Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Uitbreiding PC

Pagina: 1
Acties:

• ViggoAvatar
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-09 18:06
Videokaart met bijpassende voeding
Hallo, ik ga mijn PC uitbreiden, heb er nu een AMD A8-5600K APU inliggen, met 4gb 1600MHz RAM (komt nog n 4 GB bij) en er moet dus n nieuwe videokaart bij om hem compleet te maken

€250,- iets meer is niet erg, maar rond die prijsklasse
Voeding niet meegeteld, het totaalplaatje mag €300-€320 zijn

AMD en Corsair
Het liefst heb ik de bovenstaande merken, vooral omdat de APU en de AMD GPU dan kunnen samenwerken, en omdat ik goede ervaringen heb met Corsair (ondanks dat hetzelfde geld voor Cooler Master

Gaming PC
Het moet een gaming PC worden die AC Unity en BF4 wel redelijk op ultra moeten kunnen draaien rond de 30 a 40 FPS, ook ben ik groot fan van Flight Simulator X, en draai die met veel add-ons voor betere speel ervaring, dit vraagt veel PC kracht. mijn 21.5 inch scherm heeft een 1920x1080 resolutie, natuurlijk kan t kleiner, maar dat zou zonde zijn. als jullie nog iets nodig hebben roep maar

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:49
Uhm, de iGPU van de processor werkt alleen met bepaalde low-end kaarten samen en dat geeft je niet genoeg prestaties voor wat je wilt.

Hoe zit het met je voeding? Merk, type/model, leeftijd?

Wil je nieuw of is tweedehands ook goed?

De R9 290 heeft de beste prijs/prestatie voor jouw doeleinden maar neem dan wel één zonder de stockkoeler van AMD.

Edit; als tweedehands mogelijk is moet je volgens mij binnen je budget wel een i5 2500K + moederbord + geheugen + cpu koeler + videokaart (HD7950) kunnen krijgen.

Edit2;
Zoiets bijvoorbeeld als tweedehands;
Processor; V&A aangeboden: Intel Core i5 2400 Boxed of V&A aangeboden: Intel Core i5 2500K Boxed (evt. ruilen)
Moederbord; V&A aangeboden: ASRock Z68 PRO3 GEN3
Geheugen; V&A aangeboden: Crucial CT51264BA160BJ
Videokaart; V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
Voeding; V&A aangeboden: Corsair Builder CX430 Bronze

[Voor 64% gewijzigd door NitroX infinity op 27-04-2015 01:41]

Mijn blog; Floating Points

• Nature
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11:19
De AMD A8-5600K zal wel een bottle-neck vormen maar misschien is dit een optie, koop een R9 290 je zal flink betere prestaties hebben, spaar voor geheugen en een i5 2xxx/3xxx uit de V&A en bouw je build langzaam op
Hier zie je iemand in een beetje dezelfde situatie, BF4 met vergelijkbare processors
http://www.tomshardware.c...d-severely-5600k-cpu.html
Multi player vergt wel een stuk meer van je processor, maar dan moet je misschien je settings wat tweaken.
Ik neem aan dat je een beetje op budget zit, anders moet je mijn advies maar negeren.

• Baloes
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13:44
Allereerst zou ik je willen vragen om de volledige specs van je pc te willen plaatsen. Dat praat en adviseert een stuk makkelijker :)

Zowiezo is die processor niet bepaald de beste voor FSX.. :
Qua performance zit ie iets onder de A10-5800K die in de onderstaande review staat.

http://pclab.pl/art50000-20.html

lange lijst met processoren maar hij staat er tussen :) De GPU in deze review is een HD 7970.

Een A8-5600K gaat een r9 290 knijterhard bottlenecken

FSX is echt gebaat bij een processor met een goede single threaded performance. Dan kom je toch al gauw bij intel processoren uit.

Is het misschien een idee om te switchen naar een intel build?

Voor 320 euro is er best wat mogelijk.

Is maar een idee natuurlijk maar denk dat het zonde is on een groot deel van je budget uit te geven aan een videokaart die je vervolgens zo aan banden gaat leggen met de A8..

Een i5 koop je voor 100 euro (V&A) of je neemt een i5 2400 die zijn nog goedkoper te krijgen en geven echt bang for buck
Een mobo voor 40 (nieuw)
Een leuke GPU voor 100-125 (V&A)
Geheugen uitbreiden 30 of minder (Nieuw of V&A)
Een goede voeding voor 45 (Nieuw)

Stel je kunt wat onderdelen van je PC verkopen dan kun je eventueel een nog wat duurdere GPU aanschaffen..

Is maar een mogelijkheid natuurlijk..maar misschien iets om over na te denken?

-Edit-

Leuk..iedereen denkt hetzelfde :)

[Voor 3% gewijzigd door Baloes op 27-04-2015 02:07]

• ViggoAvatar
hmmm, dan V&A eigenlijk nog nooit gezien :D
zal eens moeten kijken naar een complete nieuwe build
(heb al n AMD FX-9370 gezien voor €140,- 1 keer gebruikt :D)
dat soort dingetjes :P ik kijk even en zal even posten wat ik van plan ben ;)

Edit:
AMD FX-9370 - V&A aangeboden: AMD FX-9370 Black Edition - €140,-
AMD R9 290 - V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 - €185,-

€325,-

ASUS M5A88 - V&A aangeboden: Asus M5A88-M - €40,-

Huntkey 700 - V&A aangeboden: Huntkey APFC 700Watt voeding - €25,-

€365,-

is iets boven budget met bijpassend mobo en voeding, maar dat valt op te poetsen ;)

[Voor 58% gewijzigd door ViggoAvatar op 27-04-2015 02:46]

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Weet je zeker dat die Asus moederbord die 220W CPU aankan?

5 krappe vrm's... pas maar op :X

M'n magische bol werken.

• ViggoAvatar
Jism schreef op maandag 27 april 2015 @ 02:53:
Weet je zeker dat die Asus moederbord die 220W CPU aankan?

5 krappe vrm's... pas maar op :X
vrm's? die term heb ik nog nooit zien vallen, toelichting alstublieft?

edit:
Heb de verkoper gevraagd welk moederbord hij/zij erbij had, en of hij/zij die eventueel wilde meeverkopen

[Voor 17% gewijzigd door ViggoAvatar op 27-04-2015 02:59]

• Jism
  • Niet online
Nou, de CPU die je uitgekozen had via V&A heeft een max TDP van 220W. Ter vergelijking doet een normale AMD CPU ongeveer 125W. Doordat deze CPU zo'n explosief hoge TDP heeft (dus maximaal verbruiken kan aan stroom) werkt het namelijk niet met elk moederbord mee.

