Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

.BAT bestand hulp graag

Pagina: 1
Acties:

• change1001
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 02:56
Hallo,

Ik heb nu een .bat bestand met daarin dit om GTA V op te starten met een hoge prioriteit:

start steam://rungameid/271590
timeout 60
wmic process where name="GTA5.exe" CALL setpriority "high priority"
wmic process where name="gtavlauncher.exe" CALL setpriority "idle"
wmic process where name="subprocess.exe" CALL setpriority "idle"

Dit werkt goed, alleen mijn vraag is hoe ik in dit .bat bestand nog een .exe open. Ik wil namelijk ook nog dat hij mijn MSI Gaming App opent, alleen heb ik geen idee hoe ik dit kan doen, want CMD sluit meteen nadat ik de .exe heb geopend. Iemand hier die mij hierbij kan helpen?

• Duskwither
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:56
Plak de locatie naar de executable eens als eerste regel in het bat bestand. Iets als "c:\blaat\msigameapp.exe" en kijk of dat het resultaat oplevert wat je zoekt :)

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Een willekeurige google op 'cmd start application' geprobeerd?...
Verder vraag ik me af wat je probeert te bereiken, GTA V gaat hier nou niet echt sneller of beter van worden?

Fixing things to the breaking point...

• change1001
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 02:56
Duskwither schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:22:
Plak de locatie naar de executable eens als eerste regel in het bat bestand. Iets als "c:\blaat\msigameapp.exe" en kijk of dat het resultaat oplevert wat je zoekt :)
Thnx!!! Hij werkt nu _/-\o_ _/-\o_ .
RGAT schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:22:
Een willekeurige google op 'cmd start application' geprobeerd?...
Verder vraag ik me af wat je probeert te bereiken, GTA V gaat hier nou niet echt sneller of beter van worden?
Hij gaat hierdoor wel sneller werken hoor ;)
http://www.reddit.com/r/G...stuttering_and_rendering/

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:17

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Als je 'm op hoogste prio moet draaien, heb je te veel troep en andere onnodige meuk draaien dat cycles vreet. Denk aan downloads, browsers, chat programma's etc.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Squ1zZy
  • Registratie: april 2011
  • Niet online
Batch .. Nog even en mensen vragen weer hoe ponskaarten geponst moet worden.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met een hamer en beitel :Y)

Maar zonder gekheid: je zou je er over verbazen hoe vaak het nog gebruikt wordt, zeker op servers. Powershell kan een hoop dingen, maar soms wil je het gewoon simpel houden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Beitels zijn voor watjes, C-x M-c M-butterfly ;)
Real programmers set the universal constants at the start such that the universe evolves to contain the disk with the data they want.
Maar idd, ik gebruik ook nog af en toe batch. Daar hoed ik niet bij na te denken.

De topcistarter kent blijkbaar batch nog niet goed. Dan zou ik wel aanraden om Powershell te nemen. Zonde om een stervende 'taal' te gaan leren. Al vermoed ik dat in dit geval er niets leren is en het slechts gaat om eenmalig aanpassen van andermans script :P

[Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 28-04-2015 19:05. Reden: pic]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Squ1zZy
  • Registratie: april 2011
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:58:
Met een hamer en beitel :Y)

Maar zonder gekheid: je zou je er over verbazen hoe vaak het nog gebruikt wordt, zeker op servers. Powershell kan een hoop dingen, maar soms wil je het gewoon simpel houden :)
Simpel houden? Batch moet verboden worden! O-)

Uit mijn hoofd en als voorbeeld in PowerShell:

start-process -wait "steam://rungameid/271590"
$batchzuigt = get-process -name gta5
$batchzuigt.priorityclass = [system.diagnostics.processpriorityclass]::high

En een timeout in een script is helemaal not-done 8)7
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True