Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[XBOX] XBMC, Emulators

Pagina: 1
Acties:

• Devroet
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 12:39
Hi,

Ik heb op Koningsdag voor 10 euro een XBOX weten te kopen. Ik dacht leuk om eens mee te spelen. Ik weet dat je er namelijk andere software op kunt zetten. Zoals bijvoorbeeld XBMC, en emulators.

Nu zijn de tutorials op internet en Youtube niet even gemakkelijk te volgen, dus ik was benieuwd of er iemand is die ergens een goede duidelijke uitleg heeft? Ik heb de orginele game van Splinter Cell, alleen nog geen memory card, en geen action replay.

Is er ook een mogelijkheid om bijvoorbeeld de HDD aan je PC te koppelen en hier iets mee te doen?

Ik weet dat Tweakers geen plek is om illegale praktijken te bespreken, maar het installeren van software op een gameconsole lijkt me niet illegaal toch?

als iemand een tipje heeft voor een goede tutorial, of zelf ervaring heeft dan hoor ik het graag! Of als ik iemand zijn Memory card kan overnemen met de juiste bestanden erop :)

• Harsh Critic
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:10
Tsja..de vraag lijkt mij meer: Waarom? Tegenwoordig heeft een willekeurige telefoon al meer rekenkracht dan een originele Xbox (+ veel kleiner, de XBOX is echt een koelkast) en meestal zijn dat soort platformen (Android) er een stuk meer voor geschikt en open dan de originele XBOX, wat toch al een redelijk gesloten systeem was. Oftewel: Waarom doe je nog de moeite terwijl het met een willekeurige Android telefoon van het laatste jaar al beter en gemakkelijker gaat?

Ik zou zeggen, gebruik de XBOX waar 'ie voor is: Er zijn een aantal mooie games voor verschenen die platform exclusive waren.

• Devroet
Harsh Critic schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:20:
Tsja..de vraag lijkt mij meer: Waarom? Tegenwoordig heeft een willekeurige telefoon al meer rekenkracht dan een originele Xbox (+ veel kleiner, de XBOX is echt een koelkast) en meestal zijn dat soort platformen (Android) er een stuk meer voor geschikt en open dan de originele XBOX, wat toch al een redelijk gesloten systeem was. Oftewel: Waarom doe je nog de moeite terwijl het met een willekeurige Android telefoon van het laatste jaar al beter en gemakkelijker gaat?

Ik zou zeggen, gebruik de XBOX waar 'ie voor is: Er zijn een aantal mooie games voor verschenen die platform exclusive waren.
Uiteraard wil ik ook de platform exclusives spelen, Forza en Halo staan op het lijstje. Maar emulator draaien en XBMC maken hem natuurlijk wel leuker. Samen met een High Definition AV pack kan hij ook nog 1080p aan.

Daarnaast, we blijven Tweakers ;)

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:47
Mag ik aansluiten? Ik heb gisteren ook een Xbox gekocht.
Er zijn grofweg 2 manieren om je xbox te softmodden doormiddel van een game met een glitch of via een pc met IDE aansluiting.
Ik ga zelf voor optie 1 en heb hiervoor een USB adapter besteld. Hiermee kun je een usb stick gebruiken voor de savegame hack, in plaats van een memory card.
Het internet staat vol met tutorials hiervoor.

Bedoel je met hey HD AV pack de componeny kabel?

• Devroet
Ik heb inderdaad ook een USB kabel besteld via Ebay, en ook splinter Cell gekocht :)

Die AV pack heeft ook een optische uitgang. Dus je kunt (na een mod) FullHD kijken, en Dolby Digital via de optische kabel.

• Erapaz
Inmiddels heb ik een aardige site gevonden over emulators op de Xbox:
http://www.retrogamescoll...nal-xbox-part-1-what-can/

Op koningsdag heb ik op het laatste moment nog Mech Assault meegenomen voor 50 cent. Dat blijkt nu de juiste versie te zijn voor de softmod.

