Graag hoor ik jullie advies. Hieronder wat informatie en specs van wat ik zelf al denk dat ok is. Bedankt alvast voor jullie input.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een tweede servertje waar plex of mediabrowser server op komt om de bestanden van mn nas te serveren naar diverse gebruikers (heb een synology ds1815, het werkt wel, maar vindt de cpu net niet goed genoeg.. ) tevens wat andere kleine taken mocht dit nodig zijn en een backup workstation in geval van nood.
Wat mag het systeem gaan kosten?
300 vindt ik wel een mooie prijs. kan nog wel iets meer maar dan moet het er wel merkbaar beter van worden. bijv sneller of meer features etc. 350 is ook nog ok. 400 is max maar dan moet ik er wel over nadenken of het echt toegevoegde waarde heeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alleen de kast met onderdelen daar in. zie lijst hier onder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
voor dit systeem niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
laag energie verbruik zou mooi zijn. ivm 24/7, maar is geen eis.
Ga je overklokken?
nee
Overige informatie
Ik heb zelf al een beetje gekeken. op de plex site stond dat zij een globale richtlijn hebben voor transcoding, dat 1 stream voor 720p 1500 punten en 1080p 2000 punten in beslag neemt op basis van cpubenchmark.net
volgens de site heeft onderstaande processor 6300 punten, dus zou ik in theorie 3 streams te gelijk kunnen serveren. dit is voldoende. in de meeste gevallen zal het 1 of hooguit 2 zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een tweede servertje waar plex of mediabrowser server op komt om de bestanden van mn nas te serveren naar diverse gebruikers (heb een synology ds1815, het werkt wel, maar vindt de cpu net niet goed genoeg.. ) tevens wat andere kleine taken mocht dit nodig zijn en een backup workstation in geval van nood.
Wat mag het systeem gaan kosten?
300 vindt ik wel een mooie prijs. kan nog wel iets meer maar dan moet het er wel merkbaar beter van worden. bijv sneller of meer features etc. 350 is ook nog ok. 400 is max maar dan moet ik er wel over nadenken of het echt toegevoegde waarde heeft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alleen de kast met onderdelen daar in. zie lijst hier onder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
voor dit systeem niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
laag energie verbruik zou mooi zijn. ivm 24/7, maar is geen eis.
Ga je overklokken?
nee
Overige informatie
Ik heb zelf al een beetje gekeken. op de plex site stond dat zij een globale richtlijn hebben voor transcoding, dat 1 stream voor 720p 1500 punten en 1080p 2000 punten in beslag neemt op basis van cpubenchmark.net
volgens de site heeft onderstaande processor 6300 punten, dus zou ik in theorie 3 streams te gelijk kunnen serveren. dit is voldoende. in de meeste gevallen zal het 1 of hooguit 2 zijn.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 100,41 | € 100,41 |
| 1 | ASRock 960GM-VGS3 FX | € 40,50 | € 40,50 |
| 1 | Toshiba DT01ACA050, 500GB | € 43,50 | € 43,50 |
| 1 | Antec VSK-3000E | € 19,51 | € 19,51 |
| 1 | GeIL Dragon RAM GD34GB1600C11SC | € 29,- | € 29,- |
| 1 | Antec VP350P | € 33,25 | € 33,25 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 266,17 | |