Gaming-PC voor de TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11supplier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 00:43
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer moet naast mijn TV komen te staan als een soort 'console'. Dus voornamelijk gamen (Starcraft II), maar ook media/internet etc.

Mogelijk wordt het ergens in zijn leven een desktop-PC.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit nu op 1500, maar kan altijd doorsparen/geld besparen als dat wijsheid is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De PC wordt via HDMI aan mijn TV aangesloten, die weer via HDMI ARC met mijn reciever is aangesloten voor geluid.

Muis/toetsenbord en eventueel andere hardware heb ik al. Deze wil ik met een verlengkabel en een USB 3 hub bekabeld aansluiten i.c.m de couchmaster pro.

http://www.steigerdynamics.com/gallery-couchmaster

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Systeemkast: Nette degelijke uitstraling (moet naast een TV) en front USB3 (ivm USB hub). Daarnaast geschikt om later eventueel andere koeling in te zetten.
Videokaart: HDMI out. Liefst wel 2 (als het ooit een desktop wordt). TV kan full-HD aan.
Moederbord: Wifi en Bluetoothondersteuning (niet direct van plan te gebruiken, maar gebruiken, maar kan soms handig zijn in onvoorziene situaties).
Processor: Starcraft II is meer processor-intensief dan de meeste games. Heb begrepen dat AMD hier minder optimaal voor is.
Voeding: Volgens mijn berekening 400 watt, maar ben voor 750 gegaan i.v.m. toekomstige mogelijke upgrades.

OS: Is het slim om een studentenversie te nemen (mijn vriendin is nog studente)?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinig en stil is altijd prettig. Maar wil er niet teveel extra aan uitgeven. Natuurlijk moet geluid niet hinderlijk worden. Wil later mogelijk aftermarket koelers gebruiken, maar waarom zou ik dat nu al beslissen.

Ga je overklokken?
Nog niet, maar ik wil wel een systeem waarmee ik daar redelijk makkelijk aan kan beginnen (moederbord die het ondersteunt + systeemkast groot genoeg)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 232,95€ 232,95
1Asus Z97-PRO (Wi-Fi ac)€ 187,-€ 187,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 376,95€ 376,95
1Intenso 6513123, 4TB€ 126,01€ 126,01
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,90€ 104,90
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 108,95€ 108,95
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 82,95€ 82,95
1Crucial MX100 512GB€ 204,90€ 204,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.484,60

[ Voor 3% gewijzigd door 11supplier op 28-04-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Op zich een aardige build, maar waarom kies je voor de net wat oudere Haswell ipv Refresh serie cpu en moederbord?

En welke upgrades had je in gedachte want je huidige voeding is genoeg voor 3 970's en een stevige overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11supplier
Bedankt voor je feedback!
br00ky schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:50:
waarom kies je voor de net wat oudere Haswell ipv Refresh serie cpu en moederbord?
Eerlijk antwoord? Na 3 uur youtube filmpjes te kijken over processors besloot ik dat ik het allemaal nooit ging begrijpen en koos ik één met een mooie review.

Nu je me erop wijst en ik kijk even naar het prijsverloop zie ik inderdaad dat dit mogelijk niet de beste beslissing is (het wordt nauwelijks goedkoper, terwijl nieuwe processoren in dezelfde prijsklasse beter zijn).

Zouden deze aanpassingen beter zijn?

Nieuwe processor
Intel core i5 4690
pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed

Nieuw moederbord?
Asus Z97-PRO (Wi-Fi ac)
pricewatch: Asus Z97-PRO (Wi-Fi ac)
En welke upgrades had je in gedachte want je huidige voeding is genoeg voor 3 970's en een stevige overklok.
Inderdaad een tweede of andere zwaardere videokaart is iets wat denk ik wel bij het maximum licht (want eerlijk extra opslag belast niet zoveel).

Mijn redenatie was. De rekentool online zegt 400 watt. Dan neem ik wat extra als marge/tegen overbelasting en zit ik op de 600 watt. Dan heb ik nog 150 watt over. Ik had begrepen dat er best videokaarten zijn die 750 watt vragen? Of is 750 watt echt overdreven? Wat zou jij doen, 600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:10

Thomg

Aww yiss

Je wilt wi-fi? Want het moederbord is echt gigantisch overkill tenzij je gaat overklokken...

Die voeding is ook massaal overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
11supplier schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:10:

Zouden deze aanpassingen beter zijn?
Als je wil overklokken heb je natuurlijk de K-variant nodig. Vraag je echter af hoe nuttig het is. Je betaalt makkelijk 100 euro meer voor de K-processor met een Z-bordje en een fatsoenlijke aftermarket koeler. Dat prijsverschil zie je, behoudens in games die heel erg op de cpu leunen niet echt terug.
Mijn redenatie was. De rekentool online zegt 400 watt.
Vergeet rekentools. Die zitten er altijd naast. Pak een willekeurige SLI review, en je zit al een stuk beter. Een goede 550W voeding met genoeg kabels is al genoeg dus. Tenzij je van plan bent er een 295x2 in te hangen is die altijd meer dan voldoende.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 28-04-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11supplier
Bedankt voor de feedback.

Kwa voeding zit ik nu 100 watt lager, maar een stuk lager in kosten door het gebruik van een gold plus passive koeler.
Deze koeler draaid boven de 50% een stuk minder efficient en zet tot 40% gebruik de fan uit. Er is dus nog wel een meerwaarde voor de 650 versie. Terwijl de 550 maar 10 euro goedkoper is.
http://tweakers.net/pricewatch/348558/corsair-rm650.html

De processor ga ik zoals jou advies niet upgraden naar een K-versie. Als over een aantal jaar mijn processor te traag wordt kan ik altijd nog een upgrade doen en dan kan ik alsnog overclocken (zoals ik aangaf, ik ben het niet persee van plan morgen te doen..., maar als ik het in de toekomst wil doen en ik neem geen grote kast/goed moederbord kan ik net zo goed opnieuw beginnen).

Het moederbord zo is een beetje overkill, maar de keuze met een groot moederbord en wifi is helaas niet heel breed. Zeker als een antenne wilt die je op de kast wil zetten. Daarnaast moet hij toekomstbestendig zijn en weet ik niet precies wat ik in de toekomst wil. Dus wil ik hem klaar hebben om te overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De 650W is geen aanrader, doordat ze gebruikmaken van matige interne componenten, zie ook -The_Mask- in "Voeding advies en informatie topic - Deel 30". Sowieso moet je je afvragen hoe interessant die semi-passieve fan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11supplier
Ik begrijp het. Dan kom ik wel weer een stuk prijziger uit.

Ik zoek eigenlijk een platinum met een (semi) modulaire build, platinum boven de 500 watt.

Ik twijvel tussen deze twee:
http://tweakers.net/price...esign-newton-r3-600w.html

en
http://tweakers.net/price...inum-series-660-watt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom geen voeding uit de semi-modulaire serie van CM? Die benaderen platinum efficiëntie (even geen bron bij de hand, maar genoeg over te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11supplier
Ik kan me echt geen reden bedenken. Ik heb hem in mijn lijst gezet.

(ik kan die bron ook niet vinden, maar elke review is vol lof ;).

Bedankt voor alle de feedback
Pagina: 1