Kleine behuizing voor R290 kaart.

Pagina: 1
Acties:

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:00

Mimiix

Professioneel Prutser

Topicstarter
Ik zoek een?
Kast waar een R290 in past.

Wat is je budget?
hooguit 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt me niet zoveel uit. Als hij maar kwalitatief goed in elkaar zit

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga vaak naar mn vriendin. Om deze reden wil ik een pc wat makkelijk mee kan in de auto of zelfs op de fiets in een rugzak. Wil hem zo klein mogelijk hebben.

De reden dat ik hier post is omdat ik het lastig vind om er een te vinden waarin een R290 ook echt in kan. (refference card). Iemand die hier ervaringen mee heeft?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Wat is de formfactor van je moederbord? (ATX/micro-ATX/mini-ITX) Of moet je de hele pc nog gaan bedenken? Heb je de R9 290 al?

[ Voor 34% gewijzigd door JoepD op 26-04-2015 16:13 ]

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Topicstarter
JoepD schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:12:
Wat is de formfactor van je moederbord? (ATX/micro-ATX/mini-ITX) Of moet je de hele pc nog gaan bedenken? Heb je de R9 290 al?
Beste,

Bedankt voor je reactie! Ik heb al een Mini ATX , en 290. Ik heb nu een Silencio kast van CM, veels te groot ding.

Ik zoek dus nu gewoon alleen de kast

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:22
Mini itx of micro-atx.

Naar mijn weten bestaat mini atx niet.
Misschien handig om je gehele set up even te vermelden ivm het passen in dr kast en koeling e.d.

100 eu voor alleen de kast? Je voeding zal waarschijnlijk.ook kleiner moeten dan je nu hebt, maar dat is een vermoeden vandaar de vraag om je set up!

Gr!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb een R9 290X in een Ncase M1, dat is een mini-ITX case van 12 liter. Het grootste probleem zal aan de lengte en breedte van de GPU liggen, de meeste kleine kasten gaan uit van reference design kaarten.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Topicstarter
Dit is wat ik er in heb zitten. Daarnaast zit er een standaard voeding van 600wat in die ik ff niet kon vinden( van cm)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3550 Boxed€ 266,61€ 266,61
1Asus B75M-Plus€ 0,-€ 0,-
1Asus R9290-4GD5€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 66,01€ 66,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 332,62

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Stock AMD koeler in een kleine behuizing. Is dat wel zo'n goed idee?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Topicstarter
NitroX infinity schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:44:
Stock AMD koeler in een kleine behuizing. Is dat wel zo'n goed idee?
Er zit ook nog waterkoeling in, een H60. Was ik erbij vergeten te zetten

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-02 10:44
D3nnisd schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:46:
[...]

Er zit ook nog waterkoeling in, een H60. Was ik erbij vergeten te zetten
dat maakt een hoop uit voor kasten, maar hij bedoelde de stock koeler op de grafische kaart. je zal dus wel goede intake fans moeten hebben, zodat er veel verse lucht is voor de r9 290

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Topicstarter
sjettepetJR. schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:48:
[...]

dat maakt een hoop uit voor kasten, maar hij bedoelde de stock koeler op de grafische kaart. je zal dus wel goede intake fans moeten hebben, zodat er veel verse lucht is voor de r9 290
Dat klopt ja. Allicht laat ik die nog vervangen voor een andere.

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

pricewatch: Corsair Carbide Air 240 Zwart

Ruimte genoeg voor een 290 en voor je waterkoeler.
Case is horizontaal te plaatsen en verticaal dus met raam links of boven.
Komt standaard met 3 fans.

[ Voor 5% gewijzigd door Japiegsxr op 26-04-2015 17:48 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
D3nnisd schreef op zondag 26 april 2015 @ 17:35:
[...]

Dat klopt ja. Allicht laat ik die nog vervangen voor een andere.
Maar dan moet die aftermarket videokaart koeler wel in de kast passen natuurlijk. Dus houd daar ook rekening mee met de aanschaf van de kast.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• sjettepetJR.
ik denk dat een reference juist prima is voor een kleine case, het reference model leidt zoveel mogelijk lucht naar buiten de case, waar aftermarket koelers de lucht juist in de case laten hangen(een aftermarket koeler is nog steeds wel beter). het is dus prima zolang je maar goede intake hebt.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:54
Ik sluit me aan bij sjettepetJR, de AMD reference koeler is misschien niet al te goed in het koel houden van de GPU op een stille manier, maar het is en blijft een blower en houdt bijgevolg beter de warmte uit de behuizing dan een open koeler zoals bv een Sapphire TriX. Voor heel kleine behuizingen is een blower beter geschikt. En wat betreft de kwaliteit van de koeler, mits de fan snelheid hoog genoeg staat, throttlet de GPU niet eens, maar je moet wel leven met veel lawaai (hoe lang wil je je vriendin nog houden? :p).

