Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aansluiting voeding Laptop kapot ?

Pagina: 1
Acties:

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-11 22:18
Ik heb even een vraagje met betrekking tot wijsheid ...

5 januari 2012 een Asus K53SC-SX218V i5-2430,4/320GB,15.6", gekocht , van de week deed de accu al amper opladen .. en nu heeft hij de geest gegeven en is zo dood als een pier !

Deze computer is uitgebreid naar 8 gb Intern geheugen . en een 250 GB SSD . ;)

Ik heb net de voeding doorgemeten met een Multi meter en die geeft keurig 19 volt aan zoals hij ook behoort door te geven ( ik ben niet zo technisch aangelegd in deze hoek , ).

Waarschijnlijk is de aansluiting op het moederbord kapot , althans ik vermoed het soldeer... want de aansluiting zelf voelt niet aan als los zijnde...

Iemand enig idee of reparatie een oplossing is .. en wat dat ongeveer zou gaan kosten en of hij dat nog waard is ...

Baal :( er wel van dat hij na net 2 en half jaar kapot is .. Alle input is welkom !

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Onthou wel dat bijna bij geen stroom afname de spanning gewoon 19 V= kan wezen maar bij belasting omlaag kan gaan.

Ik denk zomaar dat mobo vervangen gaat worden in computerwinkel. Tenzij je een electronicazaak gaat die zulke dingen gewoon repareren. Dan zal je rond de 100 euro moeten betalen denk ik.
Maar het kan ook nog iets anders zijn.....

Probeer de laptop is op te starten zonder batterij.

Het grote adblocking topic

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-11 22:18
dat heb ik uiteraard ook geprobeerd en dan gaat er ook niks branden, andere voeding geprobeerd (zelfde voltage etc ) doet ie het ook niet !

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dat is helaas een bekend probleem bij de K53 series. Mijn K53SV-SX146v had ook DC jack problemen, na een tijdje heb ik hem maar naar de lokale PC repair shop gebracht.

Gelukkig had ik de notebook zelf gedeassembleerd en hoefde alleen de dc jack vervangen te worden. Misschien dat je dat maar eens moet doen, want bij de K53 series is het echt een makkelijk klusje. Ik had toen 50 euro betaald voor het solderen en nieuwe koelpasta voor mijn cpu en gpu. Ja het is redelijk duur, maar mocht het misgaan, dan had ik nog 'garantie'.

[ Voor 7% gewijzigd door iPodKiller op 27-04-2015 10:58 ]

Verwijderd

Vorige week heb ik een K53 gerepareerd die ook een defecte DC jack had.
Het pinnetje op de achterkant van de jack was losgekomen.
Als je handig bent: Een nieuwe DC jack ligt voor € 9,95 bij je in de brievenbus.
Het moederbordje moet er wel voor uitgebouwd worden, maar dat is bij deze serie best te doen zoals iPodKiller al zegt.
De jack zit met 5 voetjes gesoldeerd op het moederbord.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja als je een soldeerbout hebt liggen, dan kun je het prima zelf doen. Ik heb dat helaas niet en heb er ook weinig ervaring mee. (ik moet daar echt eens mee aan de slag) Staan ook genoeg video's op youtube.

• Thewisbone
  • Laatst online: 13-11 17:14
Mijn broer had dit zelfde probleem met zijn laptop ook een Asus K53, laat een computer bedrijf er een nieuwe input op solderen of probeer het zelf.

• gizmo436
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-07 22:02
same here, ook een k53 asus ,2.5jaar oud... vorig jaar laten repareren voor 95 euro nu weer kapot...
never ending story dus..... word ook erg warm bij het voedingpunt....

ik ga hem nu zelf uit mekaar halen en idd alleen laten solderen en pasta eronder..

asus doet net alsof ze niets weten..... nee hoor meneer komt nooooooooit voor naoogt van gehoord...pffff
Pagina: 1