Welke Alpha cooler is het beste voor secc2

Pagina: 1
Acties:

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Voor oc dan

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 18:42

Rozz

I'm an Apogian!!

Volgens mij de P3125 s
met koperen inleg...

Heb hem net bij OC-shop besteld ;)
op wat voor een CPU gaat ie?

Verwijderd

Ja dat is hem...bij de OC-Shop heb je hem met de echte Delta fan's, als je hem elders koopt zitten er meestal Y-Tech fan's op, die halen niet de zelfde zuigkracht! http://dit.is/HardwareXpo

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:09
Wat betreft die Delta Fans klopt dat helemaal! Vergeet er alleen niet bij te vermelden dat het een pestherrie geeft als je je PC aan hebt staan. Normaal gesproken laat ik 'm 's nachts aanstaan op zolder als mijn PC voor het videobewerken aan het renderen is. Tegenwoordig zet ik 'm uit omdat ik 'm vanuit mijn slaapkamer blijf horen! En dan heb ik er nu nog maar één 60mm Delta in zitten. Ik heb hier nog een 80mm liggen. Ik ben benieuwd wat dat doet als ik die aanlsuit...waarschijnlijk gaan dan de buren klagen! ;)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

De AFB-80MP geven minder geluid dan de 60HP dit komt doordat de 60HP op een RPM van 6800 werken en de 80MP op 4500.

Verwijderd

Maar ze zuigen ook harder!(60)
En A3-D heb je van dat speciale dempings materiaal erbij voor het resoneren evt. van het systeem?
Weet Newt alles van.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:09
Ze zuigen idd harder harry, dat hoor je zelfs! Alleen vind ik het zelf niet opwegen tegen de tempwinst die ik ermee behaal. Met 1 60mm Delta op mijn FAP3125 blijft de cpu temp. zo rond de 10 a 11 graden. Met de standaard YS Tech blijft 'ie 11 a 12 graden. Ik kies dus liever voor wat minder geluid dan voor die ene graad koeler.

Ik weet van dat dempingsmateriaal (bij de weg, is dat de zgn. Dynamat Newt? Deze heb ik namelijk ook in de portieren van mijn auto zitten om resonantie e.d. tegen te gaan van mijn speakers). Alleen geloof ik dat met het beplakken van de zijkanten van de kast het weer als een soort broeikas gaat fungeren. Overigens zit de fan nu aan de achterkant van mijn case dus hij blaast naar buiten toe. Met het beplakken van de zijkant schiet ik dus weinig op m.i.

Als ik 'm daadwerkelijk op de Alpha cooler zou zetten dan heeft het waarschijnlijk meer zin.

Het is een keuze die je maakt waarbij ik zelf de voorkeur geef aan een mindere geluidsproduktie.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Pagina: 1