• aileron
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-12 18:26
PCI-e x4 kaart in x8 slot met x2 lanes beschikbaar, klinkt een beetje verwarrend. even uitleggen.

Ik wil dit bord gebruiken icm met deze netwerkkaart.

Mobo specs voor het pci-e slot : 1x PCI-E x2 (in x8) slot

NIC : PCI-E x4

Zowel de mobo als de nic zijn PCI-e 2.0 generatie.

fysiek past de kaart in de mobo,bandbreedte zat zou ik zeggen (1 x 2.0 lane is 500MBps), Maar hoe weet ik dat ik hier geen gezeik mee ga krijgen?

Iemand ervaring met dit soort gevallen?

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:12

rdejongjr

Gnome

Behalve viideokaarten zijn mij weinig/geen andere intsteek kaarten bekend die kunnen schalen met de beschikbare bandbreedte.

Als je geluk hebt zal 1 poort het doen, wanneer je pech hebt helemaal niets.
Je kunt ook contact opnemen met intel, wellicht kunnen zij je vertellen of het ding kan schalen met beschikbare bandbreedte.

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-11 22:49

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Je wil een x4 in een x2 stoppen? :F
Is dat niet hetzelfde als ik een 16xgraka in 8xPci-e slot steek, hier kost het performance.
Dus ik verwacht daarmee ook ;)
Laat maar weten wat het doet,ben wel nieuwschierig >:)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:49
Ik verwacht dat het gewoon zal werken.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:48
Nee, het werkt niet. Ook niet 1 poort. Er is een x2pcie versie van met 1 poort Die doet het wel.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dit gaat prima werken. Ik heb tijden lang een RAID-kaartje die gemaakt is voor een x4 slot werkend gehad in een (uitgevijld) x1-slot, en dat ging alleen wat ten koste van de performance. Een insteekkaart die niet werkt als deze minder PCIe-lanes krijgt dan dat er op de kaart zitten, voldoet niet eens aan de PCIe specificaties.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:48
Lees de specsheet maar daar staat expliciet x4 of hoger vereist. Uit ervaring kan ik ook zeggen dat ie niet werkt in een pcie slot met maar 2 (en 1) lanes.
Pagina: 1