MSI slecht mobo???

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een MSI K7T turbo, 266mhz
1,3 Ghz amd athlon proc.

Een verkoper in een winkel waar ik mijn kast heb gehaald en nog wat andere losse hardware vertelde me dat dit bord erg onstbabiel werd bij snelheden boven de 1,3Ghz!
Is dat zo?

Ik heb ondertussen al veel gelezen en heb begrepen dat er wel eventueel een probleem kan zijn met een jumper en een oude bios versie of slecht intern geheugen!

De hamvraag: Zijn er nog meer gebreken, die wel op te lossen zijn, of moet ik gewoon voor een ander mobo gaan?

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Onzin en dat weet je net zo goed. Als een product wat ZO veel verkocht is slecht is moest je er echt wel meer van kunnen vinden.

Er zijn altijd wel een paar probleemgevallen maar die doen zich niet structureel voor.

Verder wil ik even zeggen: UTFS! :Z

/edit: Je zoekactie naar 'k7t turbo' leverde 402 resultaten op. Resultaten 1 - 50.

Komop man....

Verwijderd

MSI K7T is een goed bordje. Als een winkel zegt van niet zou i9k eerder aan die zaak gaan twijfelen.

• GibMaster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-08 12:19
idd ja prima bord, ik draai er zelf een TB 1400 op(niet oc't, athans NOG niet). Dus of die winkelier blaat maar een end heen of hij wil je een duurder bord aan smeren.

• Neejoh
  • Laatst online: 07-07 15:30
Op zaterdag 16 juni 2001 23:14 schreef 10us het volgende:
MSI K7T is een goed bordje. Als een winkel zegt van niet zou i9k eerder aan die zaak gaan twijfelen.
Inderdaad. Lekkere winkel is dat!
Ikzelf hou wel van deze mainboardjes :) Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en verder ook nog nooit gehoord van dat 1.3GHz probleempje :?

Vaag maar ja.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Mooi, dan weten we dat!
Gewoon bestellen die hap dus.......

thanx :D

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Op zaterdag 16 juni 2001 23:07 schreef Toink het volgende:
Onzin en dat weet je net zo goed. Als een product wat ZO veel verkocht is slecht is moest je er echt wel meer van kunnen vinden.

Er zijn altijd wel een paar probleemgevallen maar die doen zich niet structureel voor.

Verder wil ik even zeggen: UTFS! :Z

/edit: Je zoekactie naar 'k7t turbo' leverde 402 resultaten op. Resultaten 1 - 50.

Komop man....
Wat bedoel je nu met UTFS, en hoezo "je zoekactie"?
Ik weet wel dat ik het gewoon zeker wil weten, daar is toch nix mis mee! :)

Verwijderd

UTFS=Use the f... search!!!

• Kvn
  • Laatst online: 21-08 12:54

Kvn

Fuck Using The Search ;) >:)

Verwijderd

wat een onzin zeg

Verwijderd

k7t is een prima bord, die winkel klopt iets niet aan:)

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Ik heb hem ook en het is retestabiel!

[fluister mode]op die ***windows na dan[/fluister mode]

Nieuw, nu met Twitter

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Maar, dat van die voeding is waar. OP mijn Aopen 250W kreeg ik em niet aan de praat (of althans half) terwijl deze wel AMD aproved is. Met mijn 300W No name gaat het nu prima

En toen was m'n signature weg :(

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb hier ook een MSI K7T Turbo... en ik ben er zeer tevreden over... Zo stabiel als het maar kan... Ik heb nooit vastlopers of blue screens >:)

Kijk.. hoe t zit met kloksnelheden boven de 1,3 GHz weet ik niet, zo ver ben ik nog niet... :P
Maar wat die verkoper zei is gewoon bullshit... Hij wilde je gewoon een duurder bord aansmeren... ;)

• zeef
  • Laatst online: 28-08 09:40
WAAAAT ??? Die MSI turbo is het meest stabiele bord dat ik ooit gehad heb op AMD gebied. De KT7 en de A7V heb ik er luid vloekend uit getieft.

Het enige is dat ik eigenlijk niet overclock, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar sinds die MSI loopt mijn systeem een heel stuk stabieler.

Verwijderd

De Soltek 75-KAV is ook heel stabiel, niet om de andere dag een bios upgrade nodig zoals bij Abit/Asus. (no flaim intended maaruh Asus/Abit zijn wel erg aan het kloten de laatste tijd)
Mijn MSI Pro2A was ook aardig stabiel.

Verwijderd

kheb de K7T Turbo nu al een goeie week en het bordje is nog nooit vastgelopen, dat met uptimes van gem 2 dagen!

