Toon posts:

Club3D R9 290 geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Mede op advies van een aantal hier (en veel positieve verhalen online) heb ik van de week een Club3D R9 290 GPU aangeschaft, om in te bouwen in dit systeem:

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/265d4499d51e8da57c5ef56177554d09.png
met een MSI p76a G45 moederbord en Corsair CX750 voeding.

Tot mijn grote verdriet blijkt vandaag, bij installatie, dat de kaart geen signaal geeft. We hebben al bijna alles geprobeerd. Andere PCI-E aansluitingen, ander slot op mobo, DVI/HDMI kabel, niks werkt. Mijn oude kaart werkt wel gewoon prima met exact dezelfde aansluiting. Heeft iemand hier ervaringen mee/een idee hoe dit opgelost kan worden? :(

Verwijderd

Vegettokai to the rescue!!!

Als het goed is zit er in je PC een BIOS speakertje. Krijg je piepjes te horen?

En wat voor GPU zat er voor je 290 in?
Krijgt je 290 genoeg voeding?
Blaast de ventilator van je 290 hard?
Heb je het eventuele plakkertje van je PCIE aansluiting eraf gehaald?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2015 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
We probeerden die aan te sluiten, maar vonden de aansluiting op het mobo niet voor dat speakertje -_-
Er zat (en zit nu) een GFX 560 Ti in.
Dat lijkt me wel, deze voeding moet dat makkelijk aan kunnen toch? Ik heb gewoon 6+2 pins aansluiting
Nee niet extreem, gewoon normaal
Op de GPU zelf bedoel je? Anders kan ik hem toch niet aansluiten?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:52:

Dat lijkt me wel, deze voeding moet dat makkelijk aan kunnen toch? Ik heb gewoon 6+2 pins aansluiting
Je GPU heeft natuurlijk niet voor niets een 6+2 én 6 pins aansluiting...

Verwijderd

Hmmmz

Aansluiting voor je speaker zit als t goed is waar je kabeltjes van je front zitten aangesloten.
Bedoelde of je PCIe 6+2 goed aangesloten zijn. want t is 1x 8 en 1x 6 toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteraard alle PCI-E aansluitingen aangesloten :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Mogelijkheid om de kaart in een andere pc te testen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas dus niet. Wilde naar de winkel om te vragen of het daar kon, maar geen tijd meer. Nu moet ik tot dinsdag wachten :(

Verwijderd

Topicstarter
FIXED! BIOS update heeft (denk ik) geholpen, want ik probeerde vandaag nogmaals mijn nieuwe kaart en het werkt! Nog wel een klein probleemje, want om de een of andere reden wordt niet mijn hele scherm gebruikt maar heb ik zwarte randen rondom... Anyone? :D

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 21:50
Kijk in je AMD drivers bij de setting 'overscan' die staat wss op 10%

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zijn echt geweldig. Iedereen die me de afgelopen weken heeft geholpen (en heeft vervloekt) BEDANKT :D

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 21:50
No problem

Die overscan setting is er overigens om schermen waarbij de randen wegvallen toch het volledige beeld te krijgen, vaak is het zo dat als je een pc op een tv aan sluit je overscan aan moet zetten om alles op je tv te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke, ik wilde eigenlijk inderdaad nog vragen waar dat goed voor was, maar ik durfde niet meer :p Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
Oke het gaat nog heel even door :( Waarom doet mijn tweede beeldscherm (TV) dit nou? :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y6BBNHut.jpg

Wellicht noemenswaardig: Het gebeurt af en toe en is een paar minuten later weer weg...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2015 15:45 ]

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
gebruik je gewoon hdmi om je tv aan te sluiten?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Verwijderd

Topicstarter
HDMI-HDMI en HDMI-DVI geprobeerd, bij allebei gebeurt het af en toe, maar wel alleen op mijn TV. Beelscherm doet het goed.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je Nvidia drivers van je GTX560 wel goed verwijdert? Doe dat anders opnieuw met DDU (in veilige modus), je kan dan ook nog proberen je huidige drivers een keer te uninstallen en ook DDU te draaien en opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Die zouden wel weg moeten zijn ja, aangezien ik al mijn harde schijven heb geformatteerd en clean Windows heb geïnstalleerd :(

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Die zijn dan inderdaad weg :p.

Verwijderd

Topicstarter
Ennn mijn nieuwe kaart geeft na een paar dagen opnieuw geen beeld. Oke toegegeven, ik heb wat zitten kloten met DDU om dat rare beeld weg te krijgen, maar AMD opnieuw geïnstalleerd (via oude GPU) en nieuw geplaatst en... Weer niks :(

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Koekfabriek

King Billy on the wall

Ik zie dat je in Amstelveen woont (+student dus ik vermoed Uilenstede), we kunnen de kaart als je wilt testen in mijn pc. Heb helaas pas tijd na het weekend (familie weekendje)

Verwijderd

Topicstarter
Haha sympathiek aanbod, maar nee geen Uilenstede, maar Nes aan de Amstel. Ik heb al met Alternate besproken om de kaart te retourneren en ga de MSI versie in ruil proberen te krijgen.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Je beeldscherm doet zo, omdat het een TV is en die anders aangestuurd moet worden. Je moet dus naar de kleurinstellingen in ccc: Frozen in "PC naar TV rare kleuren problemen"

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
En poef, opeens is het beeld op mijn tweede monitor (dus TV) zwart... Ik word een beetje moe van deze kaart |:(

Edit: En het is weer terug... :/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2015 15:45 ]

Pagina: 1