Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Goede vervanging voor hiudige videokaart

Pagina: 1
Acties:

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
videokaart voor mijn systeem. Mijn huidige 550ti heeft het zwaar met de huidige generatie games en ik ben ook van plan om over een tijd een full hd scherm te halen (nu 1680x1050). Ik wil er dus graag mee gamen maar het hoeft zeker niet max settings te zijn, medium/high is allang prima op 50 fps. AA is ook niet belangrijk voor mij. Verder standaard zaken als films kijken.

Wat is je budget?
Max 75 euro, ik wil gewoon een snellere kaart die goed kan meedraaien. Tweedehands is dus ook mijn richting.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Intel Core i5 2500k
- 8 Gb ram 1600mhz
- Corsair CX 500 (38A op 12V)
- 2x 7200rpm Hd's
- Samsung EVO 840 120 GB
- Gigabyte Z68 UD3 moederbord
- Samsung T220 (wordt 1080p scherm)

Ik heb bij V&A meerdere kaarten bekeken:

- MSI r6950 2GB
- Radeon 260
- Asus MATRIX 5870

Omdat ik een hogere resolutie heb, ben ik wel uitgegaan van minimaal 2 GB. In het eerste gezicht zou ik voor de 6950 gaan, maar omdat er zoveel keuzes zijn en ik de videokaart ontwikkelingen niet heel erg volg, vraag ik hier eerst maar advies.

Bedankt ;)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Assix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15:34
Ik zou toch echt aanraden om nog even iets langer door te sparen als dat mogelijk is?
75 euro is zelfs tweedehands niet echt een hoog budget.

Edit: V&A aangeboden: MSI R7950 Twin Frozr
Dit is een hele leuke!

[Voor 39% gewijzigd door Assix op 26-04-2015 15:25. Reden: V&A bekeken]

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Met dat budget zal je strak op fullhd tegen dezelfde problemen aanlopen (met de huidige spellen). Beter ietsje meer uitgeven zodat je daadwerkelijk er weer een tijdje mee kan werken.

39

• ByteMe_
  • Niet online
hermitassix schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:24:
Ik zou toch echt aanraden om nog even iets langer door te sparen als dat mogelijk is?
75 euro is zelfs tweedehands niet echt een hoog budget.

Edit: V&A aangeboden: MSI R7950 Twin Frozr
Dit is een hele leuke!
Die zag ik ook al eerder ja :) Ik twijfelde i.v.m. de voeding, maar ik zie nu volgens eXtreme Power Calculator dat het iets van 20-25 watt zou moeten schelen met de huidige kaart (426 watt totaal). En hij verbruikt minder dan de 6950. Wel apart die uitslag, ik heb net Metro 2033 LL gespeeld en dan komt de load uit op 201 watt (gemeten met wattage meter), met meer programma's aan en vol gebruik zou ik dan rond de 300 watt komen denk ik.
Fietsbel schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:29:
Met dat budget zal je strak op fullhd tegen dezelfde problemen aanlopen (met de huidige spellen). Beter ietsje meer uitgeven zodat je daadwerkelijk er weer een tijdje mee kan werken.
Dat is ook zo. Met meer budget was ik tot max 150 gegaan, maar omdat ik ook nog een monitor wil hou ik het lager. De 550 Ti heeft het voor mij 2 jaar goed gedaan (niet op ultra settings).

• Assix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15:34
De power supply is niet super, maar ook zeker niet heel slecht.
In principe moet hij de kaart aankunnen, misschien dat het wel wat problemen kan geven als je je CPU zwaar overclockt.

Voor het geld raad ik echt de V&A aan die ik gelinkt heb. Betrouwbare verkoper te zien aan de vele goede beoordelingen en een prima prijs voor de kaart. Daar moet je het voorlopig wel weer even mee kunnen doen!

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

RonaldDesigns schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:57:

Dat is ook zo. Met meer budget was ik tot max 150 gegaan, maar omdat ik ook nog een monitor wil hou ik het lager. De 550 Ti heeft het voor mij 2 jaar goed gedaan (niet op ultra settings).
Met de kaart van 99 euro ben je er eigenlijk al, dat is een goede kaart voor net een paar euro's meer. Misschien dat je nog iets van de prijs af kan praten :)

39

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
voor max 75 euro is een HD6950 2GB een heel leuk ding, HD7850 qua performance ongeveer, maar ik raad ook aan om net iets meer uit te geven, en voor een HD7950 te gaan, die dingen komen nog erg goed mee.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ik heb nog even gekeken maar het wordt waarschijnlijk of een 7850 rond de 70, of als er een leuke 7950 voor een leuke prijs rond de 90-100 is, zoals eerdere advertentie. Ik hou de prijzen nog even in de gaten in de buurt.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True