Toon posts:

Defragmentatie werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het standaard defragmentatieprogramma van windows 7 (x64) lijkt niet te werken. Net open ik het programma en zie ik tot mijn verbazing dat het voor het laatst in 2013 is uitgevoerd en dat mijn schijven dus zwaar gefragmenteerd zijn. Heeft iemand enig idee waarom het defragmentatieprogramma niet meer start uit zichzelf?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tO1PZuQ.png?1

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:44

TommieW

Numa numa.

Er staat boven dat hij om 1:00 gaat defragmenteren. Maar als je PC dan niet aan staat, lijkt het mij vrij logisch.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Die staat zo vaak aan om die tijd.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:06
Draait de service?

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:25

Gotiniens

Fairly odd Tim

Zijn het wel rotating disks?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-01 17:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Toevallig een ssd ? want dat zal windows niet meer automatisch degfragmenteren.
En wat gebeurd er als je hem laat defraggen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• technorabilia
Genoeg ruimte op de disk?

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-01 16:11

Gmount

Ecorunner lid

Antiviruspakketten hebben vaak ook dat soort opties, misschien conflicteert dat met elkaar?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Verwijderd

Topicstarter
Het is een hdd (geen ssd), of er genoeg ruimte is weet ik niet want wat is genoeg ruimte? De service is gestopt dus ik heb even gekeken in services.msc maar correspondeert de service "defragsvc" met "disk defragmenter" uit dat lijstje met elkaar? Zo ja, dan staat het opstarttype van de service gek genoeg op handmatig. Wat helemaal vreemd is aangezien in het programma een schema is ingesteld.

Verwijderd

Heb je minimaal 15% vrije ruimte op de betreffende volumes? Zonder vrije ruimte kun je niet effectief defragmenteren.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En wat gebeurd er als je op "schijf defragmenteren klikt"?

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik minder dan 15% vrije ruimte maar dat was van de week anders. Als ik op "schijf defragmenteren" klik dan loopt die gewoon. Ik zal dus eerst even voor vrije ruimte zorgen en dan het opstarttype van de service aanpassen. Hopelijk werkt het dan wel.

• technorabilia
Mooi, dan zal het wel weer werken!
Pagina: 1