De kans dat je je moederbord letterlijk opblaast is aanwezig, of dat de Processor constant terug aan het klokken gaat omdat het moederbord niet de stroom leveren kan.

Als je voor zo'n processor gaat neem dan een wat beter en duurder highend moederbord. Dan heb je dat probleem niet meer.

V&A aangeboden: Asus Crosshair V Formula/ThunderBolt

Zoiets als dat dan zit je echt goed.

[Voor 14% gewijzigd door Jism op 27-04-2015 03:07]

M'n magische bol werken.

• Baloes
http://www.hardwareheaven...otherboard-safety.218572/

CPU is ondertussen alweer duurder geworden, is een veiling dus zal nog wel duurder worden..

Ze vreten belachelijk veel stroom en presteren nog steeds minder dan een i5 in gaming..

Een i5 3570K (http://tweakers.net/categ...hW0lEqSExPDc6sSlWyMjWoBQA) met een overklokmobo gaat je meer prestaties geven.. En is stukken zuiniger..

Paar benchmarks van recent uitgekomen spellen :

http://pclab.pl/art62700-10.html
http://pclab.pl/art57777-24.html
http://pclab.pl/art61159-9.html

fx9370 zit qua prestaties nog wat onder de fx9590 die in deze reviews staat.

[Voor 5% gewijzigd door Baloes op 27-04-2015 03:12]

• Jism
  • Niet online
Een 8 Core AMD heeft wel degelijk zijn charmes, en bied in multitasking en games prima prestaties.

De TDP is een worst limit, geen absolute. En 8 cores staan bij games niet 8x100% te draaien.

Ik wil zelf ook een 5GHz AMD in huis halen. Daar heb ik de hardware en koeling voor, stroom maakt me weinig uit. Verbruikers zoals een droger of inductieplaat of vriendin met krultang in huis maak ik me wat meer zorgen over dan een CPU in z'n meest hoge staat. :P

overigens kan 70w totaalverbruik eraf worden geschaafd met een AMD cpu als je 'm maar op de juiste manier kunt undervolten.

[Voor 13% gewijzigd door Jism op 27-04-2015 03:14]

M'n magische bol werken.

• Baloes
Das ook weer waar :) Maar dit komt dan bovenop de krultang :)

We hebben hier 3 gamepc's in huis en ikke betaal de stroom :) Dus dan toch maar liever zuiniger :)
Daarbij game ik zelf makkelijk 20-30 uur per week. en m'n kids nog meer :)

Ik zie de charmes van die dingen ook wel en als werkpaarden voor die prijs daar kan intel dan weer niet tegenop. Maar dan zou dan ik toch eerder gaan voor een fx8350, heb je ook meteen niet zo'n duur mobo nodig en je kunt die gewoon nog flink op z'n staart trappen :)

• ViggoAvatar
Ik zat persoonlijk ook te denken aan een 8350, is het al opgevallen dat ik AMD fan ben, nee toch? In ieder geval, het stroomverbruik is inderdaad een topic, dus stel dat ik hetzelfde als hierboven, maar dan ipv dan 9370 een 8350 pak, hoe is het dan?

• Baloes
Welnee..viel helemaal niet op :)

Daarbij, met een fx 8350 zijn alle games gewoon prima speelbaar en je kunt er leuk mee overkokken..
Het stroomverbruik ligt nog steeds wat hoger dan een intel build maar zeker niet zo dramatisch als bij de fx9 serie.. En je hebt gewoon minder dure hardware nodig.

Hier nog een leuk relativerend stukje :

http://www.techspot.com/a...x-6300-power-performance/

Dat ik voor intel ga heeft trouwens niets te maken met fan of niet fan..of onderbuikgevoelens. Ik ben altijd meer van de praktische : Betere allround gaming performance, minder stroomverbruik, goedkoper (maar dan wel 2e hands), minder duur mobo nodig..

• Nature
Bij games wil je zo'n hoog mogelijk performance per core, tegenwoordig hebben games niet meer dan 4 cores nodig, als je dan ziet:
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-3570-vs-AMD-FX-8350 of http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-2500k-vs-AMD-FX-8350 is de i5 de winnaar. Latere i5's maken het gat alleen nog maar groter laat staan de echte high-end van Intel. Dus emotions aside kan je beter voor intel gaan, AMD processors doen in de high-end markt eigenlijk niet meer mee, hoe jammer het ook is.

• Jism
  • Niet online
Volgens mij legt een I5 of I7 het af tegen multithreads vs een AMD... :z

Maakt niet zoveel uit. Beide kampen kan je prima mee gamen, video's encoden, meerdere dingen tegelijk doen en wat nog meer. Het voordeel van AMD is gewoon de betere prijs waardoor je extra in bijv een SSD steken kunt.

Ik draai zelf ook op een AMD X6 op 4GHz en dat werkt uitstekend. 95% van de tijd eet het uit z'n neus.

M'n magische bol werken.

• ViggoAvatar
Dus:
AMD FX-8350
AMD R9 290 (met t riedeltje erachter)
ASUS M5A88
Huntkey 700W (PSU)
De extra 4 GB kaart - 8GB 1600MHz RAM

Is dat goed voor
(zwaar gemod) FSX
Assassins Creed (elke versie)
GTA V
Need For Speed Rivals
Battlefield 4
World of Tanks
World of Warships (komt binnenkort uit)
WarThunder
(Holy piep ik ben alrounder xD)
En nog mee gaat in de toekomst?

• Jism
  • Niet online
Ja hoor. Als grafische prestaties niet meer meegaan kan je 'm altijd nog uitbreiden met een tweede R7 290.

M'n magische bol werken.

• Nature
Jism schreef op maandag 27 april 2015 @ 03:56:
Volgens mij legt een I5 of I7 het af tegen multithreads vs een AMD... :z
Mwoa http://www.cpu-world.com/...eme_Edition_i7-5960X.html 16 threads :P , AMD doet gewoon echt niet meer mee high-end.

