After-market cpu cooler

Pagina: 1
Acties:

• GLaDOS
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 22:39
Hoi Tweakers,

ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe game pc. Hierbij ben ik bezig om een koeler voor de cpu uit te zoeken. Ik kwam recentelijk terecht bij de Scythe Mugen 4 PCGH.

Nu las ik op het internet dat omdat er twee fans op de koeler zitten deze allebei ingeplugd moeten worden. Vandaar dan mijn vraag:
Kan ik die in een willekeurige fan-port op mijn moederbord (deze) stoppen, of moet ik op zoek naar een moederbord dat 2 cpu-fans ondersteund?

hopelijk weet iemand deze vraag te beantwoorden

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19

br00ky

Moderator Harde Waren
In principe kan je fans in elke fanpoort steken, maar ik neem aan dat die ook enigszins geregeld wil hebben, zodat ze niet continu op de hoogste snelheid draaien. Zoek eerst eens uit hoe dat met je moederbord zit.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:54
Koop je niet beter de pricewatch: Scythe Mugen 4 met maar één fan? Dan moet je geen fan poort gaan afsnoepen van een case fan (de B85-G41 heeft al maar 2 casefan aansluitingen).

• GLaDOS
@Macpoedel

Ik heb een mooie kast met ingebouwde fan-controller. Ik denk dus niet dat ik de casefan aansluitingen ga gebruiken. Maar het is dus mogelijk om de fan op een casefan aansluiting te doen.

Weet je toevallig ook of het mogelijk is om in MSI afterburner oid mogelijk is om deze aansluiting als cpu fan te markeren?

Verwijderd

GLaDOS schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:58:
@Macpoedel

Ik heb een mooie kast met ingebouwde fan-controller. Ik denk dus niet dat ik de casefan aansluitingen ga gebruiken. Maar het is dus mogelijk om de fan op een casefan aansluiting te doen.

Weet je toevallig ook of het mogelijk is om in MSI afterburner oid mogelijk is om deze aansluiting als cpu fan te markeren?
MSI Afterburner doet niks met je cpu fans of casefans. Hiermee kun je alleen maar de gpu fans besturen.

Misschien dat je met het programma SpeedFan wat om kunt prutsen. Dit geeft behalve fanspeeds en fancontrol ook nog temperatuuruitlezingen.

• GLaDOS
het lijkt er op dat de fans die op de heatsink standaard zitten geen pwm fans zijn. Is het dan uberhaupt nodig om de fans op de CPU-fan-aansluiting aan te sluiten (gewoon omdat het kan)?

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:41
Dat mobo heb ik zelf icm de mugen 4 PCGH.

Heeft 3 system fan connectors en 2 cpu fan connectors.

http://nl.msi.com/product...e.html#hero-specification

Even de gedetailleerde specs bekijken.

Je ziet het trouwens ook op de fotos in de specs op tweakers zelf :)

Gewoon via mobo reguleren werkt prima en errug stil :)

[ Voor 19% gewijzigd door Baloes op 28-04-2015 05:05 ]

• GLaDOS
@Baloes

Nu zie ik het! Super bedankt dat je me er even op gewezen hebt
Pagina: 1