Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game / Multimedia laptop €1000,- tot €2000,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil mijn laptop gaan gebruiken voor gamen en video's bewerken, niet echt high-end gamen maar spellen zoals Battlefield 4 en Farcry 4. Het liefst heb ik ook dat hij GTA V aankan. Als OS wil ik windows 7.

Wat is je budget?
Mijn budget zit tussen de €1000 en €2000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, regelmatig mee naar school en in de bus als dat kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen merk voorkeuren.

Eisen

1: Het moet geen gigantische laptop worden (ook al heb je dat vaak met gaming laptop's)
2: Hij moet snel opstarten.
3: IPS- Paneel

Mvg Niels

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 23:58
http://www.dell.com/nl/p/...552&model_id=alienware-15

?

tenminste op deze aas ik. En niet zeggen Alienware duur en Kut en weet ik het allemaal...ik ben zeer tevreden met de service van Dell en ik weet persoonlijk dat waar je het vandaan haalt zeker iets is om rekening mee te houden.

Verder misschien dit:
http://gamepc.nl/msi-gs60-2pc-265nl (geen ips paneel, wel licht)

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• Accez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik heb de MSI GS60 2PE-212NL.
Prachtig en uitermate goed apparaat.
Enige nadeel is dat de trackpad vreselijk is, de rest is gewoon om van te dromen.

En het beeldscherm is het mooiste matte beeldscherm dat ik ooit gezien heb; en ik heb al veel schermen gezien :)

[ Voor 27% gewijzigd door Accez op 30-04-2015 10:21 ]

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Een Asus G751 - ietsje boven je budget - maar dan heb je wel een 512 GB SSD, een IPS paneel, een GTX 980. Als alternatief kan je ook kiezen voor de GTX970 uitvoering van de Asus G751.

Ik heb de versie met de GTX980 - maar wat een beest is dit laptop 8) en lekker stil :P

[ Voor 8% gewijzigd door Vidra op 30-04-2015 17:48 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:58

Major_ton

Shoot!

Met een dergelijk budget heb je natuurlijk erg veel keuze. Ik zou eens alle criteria invullen in de pricewatch en kijken wat dat oplevert voor een resultaat. Lenovo, MSI, Asus, BTO etc hebben allemaal modellen welke in aanmerking komen. Maak daar eerst eens een selectie uit, zodat wij je hier ook gerichter kunnen beantwoorden.

Some infinities are bigger than others.

• hahaha2223
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-11 11:44
Vidra schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:48:
Een Asus G751 - ietsje boven je budget - maar dan heb je wel een 512 GB SSD, een IPS paneel, een GTX 980. Als alternatief kan je ook kiezen voor de GTX970 uitvoering van de Asus G751.

Ik heb de versie met de GTX980 - maar wat een beest is dit laptop 8) en lekker stil :P
voor gaming is ips niet leuk, veel te veel input lag

ik zou voor een msi gt gaan ofzoiets

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

hahaha2223 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:24:
[...]

voor gaming is ips niet leuk, veel te veel input lag

ik zou voor een msi gt gaan ofzoiets
Tegenwoordig kunnen IPS schermen aardig meekomen met TN (imho, gewoon junk is) - IPS staat betekent om haar betere kleurweergave, kijkhoek, etc. Daarnaast is de aansturingstechniek van een IPS scherm in een laptop anders dan bij een externe monitor.

IPS is dan ook duurder dan een TN scherm.

Hierbij maar even een quote uit een andere topic :+
Vidra schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:19:
[...]

IPS schermen op een laptop hebben minder last van de zogenoemde input lag welke je wel hebt bij externe monitoren. TN is gewoon simpelweg gewoon 'junk' en zou niet meer toegepast moeten worden in dit soort dure laptops. Daarnaast gebruiken zowel Asus, MSI en Alienware gewoon IPS panels in hun duurdere modellen.

The IPS panels on notebooks don't have as much input lag as an external panel. In fact, they're the best option, if available, as some of the laptop TN panels are utter junk.