• ViggoAvatar
Oke dan, bedankt allemaal voor de hulp, dan ga ik nu met de V&A stoeien :P

• Baloes
FSX is nou net een spel dat echt beter draait op intel CPU's.

http://pclab.pl/art50000-63.html

Je zou eens dit soort geinige filmpjes kunnen checken :

YouTube: FX-8350@4.7 vs i5-4400 (GTX 980) (tests only - 9 games)
YouTube: FX-8350@4.7 vs i5-4440(3.3) vs i5-4690K@4.8 in Far Cry 4 1.0 (GTX970)
YouTube: i5-4440-3,3 vs FX-8350@4,7 (CF 280x) in 7 topical СF-games

In de filmpjes komen ook world of tanks en War thunder voor...

Een i5 4440 ligt qua prestaties nog onder een niet overklokte 3570K die ik noemde.

• Jism
  • Niet online
Nature schreef op maandag 27 april 2015 @ 04:28:
[...]

Mwoa http://www.cpu-world.com/...eme_Edition_i7-5960X.html 16 threads :P , AMD doet gewoon echt niet meer mee high-end.
Nee maar is een I7 met 16 threads betaalbaar voor iemand die spelletjes spelen wil? :D

M'n magische bol werken.

• Baloes
Vind het zelf het toch altijd wel een risicotje om een mobo zonder garantie te kopen.. Je weet nooit wat er precies mee gedaan is..

Dat bedoelde ik nou met binnen een klein budget een nieuw mobo aanschaffen. Intel mobotje is nieuw 40 euro. Goedkoopste goede nieuwe mobo voor je 8350 (of 8320 for what that matters :) ) waar je hem zonder zorgen op kunt overklokken is de : pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

• ViggoAvatar
Dan doel ik ook niet op overclocken

Heb ff naar de filmpjes gekeken, de intel is duurder en dan betaal je voor 5-10 fps verschil, maar de amd duikt bijna nergens onder de 30, is niet 1 keer onder de 25 geweest, betreft de garantie, no risk no fun right?

Ondanks dat t zonde zou zijn van t geld

• Jism
  • Niet online
AMD kan echt nog wel mee hoor. En met DX12 straks is de kans groot dat de CPU's en GPU's van AMD ook beter 'benut' kunnen worden dan wat nu met DX11 en lager mogelijk is.

De reden dat Intel voorop staat in Games in DirectX11 is omdat de single-core performance hoger ligt dan die van een AMD. Met DirectX12 kan men gewoon alle core's op een CPU bijv benutten en met meerdere tegelijk richting de GPU "praten".

Dit kan ervoor zorgen dat AMD cpu's het straks mischien zelfs beter kunnen gaan doen dan een Intel, want die hebben gewoon geen 6 of 8 cores voor een betaalbare prijs.

M'n magische bol werken.

• ViggoAvatar
heb sowieso al mijn interesse laten weten bij de verkopers van de voeding en de video kaart:
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5
V&A aangeboden: Corsair HX620W
Ze waren op veel sites niet zo positief over die 700W die hierboven stond, en volgens vele calculators moet ik genoeg hebben aan 500W-550W, dus dan zou een 620W ruim moeten voldoen, er is niet veel info dus ik zou jullie dan maar verwijzen naar newegg
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817139002
hier is alles over die PSU te vinden, vond €49,- een mooi prijsje voor een goede staat PSU, die veel goede reviews heeft
moederbord word waarschijnlijk dus die ASUS
V&A aangeboden: Asus M5A88-M
en dan de processor een FX-8350 of FX-8320
Neem een intel i5, nee, die is "veel" duurder, en geeft op de zwaarste momenten ongeveer 20 fps meer, terwijl de AMD dan nog gewoon 30 draait, en sorry, maar tussen 30 en 60 zit geen verschil (60Hz monitor, dus in theorie kun je het zien) het menselijk oog kan simpelweg niet meer registreren als 30 fps, anders, het kan het wel, maar niet heel goed... mensen die verschil zien tussen 30 en 130? heel knap... :P

Alsnog bedankt jullie allemaal, want daardoor zijn wel vele afwegingen gemaakt, en wellicht dat ik me nog 1 maal over het mobo buig.

is het handig om clean-install windows te doen? (dat word dan 7 of beta 10)

P.S heb nog n Cooler Master 212 EVO en n 1 TB 7200RPM HDD liggen, heb n ATX case (meer is t ook niet :P) en een simpele optical drive, aangezien ik hier geen wifi heb loopt ie op n 300 MBps WiFi kaart, en dat was t wel denk ik :P

[Voor 7% gewijzigd door ViggoAvatar op 27-04-2015 07:01]

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 12:57
Je gaat problemen krijgen met dat mobo...

Hier komen genoeg topic's voor dat mensen (met dat mobo) last hebben van stutters omdat hun cpu terugklokt omdat de vrm's te heet worden...dus NIET doen, anders kun je beter een fx6300 nemen...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Jism
  • Niet online
ViggoAvatar schreef op maandag 27 april 2015 @ 06:47:
maar tussen 30 en 60 zit geen verschil

Oordeel zelf. :)

M'n magische bol werken.

• ViggoAvatar
sorry, geen verschil :P
pwillemske schreef op maandag 27 april 2015 @ 08:31:
Je gaat problemen krijgen met dat mobo...

Hier komen genoeg topic's voor dat mensen (met dat mobo) last hebben van stutters omdat hun cpu terugklokt omdat de vrm's te heet worden...dus NIET doen, anders kun je beter een fx6300 nemen...
bedankt voor de tip, heb een andere gevonden voor iets meer, voeg in 2 tellen de link toe

V&A aangeboden: Vrij nieuwe Asus M5A78L-M/USB3, MET GARANTIE!!!

