Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vervangen (interne) schijven LaCie Ethernet Disk RAID 2TB

Pagina: 1
Acties:

• 286128
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Lieve Tweakers,

Heb van iemand een LaCie Ethernet Disk RAID 2TB gekregen, er zitten nu 4x 500GB schijven van Samsung in. Nu wil ik deze graag vervangen voor 'grotere' schijven; kan dit?

Ja, ik heb alle handleidingen nagelopen, specs, fora, Google etc maar kan niet zo snel een antwoord vinden. Iemand hier ervaring mee? Heb ook een ticket gelogd bij LaCie maar gaat allemaal niet zo snel.

Is dit alleen gelimiteerd tot de 2TB?

Ter illustratie:

Documentatie:
https://www.lacie.com/sup...htm?id=10160&article=1086

Mijn dank is zeer groot.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:37
Er was volgens de datasheet ook een 4TB model dus 2TB is iig niet de max. En als 1TB schijven werken zal 2TB ws ook wel werken. Vaak hebben oudere NAS'en soms wel moeite met schijven groter dan 2TB, schijven die gebruik maken van Advanced Format of met erg grote arrays. Maar het beste kun je het antwoord van Lacie afwachten of zoeken naar ervaringen van mensen die het al geprobeerd hebben met deze NAS.

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 29-09 08:31

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Als het nu een 2TB is met 4x 500GB dan heb je 0 aan veiligheid dat terzijde, gezien er wel een 4TB model is denk ik dat ook gezien er hot swappable disks inzitten je wel de mogelijkheid hebt om er 1TB disks in te doen.

Als ik naar de tech specs kijk zou ik alleen niets in Raid 5 zetten ivm performance (14MB R en 7 MB write)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Mijzelf
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Hoogstwaarschijnlijk staat het OS op de schijven. Dat maakt het lastig om ze te vervangen. Je kunt ze waarschijnlijk een voor een vervangen en laten syncen, maar of de firmware vervolgens ondersteund om de raid array te laten 'growen' weet ik niet.

Overigens is dit een behoorlijk oud beestje, en ik weet niet of je blij wordt van 8TB data achter een 10MB pijpje.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True