TN response time = 2ms / IPS = 5ms ... wat krijg je daarvoor terug bij IPS: heldere kleuren, betere viewing angles, etc. :9
Dit is ook wel handig om rekening mee te houden mbt de garantie afhandeling
Vidra schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:27:
Alienware heeft standaard "pickup & return", welke uitgebreid kan worden naar 3, 4 en zelfs 5 jaar en daarnaast heb je ook de keuze om te kiezen voor Next Business Day.

Asus heeft pickup & return voor de duurdere modellen en carry-in garantie voor de goedkopere modellen. De garantie van Asus kan worden uitgebreid van 2 tot 3 jaar, via de e-shop van Asus (EUR 89).

MSI heeft 'pickup & return" garantie, welke ook is uit te breiden van 2 naar 3 jaar (EUR 49).

Daarnaast bieden diverse leveranciers (e.g. Alternate) eigen verzekeringen om de garantiedekking te verbeteren.

[ Voor 24% gewijzigd door Vidra op 01-05-2015 08:55 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Vidra schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:48:

Agreed met Vidra. De G751 is echt een monster van een laptop :o . De build kwaliteit is echt subliem te noemen, kijk maar eens naar de reviews en met name het koelings systeem wat erin zit. Al had ik het geld gehad zou ik direct de GTX980m versie nieuw halen. Mijn budget ligt echter wat lager (ook aan het jagen op een grafisch laptop).

Helaas is het met de Alienware sinds het nieuwe design bergafwaarts gegaan. Koeling is niet echt optimaal (veel lawaai), afwerking slecht, hardware specs ten opzicht van prijs/concurrentie liggen ze ook achter. Allemaal zaken waardoor ik iig niet meer naar alienware zou kijken op dit moment. Het nieuwe beleid bij Dell m.b.t. de alienware afdeling heeft iig niet zijn vruchten afgeworpen. In het verleden met alle tevredenheid een MX17 R4 gehad, maar laat dat nou net het laatste design zijn wat nog een beetje goed was (7970M was tevens een beest voor die tijd).

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
Zane11 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:21:
[...]

Helaas is het met de Alienware sinds het nieuwe design bergafwaarts gegaan. Koeling is niet echt optimaal (veel lawaai), afwerking slecht, hardware specs ten opzicht van prijs/concurrentie liggen ze ook achter. Allemaal zaken waardoor ik iig niet meer naar alienware zou kijken op dit moment. Het nieuwe beleid bij Dell m.b.t. de alienware afdeling heeft iig niet zijn vruchten afgeworpen. In het verleden met alle tevredenheid een MX17 R4 gehad, maar laat dat nou net het laatste design zijn wat nog een beetje goed was (7970M was tevens een beest voor die tijd).
Ik ben het zeker niet met je eens, ik heb de Alienware 17 R2 2015 gekocht (980m en 512SSD) en het is de beste laptop die ik ooit heb gehad. Degelijke bouwkwaliteit, geen tot weinig geluid, mooi scherm. Ben alleen niet gewend nog aan de toetsenbord layout. Ik heb hiervoor MSI, Asus, Acer en medion gehad, dus redelijk wat ervaring met game laptops. Ga nooit voor een thin & light game laptop, tenzij je van eitjes bakken houdt (msi/gigabyte)

De Clevo/BTO/Xnotebook P651/650 zijn trouwens ook goede laptops en zelf samen te stellen, wel redelijk aan de prijs vind ik persoonlijk. Vriend van mij heeft de 17 inch versie en we spelen vaak GTA V samen.

Que uiterlijk ziet de clevo er misschien wat minder opvallend uit, maar naar mijn werk neem ik me laptop weinig mee.

• Zane11
duk3n schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:30:
[...]

Ik ben het zeker niet met je eens, ik heb de Alienware 17 R2 2015 gekocht (980m en 512SSD) en het is de beste laptop die ik ooit heb gehad. Degelijke bouwkwaliteit, geen tot weinig geluid, mooi scherm. Ben alleen niet gewend nog aan de toetsenbord layout. Ik heb hiervoor MSI, Asus, Acer en medion gehad, dus redelijk wat ervaring met game laptops. Ga nooit voor een thin & light game laptop, tenzij je van eitjes bakken houdt (msi/gigabyte)

De Clevo/BTO/Xnotebook P651/650 zijn trouwens ook goede laptops en zelf samen te stellen, wel redelijk aan de prijs vind ik persoonlijk. Vriend van mij heeft de 17 inch versie en we spelen vaak GTA V samen.