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

De MSI K7t Turbo boot heel vaak niet, als je een processor met 133 FSB erop plaats dus duron eigenaars zal je idd niet horen dat t'ie het niet doet nee.

Oh ja joh!!!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 15:03

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

MSI is prima ! :)

/dev/null

Verwijderd

Als je naar de speks kijkt van de postings dan zie je dat mensen met een duron geen problemen hebben en de meesten met een athlon wel.

• Toink
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 07:46 schreef raw meat het volgende:
De MSI K7t Turbo boot heel vaak niet, als je een processor met 133 FSB erop plaats dus duron eigenaars zal je idd niet horen dat t'ie het niet doet nee.
Heel vaak? Kom kom... het gaat hier over een percentage van 5% van de oude batch. Alle borden die nu geleverd worden zijn goed en wanneer men dit probleem heeft wordt het bord gewoon omgeruild. En van die 5% hebben er 3 het probleem niet omdat ze een 200FSB proc gebruiken.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 10:48 schreef Toink het volgende:

[..]

Heel vaak? Kom kom... het gaat hier over een percentage van 5% van de oude batch. Alle borden die nu geleverd worden zijn goed en wanneer men dit probleem heeft wordt het bord gewoon omgeruild. En van die 5% hebben er 3 het probleem niet omdat ze een 200FSB proc gebruiken.
Inderdaad, dat heeft met de bug in de KT133A Northbridge te maken, als het goed is kan je hem zo omruilen als het probleem zich voordoet.

• MrMorePhun
  • Laatst online: 27-01 15:48
MSI K7T turbo mobo is zeker geen slecht moboke
MAAAAAAR !!!!!!!!!!

Heb verschillende testresultaten gezien en de voor AMD cpu's is er een mobo dat zelfs nog net iets beter is:
EPOX 8KTA3 (Chipset VIAKT 133A+686B)
Presteert ietsje beter dan MSI K7T turbo

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Hallo

Het is eindelijk gelukt om op het forum te komen zeg!! ik ben wel blij nu ik dit allemaal gelezen heb!
Ik ga alle reviews en tests mailen aan die betreffende winkel enne dan steek hij zich dat ander mobo in z'n r..t!
sorry als het een beetje grof over komt maar dan moet hij maar geen onzin verkopen!

Ik ben nu helemaal gerustgesteld en kan niet w8ten tot ie binnenkomt, waarschijnlijk morgen dus.......
bouwen maar!!!
Thanx

• OCISCOOL
  • Laatst online: 23-07 12:06
Heeft er nou al iemand een proc boven de 1,3 gehad of niet?

Ik wel een 1200 (266) met dit MoBo kopen maar dan moet ie wel boven de 1,3 uit willen.

De grens die MSI aangeeft is 1,4 is er al iemand die z'n proc daar al over heen heeft? (weet niet of dat mogelijk is met een 1200 )

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Zijn niet alle Athlons van 1200 Mhz en hoger standaard al un-locked? Zo niet, dan kun je gewoon de potlood-truc (L1 bruggen verbinden) toepassen om de multiplier te veranderen. Dan zou 10,5 x 133 geen problemen op mogen leveren, mits je CPU het aankan en de boel goed gekoeld wordt. Aan het mobo zal het zeker niet liggen, weet ik uit ervaring (zie sig.) 8-)

sigloos

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
een vriend van me heeft ook dat mobo met 1200 mhz, en hij heeft vrij veel problemen moet ik zeggen........superveel BSOD's in win2k.............en 2k is juist de enige windows waar je normaal nooit een BSOD bij krijgt.... :)
ik weet alleen niet of dit wat met het mobo te maken heeft.....

PIII 800@804 Mhz

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Mijne loopt heerlijk op de 133Mhz fsb hoor.

Geen gezeik gehad met dat MSI mobo over het algemeen en dat was wel anders met de Asus en Abit bordjes die ik hiervoor heb gehad.

Ik ben dus zeer tevreden over de MSI K7T Turbo en kan hem je zeker aanraden. :z

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Op maandag 18 juni 2001 07:46 schreef raw meat het volgende:
Is opgelost (schijnt)met de 1.3 bios

En toen was m'n signature weg :(

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 13:26
Op zondag 17 juni 2001 09:00 schreef X-Tweaker het volgende:
Fuck Using The Search ;) >:)
hhhhhm FUTS ;)

Verwijderd

No Way MSI is zeer stabiel boven de 1300mhz zelf over de 1400 draait het nog perfect. Zelf getest bij onze technische dienst.
Pagina: 1