Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Probleem router/internetverbinding (DNS al geprobeerd)

Pagina: 1
Acties:

• Martijnk1994
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 27-04-2015
Hoi,

Sinds een aantal maanden is het telkens als ik iets download/update dat ik niet meer kan browsen op internet (De download gaat uiteraard ook niet door).
Volgens mijn provider is het een fout in de aansluiting tussen de wifi-router en glasmodem alleen is dit niet meer mogelijk aangezien de provider het zelf al 2x heeft gecontroleerd en dit goed was.
Deze fouten zijn gemeten:
LAN 1:
In/Out errors
In FCS errors: 34
In RX errors: 0
In fragments: 0
In undersize: 0
In jabber: 0
In oversize: 14
In bad octets: 1998798

Met de klantenservice kom ik niet veel verder behalve de DNS veranderen. Dit heeft helaas ook geen resultaat gehad. Verder heeft de klantenservice geen idee...
Ik ben niet enorm technisch met computers en zou ook geen idee hebben waar het nog meer aan zou kunnen liggen (Heb uiteraard verschillende dingen gegoogled maar meer en deel kwam uit op DNS)
Er zit geen spyware/etc.. op de computer.

Alvast bedankt! _/-\o_

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:36
Werkt het op een ander apparaat nog wel zodra dit probleem zich voor doet?

• Martijnk1994
Nee :(

• Cpt_ZakLamP
Kan je wat meer info geven over de gebruikte apparatuur?

modem/router etc..

• Martijnk1994
Een glasvezel modem van genexis (Caiway) (Geen idee hoe ik daar meer over kan vinden)
Sitecom, wifi router, x6 n900 (wat wil je nog meer weten?)
Verder een vaste PC met windows 7.
Een laptop met windows 8

• Cpt_ZakLamP
Is er iets veranderd aan de situatie voor dat het probleem begonnen is?

Kun je het volgende proberen op het moment dat het niet werkt?
- nslookup (willekeurig domein naam)
- ping 8.8.8.8
- ping ip van sitecom

Hoe is je apparatuur aangesloten?
- Draadloos of Bedraad?

Die download/updates waar je over spreekt
- Zijn dit torrents? -> zoja, misschien open je zo veel connecties dat de sitecom over zn nek gaat.. Probeer eventueel het aantal connecties te limiteren in je software

Hoe los je het probleem op dit moment op?
- een reboot van de sitecom?

• Martijnk1994
Weet niet zeker of die van sitecom goed is gegaan :F

Kun je het volgende proberen op het moment dat het niet werkt?
Server:
127.0.0.1
Address:
127.0.0.1#53
Non-authoritative answer:
8.8.8.8.in-addr.arpa name = google-public-dns-a.google.com.
Authoritative answers can be found from:
8.in-addr.arpa nameserver = ns2.level3.net.
8.in-addr.arpa nameserver = ns1.level3.net.

de IP van sitecom:
Server:
127.0.0.1
Address:
127.0.0.1#53
** server can't find 1.0.168.192.in-addr.arpa: NXDOMAIN

Hoe is je apparatuur aangesloten?
De router/moden zijn bedraad, de PC is ook bedraad en de laptop draadloos.

Die download/updates waar je over spreekt.
Dit gaat van apps updaten op een android/iphone tot bijvoorbeeld een steamgame downloaden/patchen of een simpel bestandje van internet downloaden. (Bijlages van mail downloaden zorgen niet voor dit probleem)

Hoe los je het probleem op dit moment op?
Inderdaad de wifi-router rebooten. Na de reboot heb ik vaak 1-4 uur packet loss en trage verbinding.

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16:36
WiFi router (=Sitecom, dus geen Caiway) rebooten zorgt voor oplossing ? Dan zou ik al snel neigen om te zeggen dat daar dus je probleem zit. WiFi router wegdoen en een fatsoenlijke WiFi AP aanschaffen ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Martijnk1994
Breezers schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:23:
WiFi router (=Sitecom, dus geen Caiway) rebooten zorgt voor oplossing ? Dan zou ik al snel neigen om te zeggen dat daar dus je probleem zit. WiFi router wegdoen en een fatsoenlijke WiFi AP aanschaffen ?
Zou zeker de oplossing kunnen zijn. Ik vind het alleen wel apart dat dit probleem pas afgelopen maanden is begonnen, terwijl de router al langer in gebruik is. Wat voor WiFi AP zou jij aanbevelen?

• Cpt_ZakLamP
Martijnk1994 schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:40:
[...]

Zou zeker de oplossing kunnen zijn. Ik vind het alleen wel apart dat dit probleem pas afgelopen maanden is begonnen, terwijl de router al langer in gebruik is. Wat voor WiFi AP zou jij aanbevelen?
Apparaten hebben ook niet het eeuwige leven he, hoelang heb je de sitecom al?

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16:36
Je kunt eerst proberen de firmware te updaten van je Sitecom en opnieuw instellen om te kijken of dit helpt ?

Theoretisch kan je elke WiFi router gebruiken hiervoor, echter dan moet je deze wel goed instellen configureren. Als je richting een dedicated AP gaat, dan zijn de Ubiquiti UniFi AP's erg goed, maar daar hangt wel een prijskaartje aan.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Martijnk1994
Ik zou zeggen zo ongeveer anderhalf jaar. Hooguit 2

• Cpt_ZakLamP
Probeer inderdaad eerst de firmware te updaten: http://www.sitecomlearnin...-router-x6-n900/downloads

Eventueel kan je nog contact opnemen met sitecom(als deze nog binnen de garantie valt)?

• Martijnk1994
Firmware is nu up to date (al staat automatisch updaten aan...)
Hopelijk lost dat alles op! Zo niet, toch ontzettend bedankt voor de goede en snelle hulp!

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:35
Ik zou sowieso even een ander Router uitproberen... Misschien dat je er eentje van een kennis kan lenen of bij een winkel kunt halen waar je makkelijk kan retourneren

• Sitecom Webcare
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17-02-2017

Sitecom Webcare

Bedrijfsaccount Sitecom
Mocht het met de firmware update niet verholpen zijn, kun je dan controleren of de router zelf wel toegankelijk blijft (via http://sitecom.router of http://192.168.0.1)? Zo ja, kun je dan eens de tekst van het log hier plakken (voor herstart)?

Maarten
Sitecom Webcare

[Voor 3% gewijzigd door Sitecom Webcare op 27-04-2015 15:06]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True