Hallo,
Vorige week begon de HDD in onze desktop tekenen van het nakende einde te vertonen. Ik ben gisteren dan een nieuwe HDD gaan halen in de winkel en heb deze onmiddellijk geïnstalleerd in de computer. Sindsdien geeft de GPU echter geen beeld meer. Wanneer ik het scherm echter rechtstreeks op het moederbord aansluit werkt het beeld wel (dus het ligt niet aan de kabel of het scherm). De fans van de GPU draaien wel tijdens het opstarten van de computer dus hij krijgt wel stroom.
Wat ik verder al geprobeerd heb:
*GPU volledig loskoppelen en helemaal opnieuw aansluiten (alle kabels goed nagekeken)
*Andere uitgang van GPU geprobeerd (HDMI ipv DVI)
*Drivers opnieuw installeren
Zou de GPU gestorven zijn, of is er nog iets anders dat ik kan proberen?
De specs van het systeem zijn:
*Sapphire Radeon R9 270X Dual-X oc
*Intel Core 2 Quad Q9300
*8GB RAM
*Samsung 840 evo SSD
*1 WD Caviar green 1TB
*1 WD Caviar blue 1TB
Vorige week begon de HDD in onze desktop tekenen van het nakende einde te vertonen. Ik ben gisteren dan een nieuwe HDD gaan halen in de winkel en heb deze onmiddellijk geïnstalleerd in de computer. Sindsdien geeft de GPU echter geen beeld meer. Wanneer ik het scherm echter rechtstreeks op het moederbord aansluit werkt het beeld wel (dus het ligt niet aan de kabel of het scherm). De fans van de GPU draaien wel tijdens het opstarten van de computer dus hij krijgt wel stroom.
Wat ik verder al geprobeerd heb:
*GPU volledig loskoppelen en helemaal opnieuw aansluiten (alle kabels goed nagekeken)
*Andere uitgang van GPU geprobeerd (HDMI ipv DVI)
*Drivers opnieuw installeren
Zou de GPU gestorven zijn, of is er nog iets anders dat ik kan proberen?
De specs van het systeem zijn:
*Sapphire Radeon R9 270X Dual-X oc
*Intel Core 2 Quad Q9300
*8GB RAM
*Samsung 840 evo SSD
*1 WD Caviar green 1TB
*1 WD Caviar blue 1TB