Computer naast de verwarming?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 544006

Topicstarter
Sinds kort heb ik mijn (slaap)kamer helemaal opnieuw ingericht. Nu staat de computer naast de verwarming (met een kleine 8cm ruimte er tussen)
IN de zomer zal dit geen probleem zijn lijkt mij, maar wat als het winter is en de verwarming aanstaat op z'n hoogst???

En ik heb gehoord dat de computer dan veel stof opvangt, is dat zo?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 544006 op 26-04-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabor
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:41
Bij zo'n beetje alle moderne computers draaien de fans langzaam, pas als de pc warmer word gaan die harder draaien.

Dus hoe kouder de omgeving, hoe minder lucht(=stof) er doorheen gaan. Mijn advies is om je computer te verplaatsen (dat is meestal niet zó lastig), hierdoor verklein je de kans op oververhitting, hoef je minder vaak je pc schoon te maken en zorg je ervoor dat de hitte van de verwarming beter de kamer in kan.

(typ dit op telefoon, sorry voor typo's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor jouw reactie!
Heb de PC verplaatst
nieuwe opstelling: de PC staat nu iets verder vd verwarming (zo'n 30cm) en ook ahndig om te weten: aan de linkerkant van de pc zitten ''gaatjes' waar koude lucht uitstroomt. maar de verwarming zit aan de rechterkant vd PC. dus dit moet de ideale opstelling zijn qua ventilatie, lijtk mij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabor
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:41
30 centimeter is prima ;) Zolang het je geen problemen met de temperaturen oplevert is het goed ;)
Ik gebruik altijd speccy om te temperaturen uit te lezen :) maar ik begrijp dat er geen opening zit aan de rechterkant? Dan moet er denk ik al helemaal geen probleem zijn! :)

Nog een fijne vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruik zelf Core Temp voor het meten van mijn temperaturen. Maar Speccy is zonder twijfel ook een hele goeie!
Er zit idd geen opening aan de rechterkant van de computerkast.

Momenteel werkt alles super.

Ik volg nu ook het ''post je gamerroom'' topic. Handig voor dit soort taferelen ;-)

Bedankt voor de reacties mensen