Que uiterlijk ziet de clevo er misschien wat minder opvallend uit, maar naar mijn werk neem ik me laptop weinig mee.
Ik bedoelde eerder te zeggen dat hij een ''slechtere'' afwerking/bouwkwaliteit heeft dan de oudere M17X R4. Ook als je het vergelijkt met de G751 vind ik dat ze achter beginnen te lopen, met name op de prijs/kwaliteits verhouding. In die prijsklasse verwacht je gewoon sublieme kwaliteit, in dat opzicht vind ik dat alienware gewoon tekort doet tegenwoordig.

Zelf heb ik hier een BTO gaming laptop staan. Nou zijn er nogal veel configuraties en behuizingen dus kan niet over allemaal spreken. Dit ding lijkt echter een straaljager, nog nooit een laptop gehad die zo luid is.

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:31
Leuk dat iedereen zegt dat de Asus een hele goede laptop is. Dat klopt ook wel, maar dat ding weegt 4,8 kilo.Dat is vergelijkbaar met mijn Alienware 17. Dat is dan alleen de laptop daar zit dan nog een 0.5 kilo power supply bij. Zowel mijn Alienware 17 als die Asus G751 zijn ware beesten, dat betekend erg groot en zwaar. Ik verplaats deze laptop van mijn werkappartement naar mijn weekendappartement naar mijn werk als ik een dienst heb. Dat is het ik zou er niet aan moeten denken om hem mee te nemen naar school.
Zeker niet als de TS zegt niet een te grote laptop te willen.

Ik zou gaan kijken naar 15,6 inch. Omdat het nog steeds een redelijk groot formaat is. Dat is goed voor gamen maar toch wat compacter dan een 17,3 inch. Je kunt kijken voor wat lights of voor wat zwaarder en degelijk. De keuze heb ik hieronder uitgezet in light (gs60) en degelijk goede koeling (Alienware 15)

Persoonlijk zou ik of kijken naar een MSI GS60
pricewatch: MSI GS60 2QE-230NL (Ghost Pro)

Misschien de 4k versie. Ik verwacht bij windows 10 minder schalingsproblem te hebben. Daarnaast bij games zou je hem ook terug kunnen zetten naar full HD.
pricewatch: MSI GS60 2QE-226NL 4K edition (Ghost Pro)

De vorige generatie stond erom bekend best heet te worden. De normale versie GS60 ging volgens mij nog wel maar de versie met een 870m was wel warm. Nu met de nieuwe Maxwell GPU is dat een stuk beter

Daarnaast is een Alienware 15 ook nog een optie. Al zou ik daar zelf een SSD inzetten. Dat scheelt weer een hoop geld. Dat heb ik zelf ook bij deze Alienware 17 gedaan.

Die kun je aanpassen zoals je wil. Met windows 7 als je dat graag hebt. Met 4k scherm of zonder en met een 970m of een 980m al zou ik dan persoonlijk denk ik een HD scherm nemen met een 980m en 16gb en een ssd.

Ik weet dat Alienware beter is geweest dan wat het nu is ook omdat alle laptops nu zowel CPU als GPU vastgesoldeerd hebben op het moederbord waardoor ze niet meer te vervangen zijn zoals in mijn Alienware 17. Ik hoor ook wisselende zaken over dat de bouwkwaliteit minder is. De mijn is nog steeds uitstekend gebouwt. Ik heb weinig te klagen tenopzichte van mijn vorige.

Nickname KasPlantje.

• Zane11
GerGio schreef op zondag 03 mei 2015 @ 04:18:
Leuk dat iedereen zegt dat de Asus een hele goede laptop is. Dat klopt ook wel, maar dat ding weegt 4,8 kilo.Dat is vergelijkbaar met mijn Alienware 17. Dat is dan alleen de laptop daar zit dan nog een 0.5 kilo power supply bij. Zowel mijn Alienware 17 als die Asus G751 zijn ware beesten, dat betekend erg groot en zwaar. Ik verplaats deze laptop van mijn werkappartement naar mijn weekendappartement naar mijn werk als ik een dienst heb. Dat is het ik zou er niet aan moeten denken om hem mee te nemen naar school.
Zeker niet als de TS zegt niet een te grote laptop te willen.

