Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Iemand hier die ervaring heeft met KAB 24-uurs stoelen?

Pagina: 1
Acties:

• PostHEX
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Hoop dat ik de vraag op de juiste plaats stel.

Ik ben aan het overwegen om de KAB K4 te kopen, maar ik heb geen ervaring met het merk en ik ken ook geen zaak in m'n nabije omgeving waar ik ze kan testen. De reden waarom KAB stoelen mij op 't oog zijn gevallen, is omdat iemand, die ik in een ver verleden kende, het merk aanraadde. Ook heb ik vernomen dat 't merk een sterke aanwezigheid heeft in de professionele wereld. Maar daar houd mijn kennis over KAB op. Ik ben dus opzoek naar iemand die persoonlijke ervaring heeft met 't merk en een paar vragen kan beantwoorden.

- Zijn de stoelen duurzaam? Kunnen ze bijvoorbeeld 10 jaar mee gaan zonder grote klachten/degradatie te gaan vertonen (mits natuurlijk met het product voorzichtig word omgegaan)?
- Zijn de stoelen van 't merk in zijn algemeen 't geld waard voor de kwaliteit die je terug krijgt?

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ken het merk niet maar heb wel ervaring met 24 uurs stoelen deze heten zo omdat ze gemaakt zijn voor vol continu gebruik (bijvoorbeeld in bewakingsloges en bij operators) ze kenmerken zich door stevig vaak dik schuim van hoge kwaliteit en je kan er lang op zitten, het zijn niet per definitie goede stoelen voor buro werk. Meer zitten kijken en opletten. maar nogmaals ken de KAB K4 niet maar er is vast een leverancier met showroom. Vaak de kantoorinrichters maar via de fabrikant kom je er vast achter.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• PostHEX
Frogmen schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:31:
Ken het merk niet maar heb wel ervaring met 24 uurs stoelen deze heten zo omdat ze gemaakt zijn voor vol continu gebruik (bijvoorbeeld in bewakingsloges en bij operators) ze kenmerken zich door stevig vaak dik schuim van hoge kwaliteit en je kan er lang op zitten, het zijn niet per definitie goede stoelen voor buro werk. Meer zitten kijken en opletten.
Ik zit een aantal dagen per week 8 tot 10 uur op m'n bureaustoel -- sommige dagen zelfs 12. Om die reden zoek ik naar een duurzame en een nadrukkelijk ergonomische stoel. Met mijn huidige stoel heb ik geen last van nek-rug pijn, maar ik voel her en der wel enige druk na zoveel tijd ontstaan. Nu ben ik nog jong, dus ik kan het wel hebben, maar ik ga waarschijnlijk op een latere leeftijd de prijs voor betalen als ik niet naar een oplossing zoek. Mijn bevinding is dat 24-uurs stoelen ook heel erg customizable zijn voor elk typen lichaam (in hoogte en diepte verstelbare hoofdsteun, geïntegreerde opblaasbare lendensteun, aanpasbare diepte en hoek van zitvlak, etc) i.t.t. tot je reguliere bureaustoel. Ik dacht dan ook "als het voor professionals werkt, waarom niet voor particulieren". :)
Frogmen schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:31:maar nogmaals ken de KAB K4 niet maar er is vast een leverancier met showroom. Vaak de kantoorinrichters maar via de fabrikant kom je er vast achter.
Goede tip, totaal vergeten om 't direct aan de fabrikant te vragen!

• Milmoor
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:49

Milmoor

Footsteps and pictures.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Tja ik zou toch gewoon eens een afspraak maken met een goede kantoorinrichter en gaan zitten en kijken wat bij je past. Heb in het verleden wel eens een inkoop traject gedaan compleet met proefzitten etc en daar kwam uiteindelijk een stoel uit welke we niet verwacht hadden. Dus zoeken, je postuur zithouding etc spelen namelijk ook allemaal een rol.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• PostHEX
De enige kantoorinrichter bij mij in de buurt is Versluis BV te 's Hertogenbosch. Althans tot zover ik weet. Ze handelen niet met 't merk KAB. Over een paar maanden moet ik toch in Amsterdam zijn, daar zit tenminste een zaak die ze waarschijnlijk op show heeft. Maar je hebt gelijk, ik moet gewoon wat verschillende merken en types proberen voordat ik me fixeer op een specifiek merk.

@Milmoor
Bedankt voor de tip over de Herman Miller. Die heb ik ook een paar keer zien langskomen. Hij ziet er mooi modern uit, maar 't mist een hoofdsteun en opklapbare armsteunen.

• Kid Jansen
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Misschien zou je ook eens kunnen kijken op http://www.bma-ergonomics.com. Die hebben ook erg mooie bureaustoelen, waaronder ook 24h stoelen. Topmodel is de BMA Secur24 Exclusive, maar inclusief BTW begint die pas vanaf zo'n €2100.

