mini itx mobo voor i5 2500k

Pagina: 1
Acties:

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-02 17:05
Hallo allemaal,

Ik heb op dit moment een Cooler master haf922. Ik vind deze kast echter veel te groot. Het mini itx formaat trekt me enorm aan. Het lijkt me super om mn hele systeem in een klein doosje te bouwen. M'n oog is daarbij gevallen op de corsair obsidian 250d.

Ik wil in principe al m'n bestaande hardware gaan gebruiken, op m'n moederbord na omdat een atx mobo natuurlijk niet past.
Ik heb een i5 2500k, oc'd naar 4,2 GHz. Het is naar mijn mening pure geldverspilling om te upgraden naar een 4690k omdat deze CPU alle games nog prima aan kan in combinatie met m'n asus gtx 770. Het probleem is echter dat bijna alle mini itx mobo's ik kan vinden voor socket 1150 zijn.

Weet iemand nog een degelijk socket 1155 mini itx mobo met bij voorkeur de z68 of z77 chipset voor overclocken? De prijs maakt me niet veel uit.
Ik heb de Evga stinger in de pricewatch zien staan, maar ik heb gelezen dat deze je CPU ongeveer 10% trager maakt dan andere moederborden. Voor de rest staat er niet veel soeps meer in de pricewatch...

Alvast bedankt!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
For what it's worth, ik draai (zonder enige moeite gedaan te hebben echt de grenzen op te zoeken) mijn 2500k op 4.1GHz op een Asrock z68M-ITX/HT. (CM212 evo, in een op z'n zachtst gezegd bovengemiddeld goed geventileerde Bitfenix Phenom - al zijn de temps dusdanig dat aanzienlijk mindere koeling ook nog wel zou lukken, vermoed ik).

Houd er wel rekening mee dat afgezien van de RoG bordjes en dergelijke, de meeste OCbare z68 en z77 borden betrekkelijk karige OC opties bieden. Ik kan niet fatsoenlijk m'n CPU overvolten, bijvoorbeeld.

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-02 11:05
Enige mogelijkheid voor een nieuw bord heb je al genoemd. Je kunt ook V&A in de gaten houden. V&A aangeboden: ASRock Z77E-ITX lijkt een prima bord voor je wensen.

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-02 17:05
Heb de meneer van die Asrock een bericht gestuurd.

En overvolten hoeft van mij niet. Heb alleen de multiplier veranderd en haal makkelijk de 4,2 GHz. Mn huidige gigabyte z68apd3 was nou niet bepaald het meest high end bord, maar werkt uitstekend.

Hoop dat ik nog een mooi moederbordje kan vinden! Dan kan ik zonder veel geld uit te geven van die lompe kast af :)