Aankoopadvies AV Receiver met L/R Pre-Outs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe of oudere, maar nog wel redelijk gangbare receiver met L/R Pre-Outs.

Wat is je budget?
Max 300,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil graag mijn actieve (monitor) luidsprekers er op aan sluiten.
Met het oog op de toekomst, wil ik wel een surround receiver. Geen stereo. In de toekomst komen er namelijk (hoogstwaarschijnlijk passieve) luidsprekers bij.

De volgende opties dienen minimaal aanwezig te zijn:
- L/R Pre-Outs (volume wel regelbaar via receiver)
- 5 HDMI aansluitingen, incl. ARC
- Netwerkaansluiting (bedraad)
- DLNA geschikt
- 5.1
- 80-110W output per kanaal (is natuurlijk niet nodig voor actieve luidsprekers, maar wil in de toekomst ook nog extra passieve luidsprekers aan kunnen sluiten)
- Spotify Connect

De volgende opties zijn gewenst, maar geen must:
- 4K upscaling
- 3D passthrough

Wat heb je zelf al gevonden?
Yamaha rx v667, maar er ontbreken nog enkele musthaves (bijv. Sppotify Connect)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag bekend worden gemaakt met andere receivers, welke aan mijn wensen voldoen.

[ Voor 2% gewijzigd door OriginalDon op 28-04-2015 12:16 . Reden: wijziging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-06 20:44
Onkyo TX NR 636

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jouw probleem is dat pre-outs vaak alleen maar in het hogere segment gebruikt worden, omdat dat ook het segment is dat in het algemeen met aparte eindversterking werkt.
Voor 300 euro zou ik op de tweedehandsmarkt kijken. Alleen dan zul je idd de spotify moeten laten vallen. Spotify is relatief nieuw namelijk, dus aanbod tweedehands sowieso een stuk beperkter - als het al pre outs heeft.
Eerder zou ik dan voor een simpel los kastje gaan dat spotify ondersteunt. Zie ook Hifi streaming systemen voor 5 tientjes ben je al de man.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 12:23
(jarig!)
Marantz NR1504 heeft pre-outs voor de fronts en een sub, stuurt 5.1 aan, heeft spotify en je houdt zelfs geld over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
(jarig!)
Overigens ben ik wel eens met The Eagle: als je wilt uitbreiden dan kijk je misschien beter naar een receiver die een volledige surround pre-out heeft.
Het is ten sterkste aangeraden om gelijkaardige (identieke) luidsprekers rondom te plaatsen, dus ook voor de andere LS zou je voor actieve kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
Ah kijk, die NR1504 ziet er inderdaad veelbelovend uit!

@road rebel: de actieve luidsprekers zijn alleen een tijdelijke oplossing. De bedoelding is om later over te gaan naar een Dali luidspreker set. en 5.1 is meer dan voldoende LS aansluitingen

Maar ik wilde wel graag alvast een redelijk receiver. De NR1504 voldoet aan mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

road rebel schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:06:
Overigens ben ik wel eens met The Eagle: als je wilt uitbreiden dan kijk je misschien beter naar een receiver die een volledige surround pre-out heeft.
Het is ten sterkste aangeraden om gelijkaardige (identieke) luidsprekers rondom te plaatsen, dus ook voor de andere LS zou je voor actieve kunnen kiezen.
Ik heb ook zon marantz (1403 in mijn geval), met actieve speakers, en dat advies van "je moet dezelfde luidsprekers hebben" schaar ik onder de catagorie audiofiele praatjes (het klinkt wel heel logisch). De center speaker is sowieso een heel andere speaker, die (ook binnen dezelfde serie) totaal anders klinkt simpelweg omdat de afstraling totaal anders is omdat het bijna altijd een plat liggende Woofer - Tweeter - Woofer speaker is. De surrounds hangen ergens boven/achter je en hoeven ook echt niet dezelfde speakers te zijn.

Het is ten sterkste aan te raden hele goeie front speakers en een hele goeie centerspeaker te nemen (als je die wilt hebben). Die zijn met afstand het belangrijkstm voor muziek en die center bij filnms.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
(jarig!)
Ja, het geluid die elke luidspreker produceert is verschillend naargelang de plaatsing en het afstraalgedrag is maar een deel van de interacties met de akoestiek.
-Door identieke luidsprekers rondom te gebruiken (ook de center) verkleinen die verschillen.
De pans lopen veel natuurlijker door als je dezelfde tweeter tussen front en center gebruikt. Als ook het frequentieverloop gelijkaardig is dan win je nog aan geloofwaardigheid. Hier zit er niets mystiek of audiofiels in en wat mij betreft is het van een andere grote orde dan bespreken over kabel(lengtes, diameters en materialen) waarbij verschillen zodanig klein zijn dat die onwaarneembaar zijn in dagdagelijkse omstandigheden.
-2 goed ingestelde fronts bieden voor mij meer dan een slecht geïntegreerde centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalDon
Het hoeft voor mij geen denderde receiver te zijn. In de nabije toekomst haal ik mijn actieve studio luidsprekers (Yamaha HS80m) weer af en wil dan een setje Dali Zensor (L M R) neerzetten.

De vraag is even of het dan de NR1504, NR1604 of SR5007/8 gaat worden. Maar dan zal ik toch echt eerst in een audiowinkel alle 3 de receivers icm met de Dali's gaan beluisteren.

Voorlopig nog even met deze (m.i. geweldige) HS80m's
Pagina: 1