Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen internetadres in krantenadvertenties

Pagina: 1
Acties:

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Beste Tweakers,

Als enige tijd kom ik met regelmaat een advertentie tegen voor Tweakers, wat ik echt heel tof vind. Het viel mij echter al een paar keer op dat er geen internetadres bij staat. Dat vind ik nogal vreemd, omdat de essentie van Tweakers de website tweakers.net is. Tweakers is niet een merk zoals Coca Cola, waarvan je allerlei producten in de supermarkt kunt kopen. Dus hoewel het voor naamsbekendheid misschien wel interessant is, zullen mensen die echt nieuwsgierig zijn wat het nou is via een zoekmachine de site moeten vinden.

Ik kwam dit in de reclame "poster" met het nieuwe logo ook weer tegen: plan: Tweakers tweakt logo - Nieuw logo voor hetzelfde Tweakers

Is het niet handiger om gewoon het internetadres erbij te zetten?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kan zo even één-twee-drie geen bron vinden, maar volgens mij las ik laatst dat web-adressen en offline-reclame (zowel radio/tv als kranten/tijdschriften reclames) vrij slecht samengaan. Mensen onthouden het webadres toch niet, dus why bother? Je wilt dat mensen je merknaam onthouden, in combinatie met een goede vindbaarheid via Google.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:22

rob_erwt

What does this button do?

Sowieso werken de meeste urls die mensen daarbij verzinnen, in ieder geval .nl, .be, .com en natuurlijk .net. Dus ook als via die kant komt het (merendeels) wel goed.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Dank voor de reacties. Ik begrijp dat als ze eventueel zouden willen, ze misschien wel op de website terecht kunnen komen. Maar het gaat mij er meer om dat er uit de hele advertentie niet duidelijk te halen valt wát Tweakers nou eigenlijk is, misschien had ik dat wat beter aan moeten geven. Zou evenzogoed een magazine kunnen zijn, en dan gaan mensen naar de winkel om te vragen om de laatste uitgave van Tweakers. Maar wellicht is dat ook totaal geen probleem (en is dat misschien ook helemaal de doelgroep niet). :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:12
Ik wil mij toch wel aansluiten bij de TS en vervolgreactie van TS... de url is in dit geval wat mij betreft gelijk aan een telefoonnummer. Het is als bedrijf moeilijk klanten werven als je alleen met de naam adverteert, een email en/of telefoonnummer is het minimale om mensen over te halen contact met je op te nemen.

Was Tweakers al echt een gevestigde algemene naam waarbij bij de meeste mensen direct een lampje gaat branden, maar dat is het zeker nog niet... er mag idd wel wat meer duidelijkheid komen.

• Lancelot
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-07 23:02
In eerste instantie proberen we met de campagne vooral het merk Tweakers en wat Tweakers is bekend te maken. Vandaar dat we er in eerste instantie voor hebben gekozen om niet het volledige internetadres te vermelden, maar alleen de naam Tweakers.

Echter voordat we live zijn gegaan met de nieuwe campagne hebben we de campagne getest onder een grote groep verschillende consumenten. Daaruit bleek inderdaad dat een behoorlijke groep niet direct begreep dat het hier ging om een website. Mede om die reden hebben we vlak voordat de campagne live ging nog een last-minute tweak gedaan en het internetadres aan de advertentie toegevoegd.

Wanneer de naamsbekendheid van Tweakers een stuk hoger is kunnen we de keuze maken om het weer weg te laten.
Pagina: 1