Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geheugen stuk, memtest uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• smittiehz
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09-01-2018
Hoi,

Ik heb de laatste tijd vaak een bluescreen, ik heb daarom net memtest gedraaid en er komt wel het e.e.a. naar voren. Ik heb de test maar gestopt omdat hij al fouten aangaf.
Weet iemand ook hoe ik dit precies uitlees? Als in; zou ik hieraan kunnen zien welke van de 4 reepjes geheugen beschadigd is?

Alvast bedankt,

vg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:10
foutjes op 29G, de laatste dus ;)

Bij twijfel allemaal los testen.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• smittiehz
Dat is wel heel snel, zodra ik een schroevendraaier heb gevonden ga ik het proberen! Bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:27

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Laat eerst memtest86+ maar eens een nachtje draaien. Memtest86 geeft veel vaker false positives en negatives.

• smittiehz
Ok. Ik heb vorig jaar 2 reepjes eruit gehaald en daarmee waren de problemen verholpen.

Deze week mijn pc schoongemaakt met compressor (geen onderdelen eruit gehaald) en hij wilde daarna niet meer opstarten. (geen piep)

Toen heb ik 1 geheugen reepje verwijderd en hij bootte wel. Omdat ik in de stemming was heb ik all 4 reepjes er weer ingezet.
Memtest gedraaid en hij gaf geen fouten ..

Het enige wat ik nu zeker weet is dat ik destijds niet zoveel geheugen had moeten kopen. :+

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True