[Voor 104% gewijzigd door ViggoAvatar op 27-04-2015 08:46]

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:23
welke browser gebruik je. alleen google crome kan youtube 60 fps aan.

maar geloof mij er zet echt wel verschil in. als ik gta 5 met v-sync draai(60 fps) of gta 5 half v-sync (30 fps). met 30 fps reageert gewoon slechter. en is de speel ervaring gewoon minder.

het menselijk oog ziet vanaf 24 fps vloeiend. en waren altijd van de onderstelling dat 30 fps de max was. maar er zelfs gamers(niet heel veel) kunnen 144 hz alsnog prima verschil zien. en pc gamen met als uitgangspunt 30 fps? 8)7 koop dan gewoon een xbox1/ps4. scheelt je een hoop ellende.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• ViggoAvatar
loki504 schreef op maandag 27 april 2015 @ 08:58:
[...]

welke browser gebruik je. alleen google crome kan youtube 60 fps aan.

maar geloof mij er zet echt wel verschil in. als ik gta 5 met v-sync draai(60 fps) of gta 5 half v-sync (30 fps). met 30 fps reageert gewoon slechter. en is de speel ervaring gewoon minder.

het menselijk oog ziet vanaf 24 fps vloeiend. en waren altijd van de onderstelling dat 30 fps de max was. maar er zelfs gamers(niet heel veel) kunnen 144 hz alsnog prima verschil zien. en pc gamen met als uitgangspunt 30 fps? 8)7 koop dan gewoon een xbox1/ps4. scheelt je een hoop ellende.
ik wil dus ook meer fps ;) je merkt het inderdaad bij handelingen verrichten, en als je 100000 km/u rijd op GTA V met je Adder, dan is 30 fps heel laag als je moet uitwijken, in ieder geval, ik ga ook voor de mods, vele games zijn "modbaar" op de pc, niet op ps3/4 of xbox, en ja, ik draai chrome :D

• pwillemske
ViggoAvatar schreef op maandag 27 april 2015 @ 08:44:
sorry, geen verschil :P

[...]

bedankt voor de tip, heb een andere gevonden voor iets meer, voeg in 2 tellen de link toe

V&A aangeboden: Vrij nieuwe Asus M5A78L-M/USB3, MET GARANTIE!!!
Dat is dezelfde, maar dan van een andere verkoper :P

Dit is een veeelll beter bordje, ga je 0 problemen mee krijgen :D :
V&A aangeboden: Asus M5A99FX Pro R2.0
Deze is volgens mij ook goed:
V&A aangeboden: Gigabyte GA-990FXA-UD3

Voor 50 euro ga je geen fatsoenlijk bord vinden die een fx 83xx aan kan helaas :X

[Voor 30% gewijzigd door pwillemske op 27-04-2015 09:52]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• ViggoAvatar
pwillemske schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:46:
[...]

Dat is dezelfde, maar dan van een andere verkoper :P
oke :P, wil jij even kijken voor een goed moederbord van ongeveer 50 bakkies?

• pwillemske
ViggoAvatar schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:49:
[...]

oke :P, wil jij even kijken voor een goed moederbord van ongeveer 50 bakkies?
Zie mijn vorige reactie :)

En een nieuw bordje:
pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

imo wel die 30 euro waard, want je weet het: goedkoop is duurkoop! Daarnaast wil je het liefst een stabiel bord, want het is tenslotte het hart van je computer, dat nieuwe bord kan die FX 83xx zonder problemen aan :D

[Voor 43% gewijzigd door pwillemske op 27-04-2015 09:55]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• ViggoAvatar
pwillemske schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:52:
[...]

Zie mijn vorige reactie :)

En een nieuw bordje:
pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

imo wel die 30 euro waard, want je weet het: goedkoop is duurkoop! Daarnaast wil je het liefst een stabiel bord, want het is tenslotte het hart van je computer, dat nieuwe bord kan die FX 83xx zonder problemen aan :D
Dan worden de processor en het moederbord van t volgende maandloon gedokt waarschijnlijk :P (ben pas net 16 eh :P)

heb al wel mn eigen pc gebouwd :D:D:D

• pwillemske
ViggoAvatar schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:58:
[...]

Dan worden de processor en het moederbord van t volgende maandloon gedokt waarschijnlijk :P (ben pas net 16 eh :P)

heb al wel mn eigen pc gebouwd :D:D:D
Haha dat ken ik! Ik had al wel redelijk veel gespaard (1200 euries) om een pc te kopen, heb een jaar of 2 gespaard. Maar nu heb ik dan ook eindelijk een goeie pc die weer ff mee kan :D Nu weer aan het sparen voor een goeie 4K monitor :X . Zo blijf je bezig :9

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• ViggoAvatar
pwillemske schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:01:
[...]

Haha dat ken ik! Ik had al wel redelijk veel gespaard (1200 euries) om een pc te kopen, heb een jaar of 2 gespaard. Maar nu heb ik dan ook eindelijk een goeie pc die weer ff mee kan :D Nu weer aan het sparen voor een goeie 4K monitor :X . Zo blijf je bezig :9
maar t voelt gewoon zo lekker als je na al dat sparen en wachten en sparen en wachten eindelijk dat powerhouse onder je bureau hebt staan en de nieuwste games op NaN FPS draait :D

• pwillemske
ViggoAvatar schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:03:
[...]

maar t voelt gewoon zo lekker als je na al dat sparen en wachten en sparen en wachten eindelijk dat powerhouse onder je bureau hebt staan en de nieuwste games op NaN FPS draait :D
Ja inderdaad, maar het voelt ineens minder lekker als je een mobo hebt wat ieder moment oververhit kan raken, dan kun je beter een maandje wachten! Want hij KAN ook nog je cpu en/of gpu meenemen, en dan ben je verder van huis ;) . En geloof me, het is het wachten waard :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• ViggoAvatar
pwillemske schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:09:
[...]

Ja inderdaad, maar het voelt ineens minder lekker als je een mobo hebt wat ieder moment oververhit kan raken, dan kun je beter een maandje wachten! Want hij KAN ook nog je cpu en/of gpu meenemen, en dan ben je verder van huis ;) . En geloof me, het is het wachten waard :)
je hebt n punt ;) ik pak nu gewoon die grafische kaart en de voeding is al rond, en dan heb ik al heel wat verbetering :D

• pwillemske
ViggoAvatar schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:11:
[...]

je hebt n punt ;) ik pak nu gewoon die grafische kaart en de voeding is al rond, en dan heb ik al heel wat verbetering :D
Inderdaad! Succes en veel speelplezier!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• ViggoAvatar
pwillemske schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:13:
[...]

Inderdaad! Succes en veel speelplezier!
dankjewel, ga nu dus maar s lekker pruttelen :P

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23-09 22:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Bedenk wel dat de GPU die je hierboven linkt een reference model is. Die zijn, om het aardig uit te drukken, niet heel stil... De verkoper zal waarschijnlijk blij zijn hem kwijt te zijn, want die dingen raak je normaal gesproken aan de straatstenen niet kwijt.

