• mierenmepper
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 30-09 13:57
http://revelio.datcouch.com/html/ deze theme heb ik gekocht, dus dan zit alles er toch al in wat erin moet zitten buiten de zelf geschreven tutorials, nieuwtjes reviews ect.

• u34186
  • Niet online
mierenmepper schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:01:
http://revelio.datcouch.com/html/ deze theme heb ik gekocht, dus dan zit alles er toch al in wat erin moet zitten buiten de zelf geschreven tutorials, nieuwtjes reviews ect.
Wat bedoel je nou? Is dit nou een antwoord op één van de personen die hier geschreven hebben? Volgens mij moet je alle posts hier nog eens goed lezen, want daar staat echt al erg veel informatie die je in de juiste richting kan sturen, inclusief eigen google-werk. Dan zou het fijn zijn als je ingaat op deze reacties in plaats van zo'n vage reactie met even zovage vraag.

Als je een theme download koopt, is de kans bijzonder groot dat alles erin zit, inderdaad. Overigens zit in de prijs van de theme vaak ook ondersteuning van de maker ervan ;)

Kortom: Verdiep je er even in de hulp die al beschikbaar is. Werk je vraag goed uit en probeer de vragen die je jezelf stelt tijdens het schrijven eens te googlen, 95% daarvan zal al beantwoord zijn.

Supportsite van de maker: http://datcouch.com/?envato_item_id=11025576

[Voor 3% gewijzigd door u34186 op 28-04-2015 14:11]

• frumper
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
ehm... nee, je hebt gekocht hoe het eruit kan komen te zien, maar de hele website zelf zul je echt zelf nog moeten opzetten. misschien dat sommige plugins meegeleverd worden, maar grote kans dat je deze zelf nog moet installeren. dat staat meestal wel beschreven in de handleiding die bij de theme hoort.

edit:
ik heb even verder gekeken... het is puur een HTML template dat je gekocht hebt... dus helemaal geen CMS systeem erachter. Dit zal je zelf dus allemaal nog moeten doen...
Ik vrees dat als je zelf een gamingwebsite wilt beginnen, en je geen ervaring nog hebt met websites, dat deze 16$ leergeld is geweest, en je een worpress / joomla theme zoekt welke je kan gebruiken.

[Voor 38% gewijzigd door frumper op 28-04-2015 14:16]

Life is what happens while you're busy making other plans

• BramVroy
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 29-09 13:04
Wat hebben we vandaag geleerd: geen impulsieve templatekoopjes doen. :) Moet wel zeggen dat 16 dollar echt niet veel is.

Nu goed, wat je nu te doen staat is de templates omzetten naar iets dat binnen je CMS werkt. Als dat Wordpress is, zal je ofwel de HTML van je templates moeten aanpassen naar degene van het theme, ofwel de CSS van het theme aanpassen aan de HTML structuur van een parent theme. Succes.

• Audiowaste
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:45
Aangezien het om te hobbyen is (en je die 16$ toch al kwijt bent ;)) zou je eens kunnen overwegen om je website alleen op basis van HTML/CSS te maken. Wel zul je de site dan zelf moeten gaan vertalen (gelukkig zijn het maar meer dan 40 HTML bestanden). In principe is er niets mis met een HTML website, maar als je veel en vaak content wil wijzigen, verdient het niet de voorkeur.

Stadia ID: Gannicus

• xFeverr
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14:55
In principe kun je alle tekst tussen de tags vertalen... Je zult even een paar tags moeten leren, zoals p, div en h1/h2/h3, en dan zal je vanzelf wel begrijpen wat er allemaal aan de hand is.

Als je
code:
1
<p>Hi, this is my website</p>

veranderd in
code:
1
<p>Hallo, dit is mijn website</p>

heb je succesvol een zin vertaald. De rest is aan jou, want je kan hier geen HTML cursus verwachten. Daar heb je Google en Youtube voor

Succes!

Download Spoor reisplanner voor Windows 10 (mobile) van de Windows Store!

• rallieee
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 30-12-2015
Even een korte vraag, ik ben momenteel bezig met het maken van een webshop. Mijn ervaring in het maken van een website is 0, ik ben wat dat betreft een beginner. Ik gebruik Wordpress. Nu heb ik een aantal themes gedownload maar ik kom erachter (althans ik denk) dat de 'tweak' mogelijkheden bij gratis themes beperkt zijn. Nu wil ik graag een goede theme aanschaffen maar ik zou niet weten welke, elke site geeft weer andere suggesties.

Enkele punten welke ik belangrijk vind:
- eenvoudig in gebruik, visueel ontwerpen, niet of nauwelijks codering.
- Te combineren met Woocommerce

Hebben jullie enkele suggesties?

Alvast bedankt!

Is het trouwens gebruikelijk dat je per jaar (circa $50 moet betalen, bestaan er geen themes waar een eenmalige betaling van $50 voldoet?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, eigen topic starten en geen topic van 4 maanden oud uit de sloot trekken ;)
En dan eerst zelf zoeken en dan pas vragen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rallieee
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 30-12-2015
Oke komt goed

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:12

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit topic had in april al weinig op de kous maar na een kaping blijft er al helemaal weinig over. Op slot dus. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True