Toon posts:

HTC One M7 - Recovery start niet door, updaten niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik zit met een probleem waar ik al vanaf vanmiddag 13:00 mee bezig ben (het is nu bijna 24:00).

Een tijd geleden heb mijn HTC One M7 unlocked, geroot en voorzien van een Custom Firmware (CM12), echter na wat problemen met mijn camera leek het me goed terug te stappen op de originele firmware. Gelukkig had ik destijds een Backup gemaakt via de TRWP Recovery welke ik netjes kon restoren, echter na een poging tot updaten van mijn Stock HTC OS herstartte mijn HTC One en kwam in het hoofdmenu van de TRWP Recovery. Kortom ik was nog niet helemaal klaar...

Na wat googlen bleek dat ik de Stock Recovery terug moest zetten. De Stock recovery's die ik geprobeerd heb zijn...

- recovery_1.54.401.10.img
- recovery_4.16.401.10.img

...maar beide blijven hangen tijdens het laden van de recovery. Ik blijf een wit scherm met HTC zien met bovenin in het roze "Entering Recovery...".

Na wat googlen en op advies van anderen heb ik de bootloader opnieuw gelocked en de RUU geprobeerd. De RUU's die ik geprobeerd heb zijn:

- RUU_M7_UL_JB_50_HTC_Europe_ 1.20.401.1_Radio_4A.13.3227.06_10.27.1127.01_release_308001_signed_2_4
- RUU_M7_UL_JB_50_HTC_Europe_ 1.28.401.7_Radio_4A.13.3231.27_10.31.1131.05_release_310878_signed
- RUU_M7_UL_K44_SENSE55_MR_HTC_Europe_ 4.19.401.9_R_Radio_4A.23.3263.28_10.38r.1157.04L_release_353069_signed_2-1

Helaas zonder succes. Keer op keer wordt deze afgebroken met fouten. Ik heb de unlock_code.bin file nog waarmee ik de telefoon opnieuw kan unlocken maar deze heeft de Recovery ook nodig die niet goed doorstart.

Kortom ik loop tegen een muur op. Iemand enig idee hoe ik mijn telefoon weer op het rechte pad krijg. De telefoon start mijn telefoon netjes op en kan er ook alles mee doen maar updaten lukt dus niet meer.

Info:
*** TAMPERED ***
*** RELOCKED ***
M7_UL PVT SHIP S-ON RH
HBOOT-1.57.0000
RADIO-4T.29.3218.08
OpenDSP-v32.120.274.0909
OS-6.09.401.11
eMMC-boot 2048MB
Nov 12 2014,22:08:05.0
version-baseband: 4T.29.3218.08
version-main: 6.09.401.11
product: m7_ul
cidnum: HTC__E11
commitno-bootloader: dirty-6d8a0b9b

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 00:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lastigere vraag dan gedacht aangezien Tweakers Forum kennende vaak direct wel 1 of 2 reacties verschijnen. Als ik te weinig informatie gegeven heb of iemand aanvullende informatie nodig heeft dan laat het me weten.

Ik hoop dat iemand me in de goede richting kan wijzen.

Samenvatting:
- Bootloader unlocken kan niet want Recovery is nodig (Recovery blijft hangen)
- Recovery flashen naar stock lukt ook niet, kan de juiste niet vinden en alles wat ik flash pakt hij niet.
- Bootloader moet volgens mij eerst unlocked zijn voor de recovery geflashed kan worden.
- RUU zou volgens mij mijn problemen in 1 klap moeten verhelpen maar ik krijg de juiste versie niet gevonden. Bij alle RUU's geeft hij aan dat het niet de juiste Image is.

Naar mijn idee een vicieuze cirkel....

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ?

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:30

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:38:
Lastigere vraag dan gedacht aangezien Tweakers Forum kennende vaak direct wel 1 of 2 reacties verschijnen. Als ik te weinig informatie gegeven heb of iemand aanvullende informatie nodig heeft dan laat het me weten.

Ik hoop dat iemand me in de goede richting kan wijzen.

Samenvatting:
- Bootloader unlocken kan niet want Recovery is nodig (Recovery blijft hangen)
- Recovery flashen naar stock lukt ook niet, kan de juiste niet vinden en alles wat ik flash pakt hij niet.
- Bootloader moet volgens mij eerst unlocked zijn voor de recovery geflashed kan worden.
- RUU zou volgens mij mijn problemen in 1 klap moeten verhelpen maar ik krijg de juiste versie niet gevonden. Bij alle RUU's geeft hij aan dat het niet de juiste Image is.

