Toon posts:

Geen optie om Vcore te verlagen in bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik heb een cpu die veel te warm word en dit komt door een veel te hoge vcore van 1.475V.
In de bios kan je alleen de Vcore op auto, normal zetten of verhogen. Weet ook iemand hoe ik hem kan verlagen? Ik heb een Gigabyte GA-F2A88X-D3H mobo.

Edit: Het is gelukt om met amd overdive de vcore te verlagen naar 1.2v maar ik heb nog steeds 50 graden bij idle

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2015 22:00 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:56
Begin met die Vcore setting weer terug te zetten. Overduidelijk was dat niet het probleem, maar kan wellicht wel weer andere problemen veroorzaken.

Verder: wat voor processor? Wat voor koeler, wat voor kast? Waar zie je die temperatuur? Kijk ook eens in de BIOS of diezelfde temperatuur daar ook staat.

Verder kan je kijken of de ventilator/koelblok niet vol met stof zit (geen idee hoe oud je setup is). De volgende stap zou zijn om de koeler opnieuw te monteren met (weinig) goede koelpasta.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Soms moet je in de bios op bepaalde toetsen drukken, dan heb je opeens meer instellingen, ik weet alleen niet meer welke moederbord dit was. Dus google hier op, of misschien in de handleiding kijken.

Verwijderd

Topicstarter
@jan99999 In de handleiding staat er niks over speciale toetsen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2015 13:04 ]

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Zonder specificatie van je systeem, kunnen wij ook alleen maar gissen. Dus vermeldt je systeemspecificaties eens.