Wat betreft behuizing, wat had je zelf al gevonden? Wat is voor jou nu eigenlijk te groot en te klein? Je hebt nu een CM Silencio zeg je, maar besef dan ook dat er daar meerdere formaten en varianten van zijn. Met een µATX moederbord ga je trouwens nooit een echt kleine build kunnen maken, en ik denk niet dat er µATX behuizingen zijn die in een rugzak zouden passen of achterop een fiets (dat lijken me trouwens heel slechte ideeën, je moet een pc niet teveel laten schokken, in de koffer van je auto tot daar aan toe, maar toch niet op de bagagedrager van een fiets...).

Je kunt eens kijken naar een pricewatch: BitFenix Colossus Micro-ATX, http://tweakers.net/produ...itfenix-phenom-micro-atx/ of http://tweakers.net/product/340738/bitfenix-prodigy-m/, maar die zijn te groot voor in een rugzak hoor.

• sjettepetJR.
MacPoedel schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:16:
Ik sluit me aan bij sjettepetJR, de AMD reference koeler is misschien niet al te goed in het koel houden van de GPU op een stille manier, maar het is en blijft een blower en houdt bijgevolg beter de warmte uit de behuizing dan een open koeler zoals bv een Sapphire TriX. Voor heel kleine behuizingen is een blower beter geschikt. En wat betreft de kwaliteit van de koeler, mits de fan snelheid hoog genoeg staat, throttlet de GPU niet eens, maar je moet wel leven met veel lawaai (hoe lang wil je je vriendin nog houden? :p).

Wat betreft behuizing, wat had je zelf al gevonden? Wat is voor jou nu eigenlijk te groot en te klein? Je hebt nu een CM Silencio zeg je, maar besef dan ook dat er daar meerdere formaten en varianten van zijn. Met een µATX moederbord ga je trouwens nooit een echt kleine build kunnen maken, en ik denk niet dat er µATX behuizingen zijn die in een rugzak zouden passen of achterop een fiets (dat lijken me trouwens heel slechte ideeën, je moet een pc niet teveel laten schokken, in de koffer van je auto tot daar aan toe, maar toch niet op de bagagedrager van een fiets...).

Je kunt eens kijken naar een pricewatch: BitFenix Colossus Micro-ATX, http://tweakers.net/produ...itfenix-phenom-micro-atx/ of http://tweakers.net/product/340738/bitfenix-prodigy-m/, maar die zijn te groot voor in een rugzak hoor.
de prodigy lijkt mij nog het meest logisch, vanwege de hendels, weet jij toevallig of de hendels functioneel zijn of alleen voor de show?

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Topicstarter
Ik heb zelf naar deze gekeken :
pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart

Alleen wat ik niet begrijp:- Graphics cards up to 310mm in length, when 2 HDD slots (1 HDD hanging bracket total) are removed (Graphics cards longer than 170 mm will conflict with PSUs longer than 160mm)

Vindt het jammer dat er niets is wat echt ik een rugzak kan stoppen

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19

br00ky

Moderator Harde Waren
D3nnisd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:12:

Alleen wat ik niet begrijp:- Graphics cards up to 310mm in length, when 2 HDD slots (1 HDD hanging bracket total) are removed (Graphics cards longer than 170 mm will conflict with PSUs longer than 160mm)
Die case heeft uitneembare HDD brackets. Haal je er eentje uit, kunnen er kaarten tot 310mm in.

offtopic:
Makkelijkste oplossing, niet "electronisch" gamen bij je vriendin? Ik kan genoeg offline game-opties verzinnen O-).

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:41
Je moederbord past niet in die kast..
Met dat micro-ATX bordje blijf je daar toch steeds tegenaan lopen...

Als je echt perse een mobiele pc wil/nodig hebt dan zou je een mini-ITX mobotje kunnen aanschaffen :

pricewatch: ASRock H61MV-ITX

Gewoon eenvoudig basic dingetje maar gaat prima werken.

Dan vergroot je je mogelijkheden.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:27:
Je moederbord past niet in die kast..
Met dat micro-ATX bordje blijf je daar toch steeds tegenaan lopen...

Als je echt perse een mobiele pc wil/nodig hebt dan zou je een mini-ITX mobotje kunnen aanschaffen :

pricewatch: ASRock H61MV-ITX

Gewoon eenvoudig basic dingetje maar gaat prima werken.

Dan vergroot je je mogelijkheden.
Das niet eens zo'n slecht idee. Mijn huidige mobo is ook niets bijzonders namelijk

Als ik zo'n mobo zou hebben, wat zijn er dan verder nog voor opties?

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:48
Een Silverstone Raven RVZ01 zou eventueel een heel goede optie kunnen zijn. Die is echt heel erg klein.
Moet je wel een ITX bordje en een SFX voeding hebben. Voeding die je nu hebt moet dan dus ook anders.

Verwijderd

D3nnisd schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:35:
Daarnaast zit er een standaard voeding van 600wat in die ik ff niet kon vinden( van cm)
Een standaard voeding bestaat niet. Wat is het merk en type? Vooral bij kleinere behuizingen kan het nogal eens wat verschil maken wat wel en niet past.
Pagina: 1