Wat vinden jullie van het .net domein?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 16:26
We zitten hier natuurlijk op Tweakers.net maar verder zie ik het eigenlijk vrij weinig. Hoe kijken jullie tegen het domein .net aan in vergelijking met .nl en .com? Ik heb ook het gevoel dat url's, mede door de groei van mobiel en social media, plus het feit dat delen zo makkelijk is tegenwoordig, steeds minder zichtbaar/belangrijk zijn. Heeft .nl bijvoorbeeld in Google een streepje voor is zit daar helemaal geen verschil in?

Ik heb op dit moment een website en ik noem het voor het gemak even GezelligBreda.nl. Het gaat op dit moment zo lekker dat het een bedrijf zal worden. Nu zijn er plannen om uit te breiden naar andere steden. Ik heb al veel domeinnamen zoals GezelligRotterdam.nl etc vastgelegd. Nu zit ik er echter aan te denken om 1 domeinnaam aan te maken en daar de sites onder te hangen. Als ik het goed heb begrepen is dit ook mogelijk met Wordpress, dat is uiteindelijk toch net wat makkelijker dan allemaal losse sites.

Gezellig.nl is al vastgelegd, maar Gezellig.net is nog wel vrij. Dus dan krijg je http://gezellig.net/breda etc. Toevallig zat ik er al aan te denken om het bedrijf Gezellig Netwerk te noemen, dus eigenlijk zijn het 2 vliegen in 1 klap. Toch twijfel ik nog een beetje aan .net, vandaar een topic op mijn favoriete .net site O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de zoekmachines hoeft het niets uit te maken welke gTLD of ccTLD je gebruikt als het maar duidelijk is wie of waar je doelgroep is (gebruik o.a. Webmastertools om dit aan te geven). Je moet je alleen afvragen wat mensen zullen invoeren in de URL-balk als ze geen zoekmachine gebruiken. Een Nederlander is sneller geneigd .nl achter een domein te zetten dan .net.

Persoonlijk heb ik de .net variant vaak gebruikt bij de opzet van mijn netwerk (nameservers, hostnames, etc...). Serveren doe ik met een gTLD of ccTLD extentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:52

Wom

Niet twijfelen, gewoon doen. Een aantal van mijn websites is ook bereikbaar via .net en dat wekt gewoon vertrouwen bij de bezoekers. Daarnaast worden directe hits steeds minder gebruikt, referrals krijgen een steeds groter aandeel nog steeds.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:16
Je kan er ook een permanente redirect naar de NL site van maken.
Voordeel is: niemand anders kan er met die site vandoor gaan.

Het wordt dan niet bv voor clickbaits geregistreerd met enkel reclames. Of erger: de concurrent.
Misschien is .eu zelfs ook nog een optie.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhkool
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09-2018
ik zou vooral het gewenste domein zo snel mogelijk kopen voordat een ander het koopt en aan jou voor veel geld aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

Roytoch

Nietes

Heel dat domein is toch al bezet? Whois op .net laat zien:

Updated Date: 13-aug-2014
Creation Date: 13-aug-1998
Expiration Date: 12-aug-2015

Sinds 1998 geregistreerd al.

OT: zeker als je gewoon netjes je hreflang invult is er niet echt een aanwijsbare reden dat Google .nl beter zou waarderen. Denk ook aan de spree van domeinnaamvarianten uit verre landen die prima ranken (bit.ly, .io domeinen etc).

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Volgens mij is het verschil tussen .com/.net/.nl voor google.nl er niet/klein. Wil je echter dat je site ook makkelijk op google.com/google.co.uk etc wordt gevonden kan je beter voor een .net/.com gaan. De domeinen gebonden aan een land zijn namelijk wel slecher vindbaar in andere varianten van google.

Ik weet niet hoe dicht je voorbeeld bij de werkelijkheid ligt en wat je doelgroep gaat zijn maar als je ook in de US gevonden wilt worden moet je Bing ook niet over slaan. In de US is Bing vele malen groter dan hier. Voordeel is ook dat je gelijk in Yahoo staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 16:26
Bedankt voor de reacties! @Roytoch Het domeinnaam is een voorbeeld, de echte naam is hier verder niet relevant ;)
Pagina: 1