Van Macbook pro naar Loewe TV HDMI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-12-2024
Hallo,

Ik probeer mijn Macbook pro te projecteren naar mijn Loewe HDMI tv.
Zelf heb ik:

- Loewe TV Individual 32
- Apple Macbook pro eind 2013
- Apple HDMI-naar-HDMI-kabel (1,8 m)

Nu probeer ik dus via de HDMI port van de macbook en de HDMI port van de tv beeld te krijgen, maar dit lukt mij niet. De macbook herkent hem wel als LOEWE HDMI TV, ik kan het beeld instellen via de mac naar bijv. 1080i maar ik krijg geen beeld via de TV.

Iemand enig idee?

THANKS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuttle007
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
Staat je loewe tv wel op de juiste uitgang geselecteerd? En anders ff kijken bij systeemvoorkeuren en dan beeldscherm. Wil je hem synchroon of als tweede beeldscherm gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
TV staat op HDMI uitgang en bij systeemvoorkeuren heb ik ook al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 20:03
Probeer hem eens op een ander scherm. Dan kun je uitsluiten dat de kabel stuk is... En ik lees dat je TV 2 HDMI aansluitingen heeft. Je zegt "TV staat op HDMI uitgang", maar je weet dus wel dat er 2 "ingangen" zijn?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
Saeverix schreef op zondag 26 april 2015 @ 20:54:
Probeer hem eens op een ander scherm. Dan kun je uitsluiten dat de kabel stuk is... En ik lees dat je TV 2 HDMI aansluitingen heeft. Je zegt "TV staat op HDMI uitgang", maar je weet dus wel dat er 2 "ingangen" zijn?
Op een ander scherm heb ik nog niet geprobeerd, maar de TV hangt aan de muur en is mooi weggewerkt dus dat word wel een klusje om eraf te halen.. Op de TV zit maar 1 HDMI uitgang :).

Tevens is de kabel niet stuk want Apple TV kastje werkt wel met beeld en geluid via die kabel.

Heb ik wellicht een mini display port nodig?

[ Voor 11% gewijzigd door MacCollac op 26-04-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Is dit je TV trouwens? Eentje uit 2007? http://www.kieskeurig.nl/...dr-/prijzen#specificaties

Want daar staat dat het een HD-Ready TV is, en dat betekend dat hij geen 1080i/p kan weergeven. Heb je wat meer info over je TV want ik kan er vrij weinig over vinden als ik zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
Saeverix schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:12:
Is dit je TV trouwens? Eentje uit 2007? http://www.kieskeurig.nl/...dr-/prijzen#specificaties

Want daar staat dat het een HD-Ready TV is, en dat betekend dat hij geen 1080i/p kan weergeven. Heb je wat meer info over je TV want ik kan er vrij weinig over vinden als ik zoek...
Ja dat is hem inderdaad. De TV komt uit 2007. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Dan is dat de oorzaak waarom het niet werkt. Jij probeerd zoals je aangeeft 1080i naar een TV te sturen die HD-Ready is en dus slecht 720i/p aan kan. Ga eens naar de instellingen op je Mac en verander bij "LOEWE HDMI TV" de resolutie van 1080i naar 720i (of 720p als die optie er is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
Saeverix schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:21:
Dan is dat de oorzaak waarom het niet werkt. Jij probeerd zoals je aangeeft 1080i naar een TV te sturen die HD-Ready is en dus slecht 720i/p aan kan. Ga eens naar de instellingen op je Mac en verander bij "LOEWE HDMI TV" de resolutie van 1080i naar 720i (of 720p als die optie er is).
Ah oke! Bedankt. Wat is het precieze verschil tussen 720 en 1080 (en p en i)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat zijn vragen waar toch wel enige inzet voor gedaan kan worden. Een site als deze geeft je het antwoord: http://www.elektrozine.be/ez/artikeldetail.php?artid=3954

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Het moet veelal mogelijk zijn om 1080i/p naar een 720p toestel te sturen. Het was met mijn oude HD-ready LG plasma mogelijk. Echter bevat het display niet meer dan 1280x720 pixels. De TV zal de 1080i/p ook aanduiden maar simpelweg downscalen naar 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
Saeverix schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:21:
Ik heb het even opnieuw geprobeerd maar hij schakelt automatisch 720p in.

http://imgur.com/4Rbbrid

Maar elke keer sluit de TV zichzelf af na een paar seconden zonder ooit beeld te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Probeer eens de MacBook op te starten zonder HDMI kabel en deze pas te verbinden zodra hij volledig is opgestart. Anders kan je je NVRAM resetten, dit loste bij mijn Mac mini een vergelijkbaar probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
J-D schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:41:
Probeer eens de MacBook op te starten zonder HDMI kabel en deze pas te verbinden zodra hij volledig is opgestart. Anders kan je je NVRAM resetten, dit loste bij mijn Mac mini een vergelijkbaar probleem op.
Ik ga het nog even proberen op een andere TV voordat ik dat ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
Heb het geprobeerd op mijn andere samsung TV. Pakte de hdmi kabel van mijn ps3, deed hem in de macbook en in 1x beeld! 1080p, haarscherp.. Ligt dus denk ik gewoon aan de Loewe TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:32
Meestal zijn er twee oorzaken bij oudere tv's.
Eerste is de exacte resolutie. Up- en downscalen gebeurd niet altijd correct. Daarom altijd de juiste
resolutie aanbieden aan de TV. Staat in het handboek en die resolutie moet je forceren in de MAC.
Ten tweede zie je vaak dat HDCP Wikipedia: High-bandwidth Digital Content Protection het probleem is. Als dat vereist wordt door de grafische kaart, maar de TV kan dat niet leveren, is er geen beeld.

[ Voor 14% gewijzigd door cornfed99111 op 27-04-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:05
Je hebt toch een AppleTV? dan kan je via je Apple TV toch gewoon je beeld van Macbook pro d.m.v Airplay op je Loewe tv weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacCollac
Bedankt voor je reactie. De TV is al een vrij oud, maar was vrij duur toen. Zit helaas ook maar 1 hdmi uitgang op, maak wel gebruik van een splitter. TV is wel hd-ready, vandaar wss.
Pagina: 1