[Voor 34% gewijzigd door br00ky op 27-04-2015 10:16]

• ViggoAvatar
br00ky schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:15:
Bedenk wel dat de GPU die je hierboven linkt een reference model is. Die zijn, om het aardig uit te drukken, niet heel stil...
heb altijd mn headset op, plus ik heb m onder mn bureau, naast een dikke geluidsinstallatie staan, plus ik heb een 120mm case fan uit 1998 :/ die produceerd 54 decibel, dus ik denk dat t meevalt :P (plus dat de meeste R9 290 GPU's niet geliefd zijn om t geluid)

Edit
http://www.mycom.nl/compo...orden/9311/asus-m5a97-r20
dit moet m worden, als ik toch n maand wacht eh :P

[Voor 11% gewijzigd door ViggoAvatar op 27-04-2015 10:18]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
ViggoAvatar schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:17:
[...]
(plus dat de meeste R9 290 GPU's niet geliefd zijn om t geluid)
De modellen met aftermarket koeler zijn zelfs onder load prima te doen qua geluid, dus dit is geen argument. Die anderen natuurlijk wel. Als jij het prima vindt, wie ben ik om je tegen te spreken. Ik vond een waarschuwing in ieder geval wel op zijn plaats :).
Nope, ook te weinig fasen voor een octocore. De eerder genoemde pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P is het goedkoopste bord met 8+2 fasen.

[Voor 34% gewijzigd door br00ky op 27-04-2015 10:22]

• ViggoAvatar
br00ky schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:19:
[...]

De modellen met aftermarket koeler zijn zelfs onder load prima te doen qua geluid, dus dit is geen argument. Die anderen natuurlijk wel. Als jij het prima vindt, wie ben ik om je tegen te spreken. Ik vond een waarschuwing in ieder geval wel op zijn plaats :).
waarschuwing word gewaardeerd, als ik me er later aan erger kan ik er altijd nog een aftermarket opschroeven

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou vooral de waarschuwing die ik nog heb toegevoegd in mijn laatste post ter harte nemen. Je kiest voor AMD, waar het echt zaak is een fatsoenlijk bord te nemen met voldoende gekoelde VRM's anders gaat je cpu geheid gethrottelt worden door oververhitting.

Sowieso snap ik de keus niet helemaal. Voor hetzelfde geld heb je ook een intel set die het over de gehele linie echt beter doet, vooral in de minimum fps. Gemiddeld loopt AMD misschien niet heel erg achter, maar als je vaker framedrops hebt, speelt het nog niet lekker.

• ViggoAvatar
br00ky schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:27:
Ik zou vooral de waarschuwing die ik nog heb toegevoegd in mijn laatste post ter harte nemen. Je kiest voor AMD, waar het echt zaak is een fatsoenlijk bord te nemen met voldoende gekoelde VRM's anders gaat je cpu geheid gethrottelt worden door oververhitting.

Sowieso snap ik de kies niet helemaal. Voor hetzelfde geld heb je ook een intel set die het over de gehele linie echt beter doet, vooral in de minimum fps. Gemiddeld loopt AMD misschien niet heel erg achter, maar als je vaker framedrops hebt, speelt het nog niet lekker.
okay, dus de GigaByte, dankjewel nogmaals voor de waarschuwing xD (ik ben nog niet goed in het hele technische gedoe :P)

• pwillemske
br00ky schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:27:

Sowieso snap ik de keus niet helemaal. Voor hetzelfde geld heb je ook een intel set die het over de gehele linie echt beter doet, vooral in de minimum fps. Gemiddeld loopt AMD misschien niet heel erg achter, maar als je vaker framedrops hebt, speelt het nog niet lekker.
Ik geef je gelijk, maar hoe kun je een AMD Fanboy overhalen om naar intel te gaan :X :?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik heb niets met de term fanboy, dus tja, ik kan hoogstens een poging wagen. Ik kan me vervolgens ook totaal niet druk maken over welke keus er uiteindelijk wordt gemaakt, iedereen vrienden :).

• pwillemske
Ja inderdaad, nooit geschoten is altijd mis! Daarnaast is er eigenlijk helemaal niks mis met de AMD CPU's, ik ben benieuwd wat DX12 gaat brengen, en als dat brengt wat het beloofd zal AMD weer meer CPU's gaan verkopen, lets hope!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Jism
  • Niet online
br00ky schreef op maandag 27 april 2015 @ 11:18:
Ik heb niets met de term fanboy, dus tja, ik kan hoogstens een poging wagen. Ik kan me vervolgens ook totaal niet druk maken over welke keus er uiteindelijk wordt gemaakt, iedereen vrienden :).
Er zijn 4 goede redenen waarom je een AMD cpu hebben wilt.

1: de prijs. Een 8 of 6 core CPU vind je niet bij intel voor een bepaalde prijs onder de 350 euro inclusief moederbord. Koop een CPU met een 125W TDP en een goed moederbord en je zit snor.

2: AMD cpu's oc'en als een gek omhoog. Een extra GHz eruit persen zonder alteveel moeite gewoon mogelijk.

3: Multithreaded... je hebt 8 cores tot je beschikking..... Er zijn echt apps die daar gebruik van kunnen maken.

4: Bij de APU's zijn de GPU's van AMD gewoon beter dan die van intel.

En als laatst: DX11 en lager scoort beduidend beter op Intels dan AMD. Met DX12 komt er verandering in omdat meer cores ingezet worden om o.a met de GPU's te communiceren. DX12 bied voor langzamere AMD CPU's duidelijk een verbetering. Reviews her en der op internet spreken ook voor zich ...

Stroomverbruik? Hoevaak zit je nu echt op 100% van al je cores ....

M'n magische bol werken.

• NitroX infinity
http://pclab.pl/art57777-24.html
http://www.anandtech.com/bench/product/1192?vs=1289

Een i3 presteerd al net zo goed als een FX-9590.

@Jism; Je weet dat DX12 ook voor Intel processoren verbeteringen brengt? En hoewel de verbeteringen bij AMD processoren misschien groter zijn, zal het echt niet voldoende zijn om het gat met Intel te dichten.

Voor spellen (helemaal nieuwere), zijn AMD's processoren totaal niet interessant. De prestaties per core zijn gewoon te laag.

