Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Remote desktop Services

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Remote desktop Services installeren op Windows Server 2012 R2 maar het werkt niet.
Mijn server de HP ProLiant DL380 G6 Server heeft ondersteuning voor virtualisaties, is uptodate en de bios is voorzien van de laatste versie dus dat is het probleem niet. Ook is de server voorzien van een domein.

Wat ik heb gedaan:

Remote desktop Services aangevinkt en ingesteld dat RD Connection broker, RD Virtualization host en RD web acces op de zelfde server staan. Ook heb ik ingesteld dat er een nieuwe virtuele switch moest worden aangemaakt omdat deze er nog niet is en op het eind aangevinkt dat de server kan herstarten voor de RD Virtualization host.

Tijdens het configureren van dit krijg ik niks geen fouten te zien dus ik ga er van uit dat dit goed is.

Maar nu het probleem ik zie dat alles word geïnstalleerd en dan gaat de server herstarten.
Hier komt het probleem op het einde van deze installatie zegt hij het volgende: We couldn't complete the features, Undoing changes. en daarna zegt hij dat hij de hyper-v services uit zet. Vervolgens herstart de server weer en zegt hij undoing updates en hij start weer op. vervolgens zie ik de installatie van de RD Connection broker, RD Virtualization host en RD web acces gewoon door gaan en zegt hij dat het succesvol is geïnstalleerd. Maar als ik kijk heeft hij niet RD Virtualization host geïnstalleerd en niet hyper-v.

Wat ik daarna heb geprobeerd is deze 2 apart te installeren. Ik kon hyper-v zonder problemen installeren, maar als ik RD Virtualization host probeer te installeren krijg ik weer de melding: We couldn't complete the features, Undoing changes.

Dus ik denk dat het probleem RD Virtualization host is maar als ik in de event log kijk krijg ik de volgende meldingen:

1280 Warning Microsoft-Windows-TerminalServices-SessionBroker-Client Microsoft-Windows-TerminalServices-SessionBroker-Client/Operational
4119 Error Microsoft-Windows-Rdms-UI Microsoft-Rdms-UI/Admin
20499 Warning Microsoft-Windows-TerminalServices-RemoteConnectionManager Microsoft-Windows-TerminalServices-RemoteConnectionManager/Admin
1306 Error Microsoft-Windows-TerminalServices-SessionBroker-Client Microsoft-Windows-TerminalServices-SessionBroker-Client/Operational
2056 Error Microsoft-Windows-TerminalServices-SessionBroker Microsoft-Windows-TerminalServices-SessionBroker/Operational

Uit deze meldingen lijkt het probleem weer bij de RD Connection broker te zitten. Dus ik begrijp niet meer waar het probleem nu echt in zit.

Weet iemand hoe er voor zorg dat het wel werkt.

Bedankt alvast.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Waarom wil je de virtualization host installeren? Wil je ook gebruik maken van VDI of alleen session host based RDP?

Mijn "Prive" server op het werk (WDS server welke alleen door mij beheerd wordt) is btw een DL380 G6 waarop als hypervisor draait dus deze hardware moet het wel aankunnen. Heb je wel de laatste PSP op de server geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
We willen echt gebruik maken van VDI. We hebben hier een aantal oudere pc's staan waar thinclient software op staat. Deze zullen dan weer hergebruikt worden via de virtuele omgeving. Om deze te kunnen gebruiken heb ik een virtualization host nodig. Verder ik heb alles uptodate ook de PSP.

Verwijderd

Is het niet iets simpels als een .NET feature die niet wil installeren? Daar liep ik bij de installatie van SQL 2012 op een kale 2012 R2 ook tegenaan. Ik moest deze .NET feature handmatig installeren en de installer naar de DVD wijzen als install source. Leek op een bugje in Server 2012 R2.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2015 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb het probleem in de tussentijd al zelf kunnen vinden.

Het probleem leek te zitten in de active directory domain services. Als deze op de server geïnstalleerd staat werkt de virtualization host niet. Maar omdat ik maar 1 server heb heb ik het volgende gedaan.

1. De hyper-v service geïnstalleerd.
2. Een nieuwe virtuele machine aanmaken en hierop server 2012 r2 op installeren.
3. Zet een static ip op de virtuele machine bij netwerk instellingen.
4. Vervolgens installeer op de virtuele machine de active directory domain services
5. Maak een nieuwe forest op de virtuele machine.
6. Koppel de server aan het domein van de virtuele machine.
7. Installeer de remote desktop services.
8. Configureer de remote desktop services

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Klinkt niet echt als een stabiele oplossing voor een productie omgeving (voor een test volstaat dat overigens prima).

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, als je echt een goed omgeving wilt dien je gewoon een 2de server te hebben voor stabiele omgeving.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Ik snap niet direct wat je nu aan het doen bent, je hebt Hyper-V draaien met 2012 R2.

Maar nu heb je een VM geinstalleerd in Hyper-V met AD services en dan RDS geinstalleerd op de onderliggende hypervisor?

Een 2012 R2 standaard licentie geeft recht op 2 VM's, mits de onderliggende Hypervisor alleen de Hyper-V rol draait. Het zou naar mijn mening dan ook logischer zijn om de host te installeren met Hyper-V, VM 1 te installeren met AD / DNS, en dan een 2de VM te installeren voor de RDS rollen. Dan blijf je binnen de licentie voorwaarden, en je zit een stuk dichter tegen een opstelling aan die in productie ook gewoon gebruikt kan worden in kleine omgevingen.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:42:
We willen echt gebruik maken van VDI. We hebben hier een aantal oudere pc's staan waar thinclient software op staat. Deze zullen dan weer hergebruikt worden via de virtuele omgeving. Om deze te kunnen gebruiken heb ik een virtualization host nodig. Verder ik heb alles uptodate ook de PSP.
Ik zie niet in waarom dit het gebruik van VDI rechtvaardigt. Je hebt niet echt de hardware om een complete VDI omgeving op te tuigen. Wat DennisM hierboven noemt als setup is een goede. Hij is er alleen hierbij vanuit gegaan dat je niet al andere hardware hebt draaien. Iets wat ik niet direct met 100% zekerheid kan zeggen uit je verhaal.

Laat even weten wat je precies hebt draaien (ook buiten deze machine om) en wat de functionele eisen zijn aan de uiteindelijke omgeving.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Als het om een paar gebruikers gaat dan verwacht ik eigenlijk niet dat VDI de juiste oplossing is, tenzij er heel specifieke redenen voor zijn. VDI is licentie technisch voor zover ik weet nogal prijzig (speciale VDI/VDA licenties nodig + RDS Cals), en zal ook een stuk meer eisen van bijv. je Storage dan wanneer je gebruik maakt van het "klassieke" RDS model waarbij gebruikers binnen een sessie werken op RDS server, waarbij je enkel RDS cals nodig hebt, terwijl je bij zo'n opstelling ook gewoon je oude machines kan inzetten als thinclient.

Zie voor VDI licencing deze PDF, er zitten nogal wat eisen aan: http://download.microsoft...%20VDA%20FAQ%20v3%200.pdf

[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 01-05-2015 08:20 ]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
Het hele licentieverhaal had ik nog niet eens meegenomen maar dat is ook nog is een stuk duurder inderdaad.

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is het niet helemaal duidelijk dit was puur een test opstelling die wij hier hebben draaien. Om te kijken of VDI een mogelijk is voor de toekomst. Tevens is het ook voor ons om te zien hoe dit alles werkt.
Pagina: 1