Naar mijn idee een vicieuze cirkel....
De reden waarom de reacties niet zo snel verschijnen is omdat het toestel niet zo populair meer is en langzaam is vervangen voor recentere toestellen (en dan spreek ik namens mezelf :+ )

Ik heb mijn m7 meerdere malen vanuit dit soort situaties gered, dus ik denk dat ik je kan helpen.

Je zult eerst je bootloader moeten unlocken en dit kan zonder recovery dmv fastboot.
Volg even alles stappen opnieuw. ik weet namelijk niet zeker of je tokenid wijzigt na de het rooten oid.

Verwijderd

Topicstarter
Zygivt,

Gelukkig een reactie :)
Waar het in je werkinstructie fout gaat is bij punt 15 ,,The device will now restart and it will complete the factory reset process. Disconnect the phone from PC"

Ik krijg netjes de vraag de bootloader te unlocken, klik op Volume + en Power butten waarna hij netjes opnieuw opstart op de bootloader te unlocken, echter door de verkeerder (corrupted) recovery blijft hij vervolgens hangen op een wit scherm met groen HTC logo met bovenin "Entering Recovery...". Tot daar komt hij en niet verder. Ik heb hem nu een half uur zijn gang laten gaan maar nog steeds hetzelfde scherm met "Entering Recovery".

Kortom de recovery moet hersteld worden maar daarvoor moet de bootloader unlocked zijn en om de bootloader te unlocken heb ik een goed werkende stock recovery nodig. Oftewel het kip-en-eiprobleem.

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

kun je geen recovery pushen dmv "fastboot flash recovery recovery.img" of fastboot flash recovery twrp.img?

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt ook niet te lukken. Welke recovery ik ook probeer te flashen. Iets over een signature verify fail. Volgens het grote boze internet een (re)locked bootloader hiervan de oorzaak zijn.

sending 'recovery' (8752 KB)... OKAY
writing 'recovery'... INFOsignature checking...
FAILED (remote: signature verify fail)

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

En je hebt nu geen enkele recovery (want de huidige loopt vast) ?

Verwijderd

Topicstarter
Daar lijkt het op. Hij blijft in ieder geval [u]altijd[/u] hangen tijdens het starten van de recovery. Volgens mij is het fout gegaan na het flashen van de recovery met een verkeerde recovery (M8 ipv M7 uit mijn hoofd) waarna ik de bootloader relocked heb.

Ik denk dat de omschrijving zoals jij hem geeft het beste lijkt "Ik heb geen recovery en de bootloader is relocked"

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2015 14:03 ]

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ook al meerdere recovery's geprobeerd?

Ik zou haast zeggen dat stap 15 geen essentiele stap is.
Als je power + volume down doet. Wat krijg je dan allemaal te zien in fastboot mode?

s-off / bootloader / etc

probeer anders even fastboot "fastboot oem writecid 11111111" (misschien maakt een super cid verschil)

Verwijderd

Topicstarter
*** TAMPERED ***
*** RELOCKED ***
M7_UL PVT SHIP S-ON RH
HBOOT-1.57.0000
RADIO-4T.29.3218.08
OpenDSP-v32.120.274.0909
OS-6.09.401.11
eMMC-boot 2048MB
Nov 12 2014,22:08:05:0

HBOOT (of FASTBOOT USB mode)

<VOL UP> etc.etc

Nog even gewacht met "fastboot oem writecid 11111111" tot ik een reactie heb op bovenstaande, misschien dat als je bovenstaande gelezen hebt ik juist geen SuperCID moet toepassen. Voor ik nog meer stuk maak dan het al is :) Laat maar weten of ik de SuperCID moet toepassen of dat andere ingevingen vooraf belangrijker zijn.