Floating Points: Gaming; Core i3 4330 vs. FX-6350

[Voor 5% gewijzigd door NitroX infinity op 27-04-2015 12:31]

• Jism
  • Niet online
In percentages is de intel sneller maar ik zie geen game dat niet speelbaar zou zijn met een AMD.

Dat is het punt een beetje. Iedereen basht openlijk op elk forum hoe kut AMD wel niet is. Het is niet kut. Elk spel en applicatie kan je ermee doen, multithreaded zelfs beter.

M'n magische bol werken.

• NitroX infinity
...multithreaded zelfs beter.
Ik begin hier eerst mee; lees eens die eerste twee linkjes in mijn bovenstaande post. Daarin zul je duidelijk zien dat een AMD processor met 8 rekenkernen op 4,7GHz tot 5GHz in spellen vrijwel gelijk presteerd aan een Intel processor met 2 rekenkernen en hyperthreading op 3,5GHz.

Dus nee, AMD is niet beter op multithreaded gebied. Zeker niet voor spellen en dat is waar het hier om gaat aangezien de TS een gaming pc wil.
Dat is het punt een beetje. Iedereen basht openlijk op elk forum hoe kut AMD wel niet is. Het is niet kut. Elk spel en applicatie kan je ermee doen...
AMD wordt gebashed omdat het stroomverbruik hoger ligt en de prestaties per core zo laag zijn.

AMD wordt niet gebashed om het wel of niet kunnen uitvoeren van programma's en spellen. Zelfs een Core 2 Quad of eerste generatie Core i (Nehalem) kan nog enigszins bruikbare resultaten neerzetten, maar dat betekent niet dat we het nog aanbevelen en reken er maar op dat elke suggestie daartoe dan ook net zo hard word afgebrand als de suggestie voor een AMD FX processor.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Totdat je games gaat spelen die wel goed geprogrammeerd zijn, bv: http://www.techspot.com/r...-3-performance/page6.html

• NitroX infinity
1 spel, toon eens meer?

• Jism
  • Niet online
Het doel is ook niet het gat te dichten voor AMD vs Intel in DX12, maar dat games en meerdere cores gewoon meer gebruikt kunnen worden. DX11 is in favor bij een CPU met goede single-thread performance. Je ziet de resultaten ook met Mantle & DX12 in waarin de traagste CPU nog steeds iets kan met een goede GPU.

En daar zit het een beetje in. De software kan nauwelijks gebruik maken van meerdere cores. In DX11 of lager kan maar 1 core met een GPU of GPU's praten en daar scoort intel gewoon beter in dan met AMD. Met het openbreken van de limitaties van software kan voor AMD het e.a veranderen. De 8 / 6 Core's kunnen ineens wel interessant worden voor games in waarin iedereen gelijke prestaties kan halen. Ik lig niet wakker van 4 of 8 frames minder, zolang de FPS maar boven de 60 ligt dan is het goed.

AMD maakt niets nieuws op het moment meer dan een uitgeknepen vishera, pas in 2016 kan je het e.a verwachten van o.a ZEN. Wil niet zeggen dat AMD hardware niet meer interessant is, in tegendeel. Elke game met mijn crossfire setup draait uitstekend. :) Ik zie geen noodzaak het hele zaakje de deur uit te doen voor een Intel setup.
Hij maakt een punt. Crysis 3 lijkt beter gebruik te maken van meerdere cores. De AMD komt er ineens wel een stuk beter uit. Mischien zijn devs ook gewoon lui geworden, teveel afhankelijk van DX11 en behoorlijk limieterende functies als je het vergelijkt met DX12...

Prijs met Intel is een slag duurder, zeker voor de top end i7 reeks. En wat heb je dan, een 10 tot 15% snellere game? :*)

[Voor 19% gewijzigd door Jism op 27-04-2015 13:22]

M'n magische bol werken.

• Baloes
Nog wat uitgebreider en een recentere GPU :

http://www.purepc.pl/proc...row_intel_i_amd?page=0,17

• ViggoAvatar
een flinke discussie en alleen maar meer verwarring
1. ik ben geen fanboy, daarvoor kun je Justin Bieber bellen, bedankt voor de belediging nog eh
2. ik ben 16, verdien geen 25 miljard euro per seconde, en kan dus GEEN I7 ofzo betalen
3. het verschil tussen een AMD en Intel is zo minimaal, wow! ik heb 7 FPS meer dan jij in BattleField 4!
4. de link van Baloes, http://www.purepc.pl/proc...row_intel_i_amd?page=0,17
geeft vele processors aan, maar kijk s goed: de top i7 met 75 FPS, de top 9590 met 46,5 klap klap klap... betaal 300-400 euro meer voor die 30 fps...
5. de reden dat ik geen intel wil is hetzelfde als de reden dat ik geen apple wil, betaal voor het logo, niets meer... (en 7 FPS, oke dan)

ik wil liever mensen die me echt helpen met mijn keuze, niet simpelweg roepen NEEM INTEL OMDAT... REDENEN!

• Baloes
Elkaar fanboy noemen is idd niet the way to go..en zoals ik dat al eerder aangaf ben ook ik dat niet..

Dat gezegd hebbende je vraagt om eerlijk advies waarbij in veel reviews, filmpies enz.. toch wel te zien is dat de intel allround betere prestaties levert.

Ook de kosten kloppen niet helemaal want een i5 4460 met een mobo van 45 euro is goedkoper dan een fx 8350 met een goed mobo en de koeler die je zeker nodig gaat hebben.. En ja hij gebruikt meer stroom. Zeker met de benodigde overklok..

