Toon posts:

Zijn er hier nou overklokkers te vinden of niet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens wie kan en wil mij helpen om mijn dual cellie 466@525 op 75 mhz nog hoger te krijgen.
Als ik mijn 75 mhz verhoog naar 83 mhz start mijn pc niet op, ik hoor alleen twee piepjes en dat is alles.
Dus ik dacht meer stroom naar de cpu's.....ja mis!!
Volgens mij kan dat niet op een asus p2l97ds.
Wie o wie weet raad?

Dit zit er verder in mijn pc.
Asus vr3800 32 mb.
128 mb pc100.
8gb uw scsi ibm.
Realtek netwerkkaart.
Isdn modem.

Thanks Fonkie.

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-09 16:39
wat voor scsi controller heb je?
sommige scsi controllers vinden het namelijk niet fijn om op 83 mhz te worden gezet (en sommigen vertikken het zelfs al op 75)
dat heb ik namelijk ook met de adaptec 2940 die in mijn server hangt, en ik ken iemand die een scsi controller had, die hd's naar de klote hielp als ie overgeklokt draaide.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:30
Nee, ik ken ook iemand die kan stug niet verder als 75 mhz bus(celeron466). Bij 83 wordt ie gelijk gek.
Hij heeft er trouwens 2 gehad en allebei niet over de 75 mhz bus.
De ene 466 was vastgesmolten aan de koeler, die het niet meet deed.
Probeer het voltage iets te verhogen, wat hij niet kan. En anders heb je gewoon pech
:-(

Verwijderd

ik heb hetzelfde gezeik met mn celly 466
deze doet het soms wel op 585Mhz maar meestal niet dus ik draai maar op 525Mhz :(

1 tip op win2000 doet ie het wel redelijk stabiel op 585Mhz

standaard pc
13.6 gig hd
20 gig hd
128 sdramm
viper 770
3 com netwerk kaartje

Verwijderd

Topicstarter
Mijn scsi controller is de 7880 onboard.
En helaas kan ik volgens mij niet de spanning verhogen......
Dus als iemand tips heeft.....

Fonkie

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu win 2000....niet dus, draaide die van jouw op 2.0v.

Fonkie

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Voltage verhogen helpt niet, heb ik zelf ook geprobeerd maar geen resultaat. Mijn videokaart is wel half opgeblazen door te hoge agp busspeed. Om goed te oc'en moet je de celly2 nemen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Probeer eens in de BIOS (of desnoods via jumpers) niet de AGP-divider op 2/3 te zetten. En kijk dan meteen of de PCI op 1/3 kan.

Jammer dat je niet vertelt welke koeler je hebt. Ik heb zelf ook een Cel466 gehad en op mijn BE6-II kon hij maar net de 581 Mhz (83 Mhz FSB) halen. Dat was toen ik nog een oude (anderhalf jaar) Global Win koeler had. Later er een Golden Orb op gezet en hij liep 623 (!), dus 89 Mhz FSB, met PCI-divider op 1/3 en AGP op 1/1.

Verwijderd

kap maar, bespaar jezelf HEEL VEEL moeite en probeer niet te overklokken met die een LX chipset. Ik ban er na lang klooten ook achter dat het niet leuk is.

Ding is instabiel, heeft geen instelbare agp/pci deviders en levert te weinig stroom op 3.3V

Verwijderd

Topicstarter
Jongens bedankt, ik laat hem lekker op 525 mhz draaien.

Groetjes Fonkie
Pagina: 1