Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wel of geen router plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 20:34
Onlangs is een ziggo monteur geweest omdat ik problemen met mijn modem had (losstaand probleem)

Hij vond het vreemd dat ik mijn ziggo modem niet bij de muur had staan waar de kabel uitkomt en adviseerde mij om hem te verplaatsen. Ik heb nu de modem in de buurt van mijn tv staan dmv ongeveer 5m hirschmann coaxkabel. Ik heb mijn xbox en mijn pc hierop aangesloten met kabel en het is voor mij belangrijk om een zo laag mogelijke inputlag te houden.

Boven heb ik een fitness kamer. Hier heb ik een tv met chromecast. Het bereik is hier alleen net aan de lage kant. Meestal geen problemen maar af en toe valt de verbinding weg.

Mijn vraag voordat ik alles ga omgooien : ik heb van mijn vorige woning nog een Dir655 router. Is het handig om de modem bij de kabelingang naar mijn woning te plaatsen en een router bij de xbox in de buurt?
Ik vind lage pingwaarden belangrijker dan bereik in mijn fitnesskamer, want mijn telefoon kan ik in een andere ruimte leggen. Wordt mijn netwerk beter (volgens ziggo monteur) slechter (omdat er een extra schakel tussen zit) of maakt het niet uit.

Alvast bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je wilt niet meerdere routers in je netwerk hebben, maar als je die router als AP instelt is dat een prima idee. Zie ook: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Oslik blyat! Oslik!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:26
Zoals hierboven al gezegd wordt, je bent denk ik opzoek naar een AP (accespoint) waarmee je het netwerk kunt vergroten.

Heb je boven ergens een netwerk kabel liggen? Dan zou je een AP kunnen kopen of die router die je nog hebt als AP instellen en dan heb je de beste methode om het bereik te vergroten.

Ik zou het modem van ziggo mooi laten staan zoals hij nu staat, want als je ermee aan de haal gaat kan het zo zijn dat de afstand tussen AOP (Abonnement overname punt) te groot wordt.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:10
Jordyz schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:01:

Ik zou het modem van ziggo mooi laten staan zoals hij nu staat, want als je ermee aan de haal gaat kan het zo zijn dat de afstand tussen AOP (Abonnement overname punt) te groot wordt.
Wat nu dus het probleem is, verplaatsen dus. En de router die je nog hebt als ap opnemen in het netwerk.

Tijd van werken, tijd van rusten

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:26
Driek schreef op zondag 26 april 2015 @ 18:59:
[...]

Wat nu dus het probleem is, verplaatsen dus. En de router die je nog hebt als ap opnemen in het netwerk.
Oh ik zie het, sorry verkeerd gelezen :P

Ja inderdaad, dat is namelijk de meest makkelijkste en beste oplossing.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19
Driek schreef op zondag 26 april 2015 @ 18:59:
[...]

Is dat wel een probleem nu? Als het prima werkt zou ik er vooral vanaf blijven, mits je het maar in je achterhoofd houdt.
VySio schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:43:
Mijn vraag voordat ik alles ga omgooien : ik heb van mijn vorige woning nog een Dir655 router. Is het handig om de modem bij de kabelingang naar mijn woning te plaatsen en een router bij de xbox in de buurt?
'Handiger' is een term waar we weinig mee kunnen; wat wil/denk/hoop je te bereiken?
Ik vind lage pingwaarden belangrijker dan bereik in mijn fitnesskamer, want mijn telefoon kan ik in een andere ruimte leggen. Wordt mijn netwerk beter (volgens ziggo monteur) slechter (omdat er een extra schakel tussen zit) of maakt het niet uit.
De latency die een extra switch toevoegt is verwaarloosbaar. Wat dat betreft hoef je het dus niet te laten, de vraag is echter wat je er wel mee wint..

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik een utp kabel naar je fitnessruimte leggen en daar je losse router (in ap modus) neerzetten

Je xbox kan gewoon bekabeld aan je eerste (ziggo) router

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• VySio
Bedankt voor de reacties. Ik ga de ziggo modem bij acces point zetten en router naast mijn xbox als acces point. Het bereik van die router is voor mij thuis ruim voldoende. Mijn fitness kamer is dan denk ik goed voorzien van wifi.
Een kabel naar boven is voor mij niet mogelijk (teveel werk ;) )

Mijn doel lage latency en meer bereik in huis wordt hiermee dus bereikt. Bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ziggo modem moet je dus *niet* als AP in (proberen te) stellen, dan heb je helemaal geen router meer :o

Eén router per thuisnetwerk. Niet meer, ook niet minder. Laat die Ziggo modem dus vrolijk router+AP zijn en alleen de losse router als AP inzetten.

Oslik blyat! Oslik!

• VySio
Sorry. Zei 2x hetzelfde. De modem zet ik bij abonnee overname punt ;)
Pagina: 1