Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TheLion01
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 26-01 23:41
Beste mede NOS-tweakers ;)

Ik ben bezig met het testen van Kubuntu 15.04. Alle software die ik graag wil gebruiken werkt op Kubuntu / KDE5 behalve Spotify for Linux.

Ik heb spotify volgens deze manier geïnstalleerd. Spotify staat na de installatie wel gewoon in mijn programmalijst maar wanneer ik op het icoontje klik is Spotify bezig met opstarten (hij staat eventjes als 'open' in de taakbalk) en Spotify sluit daarna meteen af. Er opent geen venster.

Weet iemand raad?

Groet,

TheLion01

• FRidh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:45
Apart. Kan je een terminal openen en van daaruit Spotify starten?
Waarschijnlijk zie je dan een foutmelding op het moment dat Spotify sluit.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

• TheLion01
Wanneer ik Spotify probeer te starten vanuit de terminal krijg ik deze melding:

spotify: error while loading shared libraries: libgcrypt.so.11: cannot open shared object file: No such file or directory

• FRidh
Is libgcrypt11 geinstalleerd?

sudo apt-get install libgcrypt11

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 10:58

Nakebod

Nope.

Dit heb ik in mijn install.txt staan voor Ubuntu 15.04 :+

wget http://security.debian.or..._1.5.0-5+deb7u3_amd64.deb
dpkg -i libgcrypt11_1.5.0-5+deb7u3_amd64.deb

Komt inderdaad door die missende libgcrypt.so.11, die niet in de repo's zit.

Nakebod wijzigde deze reactie 27-04-2015 17:04 (4%)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• FRidh
Blijkbaar moet Spotify hun pakket nog updaten qua dependencies voor 15.04.
15.04 heeft libgcrypt11 niet in de repository, dus sudo apt-get install libgcrypt11 gaat niet direct lukken.
Ik zou in dit geval ook, zoals Nakebod schreef, de library downloaden en installeren.

• TheLion01
Mensen, bedankt! Na het installeren van libgcrypt11 kon ik Spotify opstarten! :D
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True