AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Wat jij zoekt is conformal coating 
edit:
Bijvoorbeeld Kontakt Chemie Plastik 70
Bijvoorbeeld Kontakt Chemie Plastik 70
[ Voor 39% gewijzigd door Puch-Maxi op 26-04-2015 20:46 ]
My favorite programming language is solder.
Je kunt Kontakt Chemie Plastic 70 gebruiken. Maar meestal worden printen ingegoten in polyurethaan, of een 2-componenten giethars.
Potje blanke lak van moeders haar beauty case lenen? Wil ook werken
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Plasti dip werkt zeer goed
Veel reacties, dank, ik ga eens even googlen daarop.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Verwijderd
Nog beter zou zijn om de LED's in een behuizing te steken en de achterliggende elektronica volledig op te gieten (Potting)
Mijn ervaring met conformal coating zijn niet altijd even positief in situaties buiten.
Ik heb ooit een grote batch printplaten van een LED scherm buiten weten uitvallen door slecht aangebrachte conformal coating waardat water achter gelopen was. Dit in combinatie met vorst zorgde voor het scheuren van de PCB...
Voordat je conformal coating gaat toepassen niet vergeten om je PCB eerst te cleanen..
Mijn ervaring met conformal coating zijn niet altijd even positief in situaties buiten.
Ik heb ooit een grote batch printplaten van een LED scherm buiten weten uitvallen door slecht aangebrachte conformal coating waardat water achter gelopen was. Dit in combinatie met vorst zorgde voor het scheuren van de PCB...
Voordat je conformal coating gaat toepassen niet vergeten om je PCB eerst te cleanen..
Blanke lak is waarschijnlijk een slecht idee, dat wordt vrij hard en kan dus gaan scheuren.
Gezien de grote markt aan coatings voor pcb's zou ik daarin kijken.
Ik zou voor potting gaan in gewone siliconen, lekker makkelijk.
Houdt wel rekening met je bedrading, daar kan ook water door naar binnen als je niet oplet.
Gezien de grote markt aan coatings voor pcb's zou ik daarin kijken.
Ik zou voor potting gaan in gewone siliconen, lekker makkelijk.
Houdt wel rekening met je bedrading, daar kan ook water door naar binnen als je niet oplet.
Toch liever het risico van weggevreten printsporen uitsluiten...SA007 schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:16:
Ik zou voor potting gaan in gewone zuurvrije siliconen, lekker makkelijk.
Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!
Pagina: 1