Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

RCA van MACPRO 1.1 uit naar 2-tulp aansluiten versterker

Pagina: 1
Acties:

• swifty2
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 26-04-2015
Grote kans dat ik fout zit op deze plek in dit forum maar ik waag het erop. Het is vrij simpel: ik wil de line-out van mijn nog altijd smoothly running oude mac pro verbinden met mijn versterker om zo Spotify over mijn speaker te laten gaan. Normaal gaat dat met 3,5 jack via 2-tulp naar de achterkant van de versterker. Probleem is dat ik maar op 1 box (ofwel links of rechts, afhankelijk hoe ik ze omsteek) geluid krijg. Ik heb via uitsluiting alles gecheckt: de kabels zijn in orde, boxaansluiting ook, op verschillende aansluitingen geprobeerd maar het blijft maar 1 kant. Sluit ik mijn iPod aan op dezelfde manier, dan perfecte stereo. Dus het zit niet in de versterker, niet in de bedrading. Het grappige is dat als ik de twee speakers van mijn computer op de line-out aansluit dat het dan ook gewoon stereo is. Nu heb ik ergens gelezen dat je iets zou moeten vinden dat link en links en rechts en rechts verbindt. In de term van een brug of zo. Denk het ongeveer te snappen maar net niet helemaal. Iemand die hier meer verstand van heeft? (Oh ja, een cd afspelen op de computer richting mijn versterker geeft hetzelfde probleem).

ps: ja, ik weet dat we in 2015 leven en dat ik kan gaan streamen, 4k geluid, hdmi, etc. maar dan wordt het een domino-effect: als ik het 1 moderniseer moet ik eigenlijk het andere ook moderniseren. Dat is net iets teveel kassa-kassa.

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 27-09 16:05

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als het met een gewoon speakersetje ook werkt, dan is het ook niet de computer :)

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13:50

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zeker weten dat je de plug er wel ver genoeg in drukt?

Moet bijna een contact probleem zijn. Gaat er niet wat kraken als je aan de plug zit te friemelen?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True