Daarbij voor kleine budgetten is een 2e hands intel en een nieuw mobo nog goedkoper en presteert nog steeds in de meeste spellen beter. Maar ik ga er van uit dat je niet 2e hands wilt :)

Dat je de fx wil is toch prima en je gaat er veel prima mee kunnen spelen..
Echter Gezien de ontwikkelingen momenteel zie je dat intel steeds krachtiger wordt daar waar amd blijft hangen.. Het wordt gewoon tijd dat ze iets nieuws gaan uitbrengen..
Daar moeten ze dan natuurlijk wel weer processoren voor verkopen :)

Gewoon kiezen waar je je het fijnste bij voelt. Das belangrijk :)

• ViggoAvatar
aangezien het lage aanbod fatsoenlijke AMD processoren op vraag en aanbod (een tweede handse vind ik niet erg, zolang hij het nog maar doet zoals nieuw, als je een doorsnee gebruiker voor je had, die niet had overgeclocked ofzo, komt t goed) koeling is geen probleem, ik heb n CM 212 EVO, die koelt op t moment mn hele PC in zn eentje en houd mijn huidige A8-5600K op ongeveer 30 graden, in het begin van dit topic zijn mensen die mij (gelukkig) erop attent maken dat de A8-5600k een bottleneck vormen op de R9 290, en die had voor dit topic al een voorkeur voor mij... ik maak een lijstje, en als iemand dit zou willen invullen verder zou dat geweldig zijn

CPU - ... - Cooler Master 212 Evo
MOBO -
PSU - Corsair HX620W (bestelling is al rond)
GPU - Sapphire R9 290 4GB (geen reactie van de verkoper, heb hem/haar vanacht bericht
HDD - WD Green Edition, 1TB op 7200RPM (heb ik er al in zitten)
Opt. - Optical drive, gewoon, 2 tientjes van samsung en t werkt :P
RAM - 4 GB Kingston @1600MHz (word 8 GB)

• Baloes
Uh jahaa...die CPU...

Dus wat wil je..intel of fx?

Er staan genoeg goeie intels 2e hands (i5 en i7) voor leuke prijzen in V&A..
Wil je gaan overklokken? Dan wordt het een intel K processor of een fx..
Zo goedkoop mogelijk voor zoveel mogelijk prestaties neem ik aan :)

Je zou wanneer je dus voor die intel 2e hands combo gaat ook nog budget overhouden voor een SSD. Erg fijn voor je pc en voor sommige games (BF4, dragon age inq) zeer prettig :)

als je dat nog even aan wil geven :)

De Cooler master is trouwens niet krachtig genoeg om processoren goed te koelen tijdens een flinke overklok.. Lichte overklok zal nog wel lukken..

• ViggoAvatar
Wees creatief :D
Intel AMD maakt even niets uit, het beste voor de rest van de hardware (reken dus 8 GB 1600Mhz) overclock liever niet, maar als je een goedkope cpu vind die met een lichte overclock supergoed is met de rest van de specs, geweldig :D

• loki504
Wij willen je helpen. 9/10 zeggen intel. jij wil geen intel omdat je niet voor het logo betaalt(bij intel betaal voor je rechearch die intel er in steekt. amd/intel liepen een hele lange tijd gelijkt. tot AMD besloot geen geld meer in te steken. en ja bij intel betaal je meer. maar zolang je niet gaat overclocken kan je intel zelfs op een 30 euro mobo draaien zonder problemen.

maar goed br00ky heeft ook al het goedkoopste goede amd mobo geselecteerd voor je.
maar als jij met iedere keer andere mobo aan komt zetten houd het op. je maakt er zelf ook een langdradig probleem van.

• loki504
ViggoAvatar schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:18:
Wees creatief :D
Intel AMD maakt even niets uit, het beste voor de rest van de hardware (reken dus 8 GB 1600Mhz) overclock liever niet, maar als je een goedkope cpu vind die met een lichte overclock supergoed is met de rest van de specs, geweldig :D
V&A aangeboden: Asus P8Z77-M Pro uATX + Intel i5 2500K + 12GB Corsair geheugen

ben je met 175 euro klaar. kan je nog een nieuwe voeding halen ook blijf je binnen je 250 euro. en zal alles als een zonnetje draaien. de rest van de onderdelen die je overhoud. kan je gebruiken voor bv een htpc of verkoop je door:P

• ViggoAvatar
loki504 schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:27:
[...]

V&A aangeboden: Asus P8Z77-M Pro uATX + Intel i5 2500K + 12GB Corsair geheugen

ben je met 175 euro klaar. kan je nog een nieuwe voeding halen ook blijf je binnen je 250 euro. en zal alles als een zonnetje draaien. de rest van de onderdelen die je overhoud. kan je gebruiken voor bv een htpc of verkoop je door:P
is die beter als de A8-5600K? (en dan nog steeds in combi met de r9 290)

• Baloes
Ik heb laatst iemand via tweakers geholpen aan een 2500K van 90 euro en daar een nieuw mobo (=garantie en nog niet mee overclocked) bij geadviseerd : pricewatch: ASRock Z75 Pro3

Hij draait nu in combi met een gtx 970 (voor 275 op de kop getikt via marktplaats (lucky bastard :) ) ) alles op ultra zonder de CPU te moeten overklokken met hoge FPS. Ja een 2500K is al veeeel beter dan de A8 :)

• loki504
http://www.anandtech.com/bench/product/288?vs=676

onderaan staan een paar games. die i5 2500k kan nog prima mee komen. en zal geen bottleneck vormen voor je r9 290(heb zelf een i5 3570(vrijwel even snel alleen iets meer features) en die werkt prima. en is ongeveer evensnel als de i5 4460 die in vrijwel elke recente gamepc gestopt werd.

• Baloes

• ViggoAvatar
ik ben overgehaald :D dat word m verkoper gemaild

• Baloes
Let er wel op dat je nu een mobo zonder garantie aanschaft. Kan goed gaan, kan niet goed gaan :)

Weet niet of de verkoper bij je in de buurt woont anders kun je altijd vragen of je hem werkend kunt zien of eerst mag testen :)

• ViggoAvatar
woon niet bij m in de buurt: meerdere mensen hebben op dat bord combi geboden, heb gezegd 200 max en verder ziet gij maar :P

200 heb ik m voor :P nog steeds voor niets eigenlijk :D

[Voor 19% gewijzigd door ViggoAvatar op 27-04-2015 17:26]

• Baloes
Let wel op dat je voldoende airflow in je kast hebt voor die r9 290. Die dingen worden onder load 90-95 graden waardoor je kast van binnen ook lekker opwarmt wat weer niet goed is voor je andere componenten.

Heb je ook gekeken naar de lengte van de kaart en de ruimte in je kast? Wat voor een kast heb je trouwens?

• ViggoAvatar
Baloes schreef op maandag 27 april 2015 @ 18:12:
Let wel op dat je voldoende airflow in je kast hebt voor die r9 290. Die dingen worden onder load 90-95 graden waardoor je kast van binnen ook lekker opwarmt wat weer niet goed is voor je andere componenten.

