Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beginnen met game development

Pagina: 1
Acties:

• Omisys
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09:16
Beste,

Ik ben zelf programmeur van beroep(voornamelijk embedded systemen, c) en wil wat meer met C++ gaan doen. Nou hou ik nog wel van een spelletje spelen en lijkt het me erg leuk om bijvoorbeeld een soort Mario te maken in C++. Nu ben ik wat gaan googelen en blijken er zoveel verschillende engines te zijn. Wat is nou een goede engine om mee te beginnen als basis voor game development. 2D is hip genoeg om mee te beginnen voor me. Zijn er eventueel nog boeken die jullie aanraden die nuttige informatie bevatten over game development? Ik ben verder niet onbekend met C++, het gaat me meer over de omgeving/hoe begin je met een game, waar moet je op letten e.d.

Alvast bedankt.

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 00:06
Tja, dat is nogal persoonlijk. Normaal zou ik zeggen GameMaker, maar dat is wellicht net iets te simpel om mee te beginnen. Waar wil je de nadruk op leggen? Gameplay, graphics, iets anders?
Verder is IMO gamedev.net een aardig startpunt als je nog een beetje wilt oriënteren.

• Omisys
Voornamelijk gameplay lijkt me. Graphics maken me niet zoveel uit, wil graag wat dingen doen zoals collision detection, item pickup, springen, enemies.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 29-09 22:13

NMe

Quia Ego Sic Dico.