• BadpunK
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:15

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

(Verwijderd ivm dubbele post)

[Voor 93% gewijzigd door BadpunK op 28-04-2015 16:06]

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• BadpunK
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:15

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Herman Miller stoelen zijn inderdaad fijne stoelen. Mijn advies zou zijn om een fatsoenlijke reseller te zoeken en uitvoerig te testen. Meeste (duurdere) merken kun je customizen. Je komt er pas achter na een zitsessie wat echt prettig is.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Let wel op het maximaal ondersteunde gewicht en lengte van de gebruiker. Ik ben nu zelf speciaal aan het kijken naar een bureaustoel die specifiek is ontworpen op lange en zware mensen, want ik vond zelf bijna alle bureaustoelen die ik tegenkwam te laag.

Ik heb zelf met blote voeten al zeker 55 cm zithoogte nodig, met schoenen is dat al snel 57 à 58 cm. De meeste stoelen komen echter niet hoger dan 50 tot 53 cm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 25-08 20:43
PostHEX schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 06:09:
De enige kantoorinrichter bij mij in de buurt is Versluis BV te 's Hertogenbosch. Althans tot zover ik weet. Ze handelen niet met 't merk KAB. Over een paar maanden moet ik toch in Amsterdam zijn, daar zit tenminste een zaak die ze waarschijnlijk op show heeft. Maar je hebt gelijk, ik moet gewoon wat verschillende merken en types proberen voordat ik me fixeer op een specifiek merk.

@Milmoor
Bedankt voor de tip over de Herman Miller. Die heb ik ook een paar keer zien langskomen. Hij ziet er mooi modern uit, maar 't mist een hoofdsteun en opklapbare armsteunen.
Aangezien je Den Bosch zegt ga dan ook even kijken bij Officeshop WKS. http://www.officeshopwks.nl/bureaustoelen-kantoorstoel/

Hebben ook een showroom waar je uit kan proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PostHEX
Bedankt voor de tip DarkShadow16. Nog nooit van die winkel gehoord, zal er binnenkort eens 'n kijkje nemen. :)

Edit:
Kid Jansen schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:19:
Let wel op het maximaal ondersteunde gewicht en lengte van de gebruiker. Ik ben nu zelf speciaal aan het kijken naar een bureaustoel die specifiek is ontworpen op lange en zware mensen, want ik vond zelf bijna alle bureaustoelen die ik tegenkwam te laag.

Ik heb zelf met blote voeten al zeker 55 cm zithoogte nodig, met schoenen is dat al snel 57 à 58 cm. De meeste stoelen komen echter niet hoger dan 50 tot 53 cm.
Op dit moment is mijn probleem dat m'n huidige stoel juist op de laagste stand net iets te hoog is op bloten voeten. De hakken raken de grond wel, maar heup/knie hoogte verhouding is net niet optimaal. En ik neem aan dat ik kwa gewicht voor mijn huidige stoel te zwaar ben (wat logisch klint voor een ~200€ budget stoel van een zo zo budget merk (Topstar)). Daarmee gezegd, koop nooit deze stoel, het is echt bagger. Dagelijks in gebruik, maar na nog geen 3 jaar, en het kunstleer kan je nu al bijna afschrijven (de zitting zit vol met barsten en scheuren), de vulling zoals gezegd is niet veel soeps, en het ergste is dat de stoel niet meer in evenwicht is, want er zit een voelbare kromming in de veer.

Dat gezegd, ik weet je budget niet Kid, maar op deze site kan je zelf kiezen hoe je je stoel wilt hebben (inclusief gaslifthoogte).
http://www.yourfairchair.nl/c-2761249/24-uurs-stoelen/

[Voor 88% gewijzigd door PostHEX op 03-05-2015 12:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PostHEX
Dubbele post.