Heb je ook gekeken naar de lengte van de kaart en de ruimte in je kast? Wat voor een kast heb je trouwens?
ik heb geen idee wat voor kast t is, en de airflow is 0, maar dat moet op te lossen zijn... modulaire PSU dus dat scheelt, connector kabeltjes blijven onder in de case dus die geven geen problemen, case is groot genoeg voor de lengte van de kaart, als t goed is houd deze case t lang genoeg

• Baloes
Fans erbij helpt altijd :)

Je kunt trouwens uiteindelijk de reference koeler vervangen door een aftermarket koeler of waterkoeling toepassen :)

Zoiets bv. http://www.tomshardware.c...lero-xtreme-290,3671.html

[Voor 22% gewijzigd door Baloes op 27-04-2015 18:22]

• ViggoAvatar
geweldig, nou iedereen, het resultaat!
Intel I5-2500K /w Cooler Master 212 EVO
ASUS P8Z77-M Pro
12 GB RAM @1600Ghz
Sapphire R9 290 4GB
1TB @7200 RPM HDD WD Green
Samsung Optical Drive
CASE ONBEKEND (word waarschijnlijk CORSAIR OBSIDIAN 350D)
TP-Link 300 Mbps WiFi Card

ik kan gewoon mn huidige Windows houden op mn HDD toch?

• Baloes
Uh...nope... Die zul je opnieuw moeten installeren.

• Baloes
Niet om je op kosten te jagen en weet niet of je nog budget hebt maar als je W opnieuw moet installeren...is dan een SSDtje een idee?

Maakt systeem retesnel en kan voor sommige spellen met lange laadtijden (bv. BF4 multiplayer en Dragon age inq) erg fijn.

• ViggoAvatar
heb t niet zo op SSD, veel geld voor een beetje snelheid, maar ik zou er als t geld er is wel een willen hebben, maar helaas hik ik op t budget
(206,95+55= 261,95+185 voor de GPU=€453,90 das al 133,90 meer als geplanned :P

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
ViggoAvatar schreef op maandag 27 april 2015 @ 18:51:
heb t niet zo op SSD, veel geld voor een beetje heel veel meer snelheid
Gaan we nou weer eigenwijs doen :P?

[Voor 5% gewijzigd door br00ky op 27-04-2015 18:55]

• ViggoAvatar
br00ky schreef op maandag 27 april 2015 @ 18:54:
[...]

Gaan we nou weer eigenwijs doen :P?
slechts n persoonlijke mening, ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar ze komen onderaan t lijstje van andere componenten

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Jouw mening over AMD processoren was anders ook al vrij onwrikbaar, maar uiteindelijk ook te veranderen. Ik snap dat je budgetoverwegingen moet maken trouwens. Ik ben ooit ook 16 geweest (al speelden we toen met een Pentium II met een bloedjesnelle 333MHz core), maar dan is een SSD het eerste dat je, na weer 100 euro gespaard te hebben, moet aanschaffen.

Het verschil is énorm.

[Voor 4% gewijzigd door br00ky op 27-04-2015 19:00]

• Koninkje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02-09 12:27

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

ViggoAvatar schreef op maandag 27 april 2015 @ 18:56:
[...]

slechts n persoonlijke mening, ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar ze komen onderaan t lijstje van andere componenten
Bij mij komt een fatsoenlijke PC met bovenaan een SSD. Je PC gaat zo veel snappier en sneller en meer responsive en meer high-end en superieurder en console killer aanvoelen ;)

In all seriousness, SSD is bij mij de hoogste prioriteit als ik een PC samenstel.

Show me your moves.

• Baloes
Als het gewoon niet in je budget past dan niet doen natuurlijk..

Het is echt wel wel meer dan een beetje snelheid. Opstarten in 15-20 seconden. Afluiten 5 seconden. BF4 laadtijden van de multiplayermaps van 1 minuut (serieus) naar 15 seconden. Verder blijft alles heerlijk snel aanvoelen.

Als iemand een oude desktop of laptop heeft die traag geworden is.. SSD erin en hupsakee retesnel :)

Upgrade voor later :)

Budgetoverschrijding kun je omlaag brengen door je oude componenten te verkopen..scheelt altijd :)

[Voor 14% gewijzigd door Baloes op 28-04-2015 04:05]

• ViggoAvatar
is inderdaad een puntje voor later, daar had ie al n plekje

later:
CORSAIR OBSIDIAN 350D
SSD
eventuele 2e HDD

Iemand een R9 290 te koop voor 190 of als t effe kan iets minder?

[Voor 39% gewijzigd door ViggoAvatar op 27-04-2015 19:28]

• Nature
ViggoAvatar schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:14:
is inderdaad een puntje voor later, daar had ie al n plekje

later:
CORSAIR OBSIDIAN 350D
SSD
eventuele 2e HDD

Iemand een R9 290 te koop voor 190 of als t effe kan iets minder?
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Marktplaats is misschien wat riskanter dan V&A, ik heb er wel al veel onderdelen gekocht, nooit iets raars gebeurd. Ik heb er een half jaar geleden een R9 290 club 3D reference gekocht voor €150, wel weer doorverkocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ViggoAvatar
Corsair HX620W Voeding, Intel i5 2500K, 12GB 1600Mhz RAM, ASUS P8Z77-M PRO Mobo liggen er nu in, R9 290 XFX Core Edition is besteld, bedankt voor de hulp allemaal!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Dat is zowel goed nieuws als slecht nieuws, gelukkig is het goede nieuws in de meerderheid:

Goed:
Veel van de oude XFX'en hebben stiekem een R9 290x GPU, met het bios van een R9 290. Dit heeft XFX gedaan omdat de halve wereld R9 290's wilde hebben, en de R9 290x veel minder verkocht, om dus toch direct lekker te kunnen cashen, gingen ze maar R9 290x'en flashen naar R9 290's. Als je zo'n eentje hebt, kun je die vrij makkelijk terug flashen naar een R9 290x.

Slecht:
Reference koeler welke een teringherrie maakt zonder andere koelpasta, andere koelpasta laat hem al iets stiller lopen.

Goed:
XFX doet niet moeilijk als je de koeler vervangt, mits je bij problemen de referencekoeler maar weer terugplaatst. Je kan er dus gewoon een andere koeler op plaatsen als je de boel stiller wilt hebben. Ook kun je dus andere koelpasta erop smeren.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True