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Heb je de HTC one (m7) All-In-One Toolkit al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, de toolkit doet zijn ding goed maar mijn telefoon werkt wederom niet mee.

fastboot flash recovery C:\Users\username\Desktop\HTC_One_Toolkit_3.2\recovery_3.62.401.1.img
target reported max download size of 1514139648 bytes
sending 'recovery' (12016 KB)...
OKAY [ 1.495s]
writing 'recovery'...
(bootloader) signature checking...
finished. total time: 2.672s

Als ik via de bootloader klikt op RECOVERY dan reboot de telefoon, komt hij in de bootloader terug en komt er bovenin een extra FLAG te staan genaamd "*** Security Warning ***"

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:26:
Helaas, de toolkit doet zijn ding goed maar mijn telefoon werkt wederom niet mee.

fastboot flash recovery C:\Users\username\Desktop\HTC_One_Toolkit_3.2\recovery_3.62.401.1.img
target reported max download size of 1514139648 bytes
sending 'recovery' (12016 KB)...
OKAY [ 1.495s]
writing 'recovery'...
(bootloader) signature checking...
finished. total time: 2.672s

Als ik via de bootloader klikt op RECOVERY dan reboot de telefoon, komt hij in de bootloader terug en komt er bovenin een extra FLAG te staan genaamd "*** Security Warning ***"
Misschien supercid proberen en laatste firmware flashen?

Verwijderd

Topicstarter
fastboot oem writecid 11111111
...
(bootloader) [JAVACARD_ERR] SD/USBDISK Init error
OKAY [ 0.002s]
finished. total time: 0.006s

fastboot oem readcid

(bootloader) cid: HTC__E11
OKAY [ 0.003s]
finished. total time: 0.006s

Helaas werkt ook deze niet mee.

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Jemig :p

Ik zou zeggen doe een factory reset en probeer nog een paar recovery's
of probeer dmv fastboot een stock rom te flashen ?

Verwijderd

Topicstarter
Haha, factory reset heb ik gisteren geprobeerd op mijn werk, reboot netjes maar komt wederom op het bekende witte "Loading Recovery" scherm waarin hij weer vastloopt.

Advies hoe ik de juiste recovery kan vinden, er staan er namelijk 100 op internet waarvan ik er inmiddels 40 geprobeerd heb, wie weet heeft de ECHTE/JUISTE stock hier nog niet bij gezeten. Stock ROM staat er nog gewoon op zoals in mijn eerste post ook aangegeven, ik kan dus gewoon mijn ROM opstarten alleen ik kan hem niet meer updaten via OTA of verkopen.

Hardnekkig dingetje he...

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik heb gemist dat je gewoon kon booten :p

goo.im / chainfire su / twrp manager geprobeerd uit de playstore?

Verwijderd

Topicstarter
TWRP Manager geeft aan: Root-toegang is vereist voor deze applicatie (en sluit vervolgens weer).

Chainfire SU geeft aan: Er is egeen SU binary geinstalleerd en SuperSU kan het niet installeren. Dit is een probleem! Als je juist hebt bijgewerkt naar Android 4.3 moet je manueel opnieuw rooten. Consulteer de relevante forums voor je toestel.

Goo.im wordt niet gevonden in de PlayStore

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

GooManager heet het zie ik en is de vinden op xda

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:23

MsG

Forumzwerver

Kan je de bootloader niet weer unlocken en dan weer een custom recovery installeren?

Er zijn vaak wel tientallen custom roms voor telefoons, vast wel eentje zonder wifi-problemen. Custom rom loopt 9 van de 10 keer beter dan een stock rom.

http://forum.xda-developers.com/htc-one#romList

[ Voor 9% gewijzigd door MsG op 08-05-2015 15:01 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

MsG schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:59:
Kan je de bootloader niet weer unlocken en dan weer een custom recovery installeren?

Er zijn vaak wel tientallen custom roms voor telefoons, vast wel eentje zonder wifi-problemen. Custom rom loopt 9 van de 10 keer beter dan een stock rom.

http://forum.xda-developers.com/htc-one#romList
Zie de berichten van gister. Dit lukt niet, maar dat hopen we inderdaad te doen.

Verwijderd

Topicstarter
GooManager gevonden maar helaas kan deze hierin ook niets betekenen, nog ideeën ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 11:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat er iemand moet zijn die dit probleem kan oplossen, niet op te lossen problemen bestaan niet.

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Het is handiger dit draadje te sluiten en je vraag te stellen in [HTC One M7] Rooten & Custom ROM's] gezamelijk moeten we er wel uit gaan komen.
Pagina: 1