[Voor 91% gewijzigd door PostHEX op 03-05-2015 12:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Only
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Kid Jansen schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:28:
Misschien zou je ook eens kunnen kijken op http://www.bma-ergonomics.com. Die hebben ook erg mooie bureaustoelen, waaronder ook 24h stoelen. Topmodel is de BMA Secur24 Exclusive, maar inclusief BTW begint die pas vanaf zo'n €2100.
Ik zit hier op zo'n Secur24 stoel, ik geloof de basic, zijn fijne stoelen.
Ondanks dat het om de basic gaat zijn deze stoelen goed af te stellen op jouw ziteigenschappen, en vooral behoorlijk duurzame stoelen, ik denk dat als je hem alleen voor eigen gebruik hebt je er makkelijk 10 jaar mee kan doen..qua stevigheid zijn dit soort stoelen gewoon niet te vergelijke met normale bureaustoelen..
Deze die hier staan gaan nu ook alweer een paar jaar mee en zien er nog perfect uit, en worden toch behoorlijk intensief gebruikt. Enige wat deze stoel mist tegenover onze vorige stoelen is dat de rugleuning niet in hardheid te verstellen is, onze vorige 24 uurs stoelen hadden nog zo'n luchtbalgje aan de zijkant waarmee je de leuning kon bijpompen/leeglopen, dat is echt helemaal ideaal, persoonlijk zou ik dit er wel bijwillen als ik toch een riant bedrag uit zou geven aan een duurzame goede stoel.
Hou er trouwens wel rekening mee dat ondanks dat dit 24 uurs stoelen zijn, dit wel vaak stoelen zijn die aan de stevige kant zijn qua rugleuning en dergelijke, ik zit wel eens op relatief hele goedkope stoelen waarvan ik de rugleuning echt heerlijk vind (luchtiger, vaak een aangename lichte demping naar achteren), alleen gaan deze vaak niet heel lang mee..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PostHEX
Mee eens, Only. Ik weet niet hoeveel de basic kost, maar van KAB heb je een dergelijke stoel met opblaasbare lendensteun voor ~ €1.200 (de K4 premium). En ik moet trouwens zeggen dat het design van die Secure wel verdacht veel op de KAB K4 lijkt. Vooral de Exclusive versie. :)

Maar als ik 2100€ had te spenderen aan een bureaustoel, word de Concorde Presidential (waar Obama's derrière ook op zit) erg aantrekkelijk, ook al heeft ie minder ergonomische features.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PostHEX
Zit nu toch wel na te denken over die Herman Miller Aeron. Had niet eerder gezien dat je een dikke 12 jaar garantie krijgt bij 24/7 verbruik! Bij KAB is dat 2 jaar voor 24/7, en 5 jaar voor normaal. Ik was nooit zo helemaal verkocht op mesh zittingen en rugleuningen, maar dat van Herman Miller ziet er wel comfortabel uit. Het ziet er tenminste niet uit dat het in je huid gaat graven.

Gebruikt hier iemand zelf een Herman Miller of de Herman Miller Aeron? Wat vind je er van? Is de stof ook duurzaam?

En weet iemand een dealer met een showroom in de buurt van 's-Hertogenbosch of Amsterdam?

Edit: heb net een officiële showroom in Amsterdam gevonden. Ben erg benieuwd!

[Voor 6% gewijzigd door PostHEX op 17-05-2015 09:12]

• chuck norit
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07-04 14:51
Ik las deze berichten afgelopen februari (2020) omdat ik ook zat te twijfelen om de KAB K4 - 24 uurs stoel te kopen. aangezien dit een prijzige heer is, was ik ook opzoek naar mensen met ervaring. De stoel gaan testen in een winkel was voor mij ook geen optie, veel te ver weg. Vandaar een reactie, 5 jaar later, voor mensen die ook nog eens ooit in dit forum terecht komen voor ervaring van anderen.

Ik heb zelf last van lage rugproblemen en sprak iemand, met hetzelfde probleem, die mij op de KAB K4 wees. In eerste instantie vond ik 1100 euro voor een bureaustoel belachelijk maar na lang wikken en wegen heb ik de stoel besteld. Je wil toch van je rugproblemen af en heb het dus gewoon gegokt. De basic uitvoering met stof bekleding, geen leer.

Toen ik de stoel binnen kreeg 2 weken later vond ik 'm harder zitten dan verwacht en had eigenlijk meteen zoiets van "is dit nou 1100 euro waard?" Ik heb de hoogte, diepte enz ingesteld, de lende ondersteuning wat opgeblazen met het pompje en na een tijdje zitten merkte ik toch wel dat ie lekker zit en echt wel een goede ondersteuning geeft aan je rug. Toen ik na een uur op stond was het verschil met mijn oude bureaustoel helemaal goed te merken. Nu, na bijna 2 maanden, zijn mijn rugklachten niet verdwenen natuurlijk maar wat een verschil. Had ik 'm maar eerder gehad. Dat had me denk ik een hoop rugklachten bespaard. Dat is toch wel het geld waard.

Normaal zit je achter de pc wat voorover. Dat is met deze stoel niet het geval. De stoel dwingt je eigenlijk om in de goede houding te gaan zitten. Vooral de hoge rugleuning is erg fijn. Het enige minpuntje is misschien dat de armleuning hoogte niet te verstellen is. Je kunt ze schuiner omhoog draaien of helemaal achterover draaien maar niet in het geheel omhoog verstellen zeg maar. Hij voelt degelijk aan (is ook erg zwaar) en ik denk dat je er ook wel 15 jaar of langer mee doet. De garantie is maar twee jaar, wat ik wel weinig vind voor een stoel van 1100 euro.

Ik ben er dus blij mee, geen moment spijt van. Tegenwoordig rij ik de stoel zelfs naar de huiskamer
's avonds en zet ik 'm voor de tv neer. ;)

p.s ik ben 1.89m en weeg 78 kilo. Misschien fijn om te weten.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True