Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:42
Gegroet,

Gezien ik en mijn vriendin stilaan in de bouwkoorts zitten had ik graag voordat de architect in actie komt zelf al wat ideeën uitgewerkt voor de indeling van ons toekomstige huis. Ik heb hiervoor in eerste instantie naar Paint gegrepen, maar volgens mij moeten er betere programma's bestaan. Doch via Google kom ik er honderden tegen. Heb bijvoorbeeld Floorplanner eens geprobeerd maar dat vond ik al onhandig.

Dus als iemand iets aan te raden heeft hoor ik het graag. Dure, complexe programma's zijn geen optie, als het maar simpel en vlot werkt om een aantal ruimtes en inhoud te kunnen tekenen op maat.

Alvast bedankt! :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kijk eens naar sketchup?
Verder: als je er honderden heb gevonden moet je toch nog zeker een alternatief (of meerdere alternatieven) voor Floorplanner hebben kunnen vinden? Welke heb je nog meer bekeken / geprobeerd en op basis waarvan heb je die afgeschoten als zijnde potentieel kandidaat? Als je dat aangeeft in je TS zitten wij niet onze tijd te verdoen met 't aandragen van opties die je allang hebt afgeschoten ;)

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 28-04-2015 10:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:12
Ik gebruik eigenlijk altijd Microsoft Visio voor 2D plattegronden.

Je kunt makkelijk ruimtes intekenen, maten erbij zetten en er zit ook een hele rits aan graphics bij voor: deuren, ramen, interieur, keukenblokken tot WC-rol houders en stopcontacten aan toe en je kunt er voor kiezen om alles keurig op schaal te maken zodat je kunt zien of alles past.

Is weliswaar niet gratis of goedkoop, maar als je iemand kent met een Dreamspark account o.i.d is dat niet zo'n probleem.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanRispens
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 20:07
Zoals de architect ook met een schets begint: Pen, papier en een liniaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:42
RobIII schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:17:
Kijk eens naar sketchup?
Verder: als je er honderden heb gevonden moet je toch nog zeker een alternatief (of meerdere alternatieven) voor Floorplanner hebben kunnen vinden? Welke heb je nog meer bekeken / geprobeerd en op basis waarvan heb je die afgeschoten als zijnde potentieel kandidaat? Als je dat aangeeft in je TS zitten wij niet onze tijd te verdoen met 't aandragen van opties die je allang hebt afgeschoten ;)
Bedankt,

Het is vooral een kwestie van wat aanbevelingen van mensen met ervaring te krijgen zodat ik wat gerichter kan zoeken naar een programma.

Sketch up bevalt al een heel pak beter, daar ga ik al eens wat in proberen tekenen.

In Floorplanner bv. vond ik het vooral erg onhandig werken en weinig overzicht qua tools etc, dat is bij Sketch up al veel beter. :)
JanRispens schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:27:
Zoals de architect ook met een schets begint: Pen, papier en een liniaal :)
Dat werkt inderdaad het best, maar ik vind het toch ook leuk om wat ruwe ideeën uiteindelijk mooi proper op PC te tekenen.

[ Voor 14% gewijzigd door Darks op 28-04-2015 10:29 ]

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

Toen ik mijn huis moest inrichten, heb ik ook wat met tooltjes lopen kloten.
Uiteindelijk heb ik gewoon met ruitjes papier (1 ruitje is 10cm) en wat op maat geknipte stukjes karton voor meubels gewerkt. Dat was voor mij toch net wat overzichtelijker.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Lekker schetsen en inderdaad op ruitjes papier en geknipte meubels.
Als je dat af hebt samen met je ideeen boek loop je naar een architect, bouwkundig tekenaar of bouwmanager en laat je die ook meteen de rest van je project begeleiden.

[ Voor 23% gewijzigd door Ernemmer op 28-04-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
Koop een schetsrol, een zacht vulpotlood en goede stiften/pennen. Veel flexibeler aan tafel en een architect zal deze ook gebruiken om ontwerpsessies met je te houden. Maak desnoods een basis in Sketchup en print desnoods wat brochures op schaal zodat je elementen makkelijk over kan trekken. Eenmaal een goede basisschets en dan kan je die zo inscannen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:49

Tazzios

..

floorplanner ?

[ Voor 59% gewijzigd door Tazzios op 01-05-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik eigenlijk ook altijd sketchup. Makkelijk, gratis en je kan er heel veel mee. Ook voor klusprojecten regelmatig ervoor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb dat via Visio gedaan. Ging me prima af. De tekening van het huis stond al vast. Deze heb ik nagemaakt, waardoor ik de inrichting kon bepalen.
Pagina: 1