SSD formatteren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• baxstar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10-2022
Beste Tweakers,

Ik heb deze SSD nu een half jaar in mn PC zitten en dr stond allemaal rommel op. Dus ik dacht ik formateer hem en maar er mijn game-ssd van. Dus formateren aangeklikt, is hij meebezig gegaan maar nu krijg ik de foutmelding dat het formateren niet voltooid kan worden. De schijf is wel leeg zegt hij maar hij kan hem niet meer formateren naar een NSTF schijf want hij blijft op RAW staan. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?

Met vriendelijke groet,
Casper

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:19
Heb je je pc wel uitstaan tijdens het formatteren? Je kan dit niet doen terwijl Windows draait.
(Er van uitgaande dat je OS hierop staat geïnstalleerd).

[ Voor 23% gewijzigd door CuBras op 26-04-2015 19:06 ]

• baxstar
Ehmm nee? Ik formateren hem gewoon via schijfbeheer...

• baxstar
Net de schijf verwijderd (via schijfbeheer) en daarna weer toegevoegd als nieuwe volume maar ook dat werkt niet. Hij geeft telkens aan dat hij niet kan formateren en dat de schijf RAW is.. :(

• CuBras
baxstar schreef op zondag 26 april 2015 @ 19:13:
Ehmm nee? Ik formateren hem gewoon via schijfbeheer...
CuBras schreef op zondag 26 april 2015 @ 19:05:
Heb je je pc wel uitstaan tijdens het formatteren? Je kan dit niet doen terwijl Windows draait.
(Er van uitgaande dat je OS hierop staat geïnstalleerd).
Sorry, het staat een beetje krom hoe ik het verwoorde.

Ben je ingelogd op je account op het moment dat je formatteert? Dus zie je een start menu en al je snelkoppelingen of heb je een installatie medium erin gedaan -> Hiervan opgestart en dan de schijf proberen te formatteren?

• baxstar
Nee ik ben gewoon ingelogd op windows 7.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-12 15:26
Je formatteert je disk terwijl Windows op de disk staat en je op het moment van formatteren Windows hebt draaien. Dat gaat dan toch voor problemen zorgen. :-)

• CuBras
Als het niet je OS schijf is, doe is rechter klik op de schijf waar het om gaat -> formatteren -> klik op 'standaard instellingen voor apparaten' -> en dan formatteren.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:00
Als je Windows bestanden hebt staan op de SSD die je probeert te formatteren, dan gaat dat niet werken.

Als je het OS opnieuw installeert (booten van DVD of USB Stick), dan kan je op de SSD de partitie(s) verwijderen en de SSD helemaal formatteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 26-04-2015 19:20 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• baxstar
Nee want dat is weer een andere SSD ;) Dus het is echt een SSD waar allemaal rommel op stond.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:00
baxstar schreef op zondag 26 april 2015 @ 19:20:
Nee want dat is weer een andere SSD ;) Dus het is echt een SSD waar allemaal rommel op stond.
Blijkbaar is er toch iets dat draait vanaf die SSD.

Je kan bijvoorbeeld ook booten met Hiren's BootCD en dan de juiste SSD formatteren.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• baxstar
Jumpman schreef op zondag 26 april 2015 @ 19:22:

Blijkbaar is er toch iets dat draait vanaf die SSD.
Ja dat zou je zeggen maar dr staat niets anders op dan een paar kleine spelletjes die ik niet meer speel, en een hele bult foto's die ik daar toen voor het gemak op heb gezet. Echt zeker weten dat ik daar niets van windows op heb staan, en nu zeker niet meer want windows is het wel gelukt om de schijf leeg te maken..

Je software downloaden lukt niet want je download hem via een extentie en mijn chrome doet raar met extenties. Al sinds ik mijn pc heb trouwens (2,5 jaar)! De SSD is dus pas een half jaar oud.

Casper

• CuBras
Je zei dat je het via schijfbeheer probeerde? Lukt het met de rechtermuisknop?

• baxstar
Ik krijg dan "toegang geweigerd' :o

• CuBras
Probeer het anders eens met Easeus Partition Master Free. Hier kan je paritions verwijderen/resizen en eventueel een andere drive letter mee geven. Is een gewone Windows applicatie die draait als Windows draait.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:55
Nog niet geprobeerd met Diskpart?

• baxstar
Ik probeer het nu eerst met dat Easeus Partition Master Free. Hij is in ieder geval bezig, dat is al een hele verbetering!

• baxstar
Ook met Easeus Partition Master Free lukt het niet :( Hij geeft aan dat hij succesvol heeft geformateerd maar dat is niet zo......... Pfff.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

PC opstarten met Hiren's Boot CD, MicroXP of een Linux daarvanaf, schijf formatteren.

Edit: spuit11 was al genoemd..

Wel even kijken of dit niet de schijf is die voor de 100-350 mb voor het booten van Windows gebruikt. Maar dit zie je snel genoeg met Hiren's Boot

[ Voor 54% gewijzigd door GerardVanAfoort op 26-04-2015 20:09 ]

NRG

• baxstar
Voordat ik m'n pc weer vol gooi met software: waar zou dat wel werken? Ik wil het opzich wel proberen maar ik heb niet zo'n zin om maar gewoon te proberen omdat het misschien wel werkt. Waarom zou het hiren's boot CD of welke andere software wel lukken ten opzichte van die ander?

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

baxstar schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:05:
Voordat ik m'n pc weer vol gooi met software: waar zou dat wel werken? Ik wil het opzich wel proberen maar ik heb niet zo'n zin om maar gewoon te proberen omdat het misschien wel werkt. Waarom zou het hiren's boot CD of welke andere software wel lukken ten opzichte van die ander?
Omdat daar alles (incl. slopen) mee lukt. Zelfs een pc met wachtwoord krijg jij daar mee opgestart zonder die in te hoeven vullen ;). Maar handle with care, niet verder vragen, gewoon doen ;)

NRG

Pagina: 1