Ik zou gaan kijken naar 15,6 inch. Omdat het nog steeds een redelijk groot formaat is. Dat is goed voor gamen maar toch wat compacter dan een 17,3 inch. Je kunt kijken voor wat lights of voor wat zwaarder en degelijk. De keuze heb ik hieronder uitgezet in light (gs60) en degelijk goede koeling (Alienware 15)

Persoonlijk zou ik of kijken naar een MSI GS60
pricewatch: MSI GS60 2QE-230NL (Ghost Pro)

Misschien de 4k versie. Ik verwacht bij windows 10 minder schalingsproblem te hebben. Daarnaast bij games zou je hem ook terug kunnen zetten naar full HD.
pricewatch: MSI GS60 2QE-226NL 4K edition (Ghost Pro)

De vorige generatie stond erom bekend best heet te worden. De normale versie GS60 ging volgens mij nog wel maar de versie met een 870m was wel warm. Nu met de nieuwe Maxwell GPU is dat een stuk beter

Daarnaast is een Alienware 15 ook nog een optie. Al zou ik daar zelf een SSD inzetten. Dat scheelt weer een hoop geld. Dat heb ik zelf ook bij deze Alienware 17 gedaan.

Die kun je aanpassen zoals je wil. Met windows 7 als je dat graag hebt. Met 4k scherm of zonder en met een 970m of een 980m al zou ik dan persoonlijk denk ik een HD scherm nemen met een 980m en 16gb en een ssd.

Ik weet dat Alienware beter is geweest dan wat het nu is ook omdat alle laptops nu zowel CPU als GPU vastgesoldeerd hebben op het moederbord waardoor ze niet meer te vervangen zijn zoals in mijn Alienware 17. Ik hoor ook wisselende zaken over dat de bouwkwaliteit minder is. De mijn is nog steeds uitstekend gebouwt. Ik heb weinig te klagen tenopzichte van mijn vorige.
Je hebt helemaal gelijk, had het puntje dat het niet te groot mocht zijn gemist. Dan zou ik voor de G551 of G501 van Asus gaan. De koeling blijkt iets beter te zijn dan de MSI's (minder lawaai en koeler). Een 15 inch is uiteraard een stuk beter te vervoeren dan een 17 inch bakbeest.

De MSI's zijn een stuk lichter en kleiner. Echter staat daar tegenover dat je fans een lawaai maken, niet echt optimaal in een klaslokaal. ;) (Tenzij je de docent niet wilt horen) :+

Een ander alternatief, maar ook een heel ander budget: Razer Blade. Die verkopen ze helaas niet in NL (importeren). Compact, licht, krachtig en het blijkt dat ze de koeling goed op orde hebben _/-\o_

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:31
Zane11 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:15:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, had het puntje dat het niet te groot mocht zijn gemist. Dan zou ik voor de G551 of G501 van Asus gaan. De koeling blijkt iets beter te zijn dan de MSI's (minder lawaai en koeler). Een 15 inch is uiteraard een stuk beter te vervoeren dan een 17 inch bakbeest.

De MSI's zijn een stuk lichter en kleiner. Echter staat daar tegenover dat je fans een lawaai maken, niet echt optimaal in een klaslokaal. ;) (Tenzij je de docent niet wilt horen) :+

Een ander alternatief, maar ook een heel ander budget: Razer Blade. Die verkopen ze helaas niet in NL (importeren). Compact, licht, krachtig en het blijkt dat ze de koeling goed op orde hebben _/-\o_
Volgens mij maakt hij alleen lawaai als hij heel warm wordt.

Hij wordt waarschijnlijk alleen heel warm als je aan het gamen bent.

Als je aan het gamen bent maakt het niet zoveel uit dat je de docent niet hoort :+ .

Daarnaast die ghost kun je krijgen met een 970m die G551 niet. Die extra snelheid zou voor mij een goede reden zijn om voor een msi gs60 ghost te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door GerGio op 05-05-2015 16:10 ]

Nickname KasPlantje.

Pagina: 1