Prioriteit geven aan 1 verbinding

Pagina: 1
Acties:

• JustKloesoe
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08-2025
Goedendag,

De volgende vraag heb ik hier eerder gesteld:

_____________________________________________________________________________________
Ik zit in een gebouw met 1 wifi verbinding voor iedereen, wat betekent dat ik niet bij de instellingen van de router kan, het werkt met WPA maar niet op een standaard manier. Als ik verbinding wil maken met de router dan moet ik eerst een ID aangeven en een password, dan opent de webbrowser en moet ik inloggen met een persoonlijke gebruikersnaam en password. Op een notebook is dit geen enkel probleem, maar een PS4 en een Xbox One ondersteunen dit niet. Ik heb geprobeerd om eerst verbinding te maken met me notebook(windows 8 ) en de verbinding vervolgens te delen via LAN naar mijn PS4 en Xbox One, dit werkt ook niet, hetzelfde geld voor een netwerkbrug. Ik krijg dan meldingen dat IP adress niet kan worden gevonden of ik heb problemen met DNS of DHCP. Ik heb ook al geprobeerd om handmatig netwerkinstellingen in te voeren op me consoles, maar ook dit heeft nog niet gewerkt.

Ik hoop dus dat iemand voor mij een oplossing heeft om internet te krijgen op mijn consoles en of ik daar eventueel een handig apparaatje voor moet aanschaffen, geld is niet het probleem.

_____________________________________________________________________________________

Dit is toentertijd opgelost met de tip dat ik het programma connectify pro moest gebruiken. Dit werkt prima, maar inmiddels heeft het hele gebouw dit ontdekt en zit ik met een te trage internetverbinding omdat het gewoon teveel mensen tegelijk zijn.

Mijn vraag is dan ook hoe ik mijn persoonlijke apparaat of verbinding prioriteit kan geven zonder dat ik bij de instellingen van mijn router kan. Kan ik hier een programma voor downloaden of een apparaat voor kopen. Of zien jullie andere opties om mijn verbinding snel te krijgen en toch onbeperkt internet te houden. Geld speelt geen rol.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Klaas

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:18

Garyu

WW

Als geld geen rol speelt, zou ik zeggen koop een 4G modem.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 15:02
Ik heb de eerdere discussie gemist, maar je PS4 en de XOne hebben toch gewoon een webbrowser. Waarom kan je dan niet inloggen?

Lijkt me een "gewone" hotspot login, niets wat een PS4 en XOne gewoon kunnen. Google maar eens.

[ Voor 29% gewijzigd door yzf1kr op 27-04-2015 21:23 ]

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:12

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nee, dat zul je niet kunnen :)

Verwijderd

Prio geven kan niet. Tenzij er een "super deluxe a la Cisco of Mikrotik" router aan hangt. En dan nog, als het GOED geconfigureerd is, zal jij nooit en te nimmer het adres van de router te weten komen.

Maar waarom wil je dat? Je hebt een trage verbinding? Waarom ga je niet klagen bij diegene die de dienst levert?

Waarom neem je niet zelf een aparte verbinding, bv. kabel, VDSL of anders een 4G abonnement?

• JustKloesoe
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:36:
Prio geven kan niet. Tenzij er een "super deluxe a la Cisco of Mikrotik" router aan hangt. En dan nog, als het GOED geconfigureerd is, zal jij nooit en te nimmer het adres van de router te weten komen.

Maar waarom wil je dat? Je hebt een trage verbinding? Waarom ga je niet klagen bij diegene die de dienst levert?

Waarom neem je niet zelf een aparte verbinding, bv. kabel, VDSL of anders een 4G abonnement?
Oke duidelijk.

Ik heb niks te klagen aangezien het allemaal gratis is en het gratis zit bij mijn studie waarvoor ik zelfs betaald krijg. Ook een ander abonnement aanvragen is helaas geen mogelijkheid.

Een 4G abonnement is wel een optie, maar ik zie ze maar maximaal tot 10gb per maand gaan en dat lijkt mij veel te weinig, klopt dit?

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-02 19:11
JustKloesoe schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:52:
[...]

Oke duidelijk.

Ik heb niks te klagen aangezien het allemaal gratis is en het gratis zit bij mijn studie waarvoor ik zelfs betaald krijg. Ook een ander abonnement aanvragen is helaas geen mogelijkheid.

Een 4G abonnement is wel een optie, maar ik zie ze maar maximaal tot 10gb per maand gaan en dat lijkt mij veel te weinig, klopt dit?
Dat ligt eraan waarvoor het is..

• JustKloesoe
Jordyz schreef op zondag 03 mei 2015 @ 16:15:
[...]

Dat ligt eraan waarvoor het is..
Online gaming op voornamelijk console

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-02 19:11
JustKloesoe schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:13:
[...]

Online gaming op voornamelijk console
10GBit, ik denk dat het vrij weinig is voor online gamen.

Zijn er echt geen andere oplossingen?

Ik heb wel eens gezien dat ze via een laptop een hotspot maken en dan kan vervolgens wel je game console verbinden want dat is meestal via WPA2.

Maar dan zul je een programma moeten maken waarmee je hotspot kunt maken en dan uit moeten testen of dat het bij jouw werkt. Kan goed zijn dat ze dat namelijk geblokkeerd hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Jordyz op 03-05-2015 17:16 ]

• JustKloesoe
Jordyz schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:15:
[...]

10GBit, ik denk dat het vrij weinig is voor online gamen.

Zijn er echt geen andere oplossingen?

Ik heb wel eens gezien dat ze via een laptop een hotspot maken en dan kan vervolgens wel je game console verbinden want dat is meestal via WPA2.

Maar dan zul je een programma moeten maken waarmee je hotspot kunt maken en dan uit moeten testen of dat het bij jouw werkt. Kan goed zijn dat ze dat namelijk geblokkeerd hebben.
Als je de vraag goed had doorgelezen had je al gezien dat het maken van een hotspot niet het probleem is, het gaat om de snelheid van het internet.
Pagina: 1