Ook maar even die component kabel bestellen. Composite ziet er echt niet uit. Ik heb 40 spellen bij de xbox gekregen, dus ik kan nog wel even vooruit.
Jammer dat er geen goede VGA optie is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devroet
Erapaz schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:42:
Inmiddels heb ik een aardige site gevonden over emulators op de Xbox:
http://www.retrogamescoll...nal-xbox-part-1-what-can/

Op koningsdag heb ik op het laatste moment nog Mech Assault meegenomen voor 50 cent. Dat blijkt nu de juiste versie te zijn voor de softmod.

Ook maar even die component kabel bestellen. Composite ziet er echt niet uit. Ik heb 40 spellen bij de xbox gekregen, dus ik kan nog wel even vooruit.
Jammer dat er geen goede VGA optie is.
Kun je mij eens laten weten of het gelukt is met een memory stick en die usb kabel? Ik moet de kabel nog ontvangen, maar de instructies op internet zijn voor mij nogal ingewikkeld. Het lijkt erop dat je het volgende moet doen?

1) Savegames op Memory stick plaatsen
2) Memory stick in 2e controller port met USB kabel
3) Savegame laden met de juist game in de console
4) als het goed is gaat nu de rest vanzelf, en zou je een ander dashboard moeten krijgen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erapaz
Ik heb mijn kabel ook nog niet binnen. Zo te zien moet het allemaal wel te doen zijn. Je moet de USB stick formatteren as FATX (hier heb je software voor nodig) en dan kun je met Xplorer360 de savegame er naartoe kopiëren. Ik zal het laten weten als het gelukt is.

Bij deze nog een video die het goed uitlegt:

De overige video's in de serie zijn ook interessant. De hard disk swap ga ik ook proberen.

Inmiddels het ik ook een component kabel besteld. Ik heb al even KOTOR 2 zitten spelen en dat lijkt me wel een gaaf spel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erapaz
Alle kabeltjes zijn binnen en de softmod is gelukt. De volgende stap is het installeren van een grotere harde schijf.Hiervoor moet de xbox open, dus dit gaat nog wel even een klusje worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:46
Xbmc op de xbox output max 720p of 1080i over component videokabel. Er is geen native ondersteunde hdmi/kabel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erapaz
Nee, helaas geen HDMI, DVI of VGA optie mogelijk.

De HDD swap is inmiddels ook gelukt. Het was veel simpeler dan van tevoren verwacht. Dat ding is echt precies een pc van binnen. Het lastigste was om een jumpertje te vinden om mijn hdd op slave te zetten, vroeger had ik hele dozen van die dingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-09 10:43
Toevallig vorig jaar zelf 2 gesoftmod. Je moet een oude pc met IDE gaan zoeken.

en dan kan je hem hotswappen en met een bootable dvd softmodden. ;)

XboxHDM

en NDURE heet dat.

http://forums.xbox-scene....-softmod-through-xboxhdm/

edit: a alang gelukt 8)7

[Voor 25% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 15-05-2015 18:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erapaz
De methode die ik heb gebruikt is zonder PC, met een glitch spel. HDD swap met Chimp op de Xbox zelf.

• Devroet
Erapaz schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 18:39:
De methode die ik heb gebruikt is zonder PC, met een glitch spel. HDD swap met Chimp op de Xbox zelf.
Het is mij ook gelukt. Ik heb XBMC geinstalleerd. Ik heb de softmod gedaan via Splinter Cell save games op een USB-stick, en deze USB-stick in de Controller 2 port te steken met een USB controller verloopkabeltje.

Daarna XBMC erop gezet als dashboard. Verder ook Nestopia geinstalleerd.

HDD swap leek me vrij lastig, maar ik ga er toch nog eens naar kijken. Ik heb alleen geen HDD meer liggen met IDE. Dus die moet ik dan nog ergens vandaan zien te toveren.

Wat me wel tegenviel is dat dat 720p films via XBMC niet soepel lopen. Dit vind ik wel jammer want nu is het idee om hem als Mediaspelet te gebruiken wel een beetje weg. Ik had eigenlijk niet verwacht dat een Xbox minder krachtig is dan een Raspberry Pi.

Of hebben jullie nog tips om toch soepel 720p films af te kunnen spelen?

• Erapaz
Het probleem is dat de XBOX geen hardware decoding heeft voor films. De Raspberry Pi heeft dit wel. Er is maar een beperkt aantal formaten die goed werken in HD op de Xbox.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True