HDMI 1.4 met Ethernet voor welk apparaat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 670065

Topicstarter
Ik las over de HDMI kabel met Ethernet aansluiting, maar kan maar niet vinden of mijn apparaten geschikt zijn om daadwerkelijk ethernet via de hdmi te kunnen ontvangen.

Ik heb een overschot aan HDMI kabels en Ethernetkabel voor:

Xbox 360
Xbox one
Wii U
Samsung receiver SMT-C7140

Nu heb ik een HDMI switcher nodig. Maar er bestaat ook een switcher die hdmi 1.4 kabels met Ethernet ondersteund.

Het zou prachtig zijn om alle losse ethernet kabel te kunnen dumpen, en verder te gaan met enkel HDMI.

Zou iemand mij a.u.b. kunnen helpen, heb elke zoekterm op google geprobeerd maar lijk er maar niet te komen.
Dat de XBOX one HDMI 4K ondersteund (tja, lekker duidelijk).

Het lijkt er bijna op dat er nog geen enkel apparaat bestaat behalve Home Cinema sets die iets met Ethernet over de HDMI doen..

Wie of Wie kan mij verder helpen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staat gewoon op Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface
HDMI 1.4 en hoger kent HDMI ethernet channel:
HDMI Ethernet Channel (HEC) hierdoor wordt de integratie van hd video, hd audio met ethernet in dezelfde kabel. Dit houdt in dat een thuisnetwerk, internet en beeld- en audiosignalen allemaal geïntegreerd kunnen worden in één enkele kabel. 100Mb/s-ethernet tussen twee HDMI 1.4-apparaten.
Oftewel, er kan ook een netwerksignaal over die kabel heen gestuurd worden. Gebeurt alleen nauwelijks, want de meeste smart apparaten hebben een eigen ethernetaansluiting :)

Ik snap dt het hndig zou zijn als je het netwerkspul ook over HDMI zou kunnen sturen. Maar dat de kabel het ondersteunt wil niet zeggen dat het device zelf dat ook snapt. De door jou genoemde devices vziw iig niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)