Yamaha RX-V673 Probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenT1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01-2024
Bestes Tweakers,

Ik heb al sinds enige tijd de Yamaha RX-V673 receiver maar sinds kort knipperen de boxen indicatie op het schermpje.
Hierdoor, loopt oa ook mijn beeld te trippen tijdens het gamen MW2.
Ik draai 2 schermen van iiyama E2481HS-B1

Ik heb een filmpje ervan gemaakt en deze staat hier: YouTube: Yamaha RX-V673 probleem

Let niet op het connecten geluid, kwam er net achter dat mijn toetsenbord niet goed vast zat |:(

Mijn vraag is dan ook, heeft iemand hier meer problemen mee of mee gehad en wat zijn mijn opties om te controleren of iets stuk is?

Als ik muziek draai via bv Spotify of Youtube dan heb ik geen flikkerende indicaties.

Iemand enig idee?

Groet,
Steven

[ Voor 4% gewijzigd door StevenT1987 op 27-04-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-07 10:37
Die indicatoren geven aan welke kanalen de receiver BINNEN krijgt. Stoort het enkel bij gamen, dan ligt het waarschijnlijk aan het signaal dat je receiver binnenkrijgt bij gamen, of aan de kabel, of aan de desbetreffende ingang van je receiver.

Je kan zaken gaan uitsluiten door kabels en ingangen te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:24
Ik had hetzelfde met mijn RX-V675 tijdens het bekijken van content op Netflix, toen had ik nog een 2.1 opstelling.

Wanneer ik het audio kanaal van 5.1 naar stereo wijzigde (in Netflix) was het weg.
De receiver kon er op een of andere manier niet mee overweg dat hij een 5.1 signaal binnen krijgt terwijl er maar 2.1 aan is gesloten.

Ik hoop dat je wat met de info kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenT1987
Mijn Computer is aangesloten via HDMI op mijn Receiver.
Maar hij knippert standaard. Dus zonder dat ik geluid afspeel.

Speel ik audio af dan knippert hij niet meer. En als ik van chanel verander (stereo of 7.2) dan veranderen de inconen.
Is het dan niet zo bij mij dat de inconen juist de uitgangen aangeven. SW(subwoofer) Center Links Rechts enz?

[ Voor 36% gewijzigd door StevenT1987 op 29-04-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Naar mijn weten laat de receiver alleen zien wat er aangesloten is, toen ik Netflix op 5.1 had staan liet de receiver alleen maar mijn fronts en subwoofer zien in de iconen. Dat is wat er op de receiver was aangesloten op dat moment.

Knipperen de iconen ook als je je PC insteld op 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenT1987
Via jouw opmerking en hulp van google heb ik mijn instellingen van mijn computer veranderd in 5.1 (nooit geweten).
Ik kan je nu wel vertellen dat hij niet meer knippert. Sterker nog. Hij laat nu helemaal niets meer zien haha.
Wat nog wel af en toe in het scherm komt te staan is cinema DSP en Adaptive DRC.
Wat dat inhoud, geen idee.....

Weet nu ook niet of ik blij moet zijn of teleurgesteld haha.

Helaas, na de niet beta driver er weer op te hebben gezet, game had fps van 11 ipv 60 knippert hij weer als een gek zonder dat er geluid wordt afgespeeld.
back to basic dus......

[ Voor 18% gewijzigd door StevenT1987 op 30-04-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Over wat voor driver heb je het dan precies?
Die voor je geluidskaart?

Heb je wel eens geprobeerd je computers optisch aan je receiver te verbinden?
Pagina: 1