Windows laad oneindig wanneer ik een HDD aansluit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 20:30
Beste Tweakers,

Ik heb gisteren mijn kast omgeruild en al mijn hardware overgezet. Alles werkt gewoon weer normaal behalve de twee hardeschijven die ik heb. De HDD's en SSD zitten niet meer in dezelfde eSata poorten op het moederbord. Ik had hier even een foto van moeten maken maar compleet vergeten.

Onderdelen die van belang kunnen zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 171,95€ 171,95
1Asus Crosshair V Formula-Z€ 232,95€ 232,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 76,23€ 76,23
2Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 66,01€ 132,02
1Samsung 850 EVO 120GB€ 73,-€ 73,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 686,15

Met alleen de SSD aangesloten laad Windows gewoon normaal. Dan sluit ik de PC af, sluit 1 van beide HDD's aan en start ik hem weer op. Windows laad dan normaal en ik kan de schijven benaderen zoals daarvoor. Dan sluit ik de PC weer af en start ik hem weer op, het Windows logo en de laadbolletje beginnen te laden en dit duurt dan zolang ik het maar heb kunnen testen. Heb hem minimaal 30 minuten laten lopen zonder resultaat.

Dit scherm dus:
http://windows.intowindow...hanger-Picture5_thumb.png

Als ik dan de PC opnieuw opstart heb ik of kans dat hij weer oneindig blijft laden of opeens stopt en de hele PC hangt.

Stappen die ik heb ondernomen:

BIOS reset. Sowieso boot volgorde is altijd SSD op nummer 1.
Alle RAM sticks getest.
Verschillende manieren van HDD's aansluiten. Zonder SSD kom ik wel door de BIOS heen maar daarna natuurlijk niet verder, geen van beiden HDD's hebben een OS erop.
HDD's en SSD in allerlei verschillende eSata poorten gedaan. En ook andere kabels gebruikt.

Kan mij dus alleen voorstellen dat dit een softwarematig probleem is. Wil eigenlijk niet Windows opnieuw installeren. Is iemand bekend met het resetten van onthouden hardeschijven? Misschien dat Windows nog zoekt naar een UUID ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrixbe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 17:22
Probeer toch nog eens via je bootmenu expliciet te kiezen voor die SSD. Ik heb nog gehad dat pc's je boot volgorde negeren en toch willen starten van nog een resterende OS installatie op je andere HDDs.( of van slechte MBR's)
edit:

Anderzijds zou ik je drivers updaten van je ASUS moederbordje. Vooral chipset en SATA/RAID controllers indien van toepassing.

[ Voor 28% gewijzigd door jerrixbe op 28-04-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Boot/MBR conflict tussen twee, of meerdere schijven. Start op met Windows installatie medium.
Kies herstel
Commadprompt en voer in:
fixboot -enter
fixmbr -enter
exit -enter

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrixbe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 17:22
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:57:
Boot/MBR conflict tussen twee, of meerdere schijven. Start op met Windows installatie medium.
Kies herstel
Commadprompt en voer in:
fixboot -enter
fixmbr -enter
exit -enter
Toch voor de verduidelijking, je kan inderdaad je MBR opnieuw gaan wegschrijven. Maar CH 033 geeft de commando's verkeerd:
bootrec /fixboot
bootrec /fixmbr
exit

[ Voor 13% gewijzigd door jerrixbe op 29-04-2015 09:10 ]